Volkswagen Transporter T7

Volkswagen Transporter T7 – nowa generacja kultowego dostawczaka zadebiutuje w 2025 roku

Volkswagen Transporter to legenda wśród aut użytkowych – od siedmiu dekad służy rzemieślnikom, kurierom, rodzinom i podróżnikom na całym świecie. Nadchodząca, siódma generacja T7, przynosi zupełnie nowe podejście do konstrukcji i technologii, a także efekt współpracy koncernów Volkswagen i Ford. Premiera już w 2025 roku – i wszystko wskazuje na to, że nowy Transporter będzie jednym z najbardziej zaawansowanych i wszechstronnych samochodów użytkowych na rynku.

 

Nowy Transporter T7 – co się zmienia?

Po raz pierwszy w historii modelu, Transporter nie został opracowany wyłącznie przez Volkswagena. T7 powstał na wspólnej platformie z Fordem Transit Custom, w ramach strategicznego partnerstwa pomiędzy obiema markami. Jednak mimo wspólnej bazy technicznej, obydwa pojazdy zachowują odmienny charakter stylistyczny i technologiczny.

Z zewnątrz nowy T7 wyróżnia się wyraźnie bardziej nowoczesnym designem – z przodu znajdziemy wąskie, poziome reflektory LED połączone świetlną listwą, zupełnie nowy grill i zderzaki w stylu modeli ID. Buzz i Multivan T7. Samochód wygląda bardziej dynamicznie, a jednocześnie zachowuje solidną i funkcjonalną bryłę typową dla klasycznego dostawczaka.

Z tyłu pojawiły się węższe pionowe lampy, a linia boczna została uproszczona, by lepiej eksponować długość ładunkową. Dostępne będą różne warianty nadwozia – m.in. furgon, kombi, podwozie do zabudowy oraz wersje z podwójną kabiną.

Wnętrze – cyfrowy kokpit i więcej komfortu

Kabina nowego Transportera to duży skok technologiczny względem T6.1. Kierowca ma do dyspozycji cyfrowe zegary, nowy ekran systemu infotainment (prawdopodobnie o przekątnej 12 cali), a także opcjonalny wyświetlacz head-up. Układ deski rozdzielczej inspirowany jest osobowymi modelami VW, ale dostosowany do potrzeb pracy – np. z większą ilością schowków, uchwytów i możliwością montażu akcesoriów roboczych.

Fotele będą bardziej ergonomiczne, z opcją podgrzewania i elektrycznej regulacji. W wersjach osobowych można spodziewać się lepszego wyciszenia kabiny oraz bardziej zaawansowanych systemów multimedialnych i bezpieczeństwa.

 

Silniki i napędy – wszystko, czego potrzeba

Volkswagen Transporter T7 zaoferuje szeroki wybór jednostek napędowych – to jeden z kluczowych atutów nowej generacji. W planach są:

  • Silniki Diesla (TDI) – od 110 do 170 KM, z manualną lub automatyczną skrzynią biegów DSG, napęd na przednią lub wszystkie koła.
  • Hybryda plug-in (PHEV) – zasięg elektryczny do 100 km i całkowita moc sięgająca 230 KM.
  • Wersja elektryczna (BEV) – napęd na tylną oś lub 4x4, z mocą do 285 KM i baterią zapewniającą realny zasięg ponad 400 km wg WLTP. Szybkie ładowanie do 125 kW umożliwi uzupełnienie energii w ok. 30 minut (od 10 do 80%).

To oznacza, że niezależnie od potrzeb – czy to kurier działający w centrum miasta, czy firma przewożąca towary między krajami – każdy znajdzie odpowiednią konfigurację dla siebie.

Praktyczność i możliwości zabudowy

Nowy Transporter będzie dostępny w dwóch długościach nadwozia i dwóch rozstawach osi. Ładowność przekroczy 1,3 tony, a przestrzeń ładunkowa osiągnie nawet 6,8 m³ w wersji długiej. Podłoga zostanie przygotowana pod montaż różnego rodzaju zabudów – warsztatowych, chłodniczych, kempingowych i innych.

Dzięki nisko umieszczonemu progowi załadunkowemu i nowym drzwiom bocznym z szerokim otwarciem, dostęp do przestrzeni ładunkowej będzie wygodniejszy niż kiedykolwiek wcześniej.

Systemy wspomagania kierowcy

Volkswagen zapowiada, że nowy T7 otrzyma najnowsze systemy wsparcia kierowcy, m.in.:

  • aktywny tempomat (ACC),
  • system utrzymania pasa ruchu (Lane Assist),
  • automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych i rowerzystów,
  • asystenta parkowania,
  • system kamer 360 stopni.

W wersji elektrycznej możliwe będzie także zdalne sterowanie ładowaniem, monitorowanie zużycia energii oraz aktualizacje systemu przez Internet (OTA).

 

Kiedy i gdzie?

Nowy Volkswagen Transporter T7 wejdzie do produkcji w połowie 2025 roku. Produkowany będzie w tureckiej fabryce Forda w Kocaeli, gdzie powstaje także Transit Custom. Pierwsze dostawy do klientów w Europie planowane są na jesień 2025 roku, a przedsprzedaż ruszy prawdopodobnie już latem.

 

Volkswagen Transporter T7 to kolejny krok w ewolucji kultowego modelu – łączący tradycyjną funkcjonalność z nowoczesną technologią i ekologicznymi napędami. Dzięki szerokiej gamie wersji, możliwości zabudowy i systemom wspierającym kierowcę, T7 ma szansę umocnić pozycję Volkswagena jako lidera rynku pojazdów użytkowych w Europie.