Gdy mowa o produkcji aut dostawczych Renault to jedna z najbardziej renomowanych i popularnych marek w tej kwestii. Ich oferta obejmuje zarówno duże auta dostawcze, jak i kombivany wśród których jednym z nich jest Renault Kangoo budowane nieprzerwanie od 1997 roku. Samochód ten niedawno doczekał się swojej trzeciej generacji.
Renault Kangoo – historia modelu
Pierwsze Renault Kangoo powstało w 1997 roku. Oficjalna premiera została poprzedzona przez prototypowy model Renault Pangea. Auto to kompaktowy kombivan, który występuje w naprawdę wielu nazwach. Dostawcza to Renault Kangoo Rapid, dłuższa wersja nazywa się Kangoo Maxi, a dostępne były również osobowe warianty, które zostały stylizowane na terenowe i spotkamy je jako Kangoo Trekka lub Kangoo 4X4. Renault Kangoo niektóre części dzieli z modelami Clio i Thalia.
W 2003 Renault Kangoo zostało poddane faceliftingowi, który zmienił kształt nadwozia powiększając, a ponadto dodano wtedy całkowicie nowy pas przedni i nowy zderzak wraz z lampami w części tylnej. Auto doczekało się jeszcze jednego faceliftingu, który miał z kolei miejsce w roku 2005. Produkcja auta w Europie zakończyła się w 2008 roku, lecz Kangoo I budowano jeszcze aż do 2018 roku w Argentynie.
W 2007 roku Renault przedstawiło drugą generację swojego kompaktowego kombivana. Odświeżone auto stało się sporo większe od poprzednika. Głównym celem było przede wszystkim zwiększenie przestronności wnętrza, co udało się, a jego wystrój upodobniono do tego z aut osobowych oferowanych przez francuską markę.
W 2011 roku swój debiut zaliczyło Renault Kangoo Z.E, czyli elektryczna wersja kompaktowego kombivana, która różni się od oryginału głównie jedynie rodzajem napędu. W roku 2013 przeprowadzono facelifting zarówno zwykłej jak i elektrycznej wersji Kangoo. Zmienił on przede wszystkim wygląd pasa przedniego poprzez dodanie charakterystycznego dla Renault grilla z chromowaną poprzeczką. W 2018 roku rozpoczęto za to produkcję Kangoo II w Argentynie gdzie trwa ona do dziś. Budowanie Kangoo II zakończono w Europie w roku 2021.
W listopadzie 2020 roku odbyła się premiera trzeciej generacji kompaktowego kombivana od Renault. Stylistycznie auto nie różni się od innych modeli marki wyróżniając się sporym, chromowanym grillem. Nowe Kangoo oparte zostało o platformę opracowaną przez Renault wraz z Nissanem i Mitsubishi. Celem przyświecającym projektowaniu tego modelu było wygospodarowanie jak największej przestrzeni na bagaże poprzez umieszczenie we wnętrzu sporej liczby schowków. Przestrzeń bagażowa za siedzeniami również może pochwalić się naprawdę sporą pojemnością.
Nowe Renault Kangoo to ponadto bliźniak Mercedesa Citan oraz Nissana Townstar. Ponadto ten samochód dzieli niektóre elementy techniczne z Nissanem Qashqaiem oraz Renault Scenic.
Renault Kangoo – dane techniczne
Renault Kangoo to kombivan długi na 4486 milimetrów przy rozstawie osi rzędu 2716 milimetrów. Szerokość auta to 1919 milimetrów, a z rozłożonymi lusterkami wynosi aż 2159 milimetrów. Wysokość kombivana sięga 1864 milimetrów. Auto otrzymało 4 na pięć gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Masa własna kombivana wynosi od 1475 do 1688 kilogramów, a bagażnik ma pojemność od 775 do 1880 litrów.
Renault Kangoo – silniki
Pod maską Renault Kangoo znajdziemy jednostki typowe dla tego producenta. Podstawowy silnik benzynowy to jednostka 1.3 TCe o mocy 100 koni mechanicznych. Jej maksymalny moment obrotowy to 200 niutonometrów. Mocniejszy jest silnik 1.3 TCe, który generuje 130 KM i 240 Nm. Ta jednostka dostępna jest ponadto również z 7-biegowym automatem EDC. Wśród jednostek wysokoprężnych znajdziemy dwa silniki wysokoprężne 1.5 dCi. Słabszy generuje 75 KM i 230 Nm, a mocniejsza odmiana tej jednostki daje do dyspozycji 95 KM oraz 260 Nm. Elektryczna wersja Kangoo III będzie z kolei korzystać z jednostki o mocy 102 KM, która zasilana jest przez akumulatory o pojemności 44 kWh, co według Renault ma starczyć na około 260 kilometrów zasięgu.
Renault Kangoo – ceny
Za nowe Renault Kangoo w podstawowej wersji zapłacimy od niecałych 75 do 86 tysięcy złotych. Specjalna edycja Open Sesame to już z kolei koszt wynoszący od nieco ponad 78 do 90 tysięcy. Dostępne jest również sporo opcjonalnych elementów wyposażenia, które mogą podbić cenę tego kombivana.