Renault Trafic
Renault to jeden z najbardziej renomowanych producentów samochodów dostawczych. Plasujący się w klasie średniej model Trafic jest budowany przez Francuzów aż od 1980 roku i znajduje się w ofercie francuskiej marki po dziś dzień. Aktualnie dostępna jest trzecia generacja vana, co jest typowe dla tego rynku, gdyż większość aut dostawczych jest obecna na rynku nawet przez kilkanaście lat przed wielkim odświeżeniem w postaci nowej generacji.
Renault Trafic – historia modelu
Pierwsze Renault Trafic to już naprawdę stary samochód. Jego prezentacja i rozpoczęcie produkcji miała miejsce w 1980 roku. Auto było naprawdę podobne do innego samochodu dostawczego tego producenta, czyli Renault Master, lecz największą różnicą była oczywiście wielkość. Podczas gdy model Master był plasowany i do dziś znajduje się w segmencie E, tak Renault Trafic to przedstawiciel segmentu D. W swoim czasie Renault Trafic nie miało większej konkurencji, gdyż w tym segmencie w Europie można było zakupić jedynie Volkswagena Transportera oraz Mercedesa MB100.
W 1989 roku miejsce miał pierwszy facelifting Renault Trafic. Zmienił on umiejscowienie kierunkowskazów, a także wygląd przodu. Atrapa chłodnicy została zintegrowana wraz z całym pasem przednim i przestała od niego wystawiać, a przód nieco bardziej wydłużono, tak by to przedni zderzak był najbardziej wystającym elementem. Auto mimo bycia dość mocno przestarzałą konstrukcją w latach 90. utrzymało się na rynku aż do roku 2000. W tym czasie Renault wyprodukowało sporo ponad 900 tysięcy egzemplarzy modelu Trafic.
W 2001 roku zadebiutował następca, czyli Renault Trafic drugiej generacji. Tym razem samochód doczekał się bardziej godnego bliźniaka, gdyż wcześniej taką konstrukcją był Opel Arena, który jednak trafił tylko na niektóre rynki. Tym razem alians Opla z Renault przyniósł efekt w postaci Opla Vivaro, który oferowany był w całej Europie.
Renault dzięki modelowi Trafic udało się wraz z Oplem wygrać tytuł Van of the Year w roku 2002. Vivaro to nie jedyny bliźniak Trafica II. Inna taka konstrukcja to Nissan Primastar. Auto względem poprzednika zostało znacznie unowocześnione, ale też skrócone. Chcąc większej przestrzeni można się jednak zdecydować na jedną z dwóch długości. W 2006 roku auto wraz z bliźniaczym Vivaro przeszło facelifting, gdyż w życie weszły nowe normy emisji spalin Euro 4, co wymagało odświeżenia palety jednostek napędowych. Przy okazji nieco zmodyfikowano reflektory przednie oraz tył auta.
Najnowszy Trafic pochodzi z 2014 roku i znów powstał wraz z Oplem. Auto tak samo jak poprzednik ma dostępne dwie konfiguracje długości, a ponadto może być zakupiony w dwóch odmianach dotyczących wysokości nadwozia. Tym razem bliźniacy to również Vivaro, lecz ten samochód został już wycofany z racji przejęcia Opla przez rywala Renault, czyli francuski koncern PSA. Taki sam los spotkał Fiata Talento. Ponadto Trafic posłużył także do powstania Nissana NV300, a także Mitsubishi Express, które dostępne jest w Australii oraz Nowej Zelandii.
Renault Trafic – dane techniczne
Auto dostępne jest w czterech konfiguracjach dotyczących wymiarów. Wynika to z faktu, iż Trafic może być tworzony w dwóch różnych długościach i dwóch wysokościach. Podstawowa długość vana to 4999 milimetrów przy rozstawie osi rzędu 5399 milimetrów. Odmiana L2 ma z kolei dokładnie o 400 mm więcej w obu tych długościach, co oznacza, że długość to 5399 mm, a rozstaw osi wynosi 3498 mm. Szerokość auta to 1956 mm. Wysokość może sięgać z kolei 1971 lub 2495 mm. Van otrzymał trzy na pięć gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP.
Dlaczego warto wybrać dostawcze Renault Trafic?
🔹 Elastyczność konfiguracji – dostępne są wersje o różnej długości (L1, L2) i wysokości (H1, H2), a także warianty furgon, kombi czy brygadówka.
🔹 Ekonomiczne jednostki napędowe – nowoczesne silniki 2.0 Blue dCi o mocy od 110 KM do 170 KM zapewniają dobre osiągi i niskie spalanie.
🔹 Komfortowe wnętrze – przestronna kabina z ergonomiczną deską rozdzielczą i nowoczesnymi systemami multimedialnymi ułatwia codzienną pracę kierowcy.
🔹 Funkcjonalność przestrzeni ładunkowej – pojemność ładunkowa do 8,9 m³ i możliwość przewozu przedmiotów o długości do 4,15 m.
🔹 Niskie koszty eksploatacji – Renault Trafic jest znany z trwałości i oszczędnych jednostek napędowych, co czyni go świetnym wyborem na długie lata.
Najczęstsze zastosowania Renault Trafic
✅ Transport towarów w firmach kurierskich i logistycznych
✅ Przewóz osób w wersji osobowej lub brygadowej
✅ Auto do zabudowy – np. jako food truck, camper lub pojazd serwisowy
✅ Transport narzędzi i sprzętu w branży budowlanej
Znajdź Renault Trafic na Samochody.pl
Jeśli szukasz nowego lub używanego Renault Trafic, sprawdź aktualne oferty na Samochody.pl. Dzięki rozbudowanej wyszukiwarce z łatwością znajdziesz wersję dopasowaną do Twoich potrzeb – od klasycznego furgonu po modele z zabudową specjalistyczną.