dacia sandero

W styczniu 2023 najlepiej sprzedającym się autem w Europie była Dacia Sandero

W styczniu 2023 najlepiej sprzedającym się autem w Europie była Dacia Sandero

Coroczne sprawdzanie tego, które auta są najpopularniejsze w Europie, można oficjalnie uznać za rozpoczęte. Znamy już dokładne dane ze stycznia 2023 roku, które mówią o tym, jacy producenci dobrze rozpoczęli rok i oczywiście o tym, który model cieszy się największą popularnością. W premierowym miesiącu roku 2023 triumfowała Dacia Sandero.

Najpopularniejsze auta osobowe w Europie

Dacia Sandero dosłownie zdominowała swoją konkurencję w styczniu 2023 roku. Sprzedała się bowiem w nakładzie 19 346 sztuk, co jest wynikiem o 20% wyższym niż przed rokiem. To pozwoliło temu miejskiemu hatchbackowi na stanie się najpopularniejszym nowym samochodem osobowym w całej Europie.

 

Niedaleko za Dacią uplasował się Volkswagen T-Roc, który od samej swojej premiery jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli tego niemieckiego producenta, co udowodnił również w tym roku, zdobywając drugą pozycję w styczniu. W tym miesiącu do klientów dostarczono dokładnie 16 723 egzemplarze tego modelu.

 

Podium uzupełnia nam absolutny klasyk w segmencie miejskich hatchbacków. Mowa tu oczywiście o Toyocie Yaris. Japoński samochód sprzedano w nakładzie 14 037, co stanowi świetny start dla tego modelu. Zanotował on bowiem wzrost o 54% względem analogicznego okresu w roku 2022.

Najpopularniejsze auta osobowe w Polsce

Oczywiście polski rynek różni się od europejskiego, lecz gdy mowa o trzech najpopularniejszych modelach, to można znaleźć jeden punkt wspólny z zestawieniem pochodzącym z całej Unii Europejskiej. Jest nim zajmująca trzecie miejsce Toyota Yaris. W Polsce ten hatchback sprzedał się w nakładzie 1 410 sztuk.

 

Na dwóch najwyższych stopniach podium również spotkamy auta Toyoty, która absolutnie zdominowała styczeń, sprzedając więcej samochodów niż ktokolwiek inny, a do tego oferując aż 5 najpopularniejszych aut osobowych w całym kraju. Liderem była Toyota Yaris Cross (1 761 szt.), czyli po prostu kompaktowy crossover zbudowany w oparciu właśnie o Toyotę Yaris. Druga pozycja należy do świetnie znanej Toyoty Corolli (1 729 szt.)

 

Dacia Sandero, czyli lider rynku europejskiego w Polsce zajęła dopiero szóste miejsce, przegrywając aż z pięcioma Toyotami. W naszym kraju ten miejski hatchback sprzedał się w nakładzie 746 egzemplarzy. W czołowej dziesiątce nie znajdziemy za to wicelidera w Unii Europejskiej, czyli Volkswagena T-Roc.

Najpopularniejsi producenci aut w Europie i w Polsce

Spore różnice pomiędzy polskim a europejskim rynkiem znajdziemy, także patrząc na to, którzy producenci byli najpopularniejsi. W Unii Europejskiej liderem jest Volkswagen, który sprzedał 85 554 egzemplarze samochodów osobowych. Drugie miejsce należy do Toyoty z wynikiem 59 568 sztuk. Podium zamyka z kolei Dacia, której udało się sprzedać 45 511 aut, poprawiając swój wynik aż o 42,6% względem stycznia 2022 roku.

 

Na kolejnych miejscach znajdziemy takich producentów jak Skoda (43 919 szt.), Renault (42 979 szt.), czy też Peugeot (42 538 szt.). Do czołowej dziesiątki można ponadto zaliczyć Audi (37 713 szt.), Kię (35 961 szt.), BMW (35 953 szt.) oraz Mercedesa (34 632 szt.).

 

W Polsce sytuacja nieco się różni. Przede wszystkim zdecydowanym liderem, który szybko odskoczył rywalom, stała się Toyota. Japońskiej marce w naszym kraju udało się utrzymać status dominatora, sprzedając aż 7 991 aut osobowych w trakcie samego stycznia 2023 roku.

 

Druga pozycja należy za to do Skody, która w Europie uplasowała się ledwo poza podium. W Polsce czeski producent sprzedał 3 595 samochodów osobowych. Podium uzupełnia za to Kia z wynikiem 2 641 pojazdów.

 

Dopiero czwarty jest Volkswagen, który zdominował rynek w Unii Europejskiej. Sukcesu w Polsce jednak nie odniósł, sprzedając zaledwie 2 023 samochody osobowe. Kolejne miejsca należą do kolejno takich marek jak Audi (1 855 szt.), Hyundai (1 734 szt.), Dacia (1 712 szt.), BMW (1 545 szt.), Mercedes (1 234 szt.), a dziesiątkę zamyka Renault. Można jednak zauważyć, że skład dziesiątki jest praktycznie taki sam jak w Unii Europejskiej. W naszym kraju w czołówce zabrakło jedynie Peugeota, a znalazł się w niej Hyundai, który z kolei w całej Europie był jej dość blisko.