Autobusy
Nikt chyba nie wyobraża sobie dzisiaj życia bez autobusów miejskich oraz autokarów. Towarzyszą one nam w codziennym życiu i ułatwiają dojazd do pracy lub szkoły.
Nikt chyba nie wyobraża sobie dzisiaj życia bez autobusów miejskich oraz autokarów. Towarzyszą one nam w codziennym życiu i ułatwiają dojazd do pracy lub szkoły.
Pierwsze autobusy zostały zaprojektowane we Francji, a pierwsza linia autobusowa mierzyła 5,8 km. Została otwarta 11 czerwca 1906 roku. Był to impuls, który spowodował niezwykle szybki rozwój tej branży. Silniki Diesla zostały wprowadzone do autobusów w 1938 roku. W 1945 roku autobusy stawały się już popularniejsze od tramwajów. Silnik wysokoprężny został połączony z zaawansowanym nadwoziem w 1951 roku dzięki firmie Mercedes-Benz. Umożliwiło to lepsze wykorzystanie przestrzeni wewnątrz pojazdu. Obecne autobusy również korzystają z silników wysokoprężnych, które są jednak systematycznie modyfikowane. Jednak coraz większą popularnością cieszy się energia elektryczna, dlatego można się spodziewać, że wkrótce autobusy zaczną z niej korzystać. Autobus miejski ma każdego dnia do pokonania tę samą trasę. Po zatrzymaniu kierowca otwiera drzwi i czeka aż wszyscy pasażerowie zajmą miejsca. Eksploatacja takiego pojazdu jest dość spokojna, ponieważ w ruchu miejskim rzadko dochodzi do nieprzewidzianych zdarzeń.
Układ ogrzewania w autobusach elektrycznych jest ciągle rozwijany, tak żeby zapewnić jak najmniejsze zużycie energii. Pewnym sposobem jest wykorzystanie pieca grzewczego, który będzie zasilany olejem napędowym. Jest to rozwiązanie skuteczne zwłaszcza podczas niskich temperatur. W celu zdobycia szczegółowych informacji na temat pojazdów warto odwiedzić stronę samochody dostawcze. Innowacyjnym rozwiązaniem jest układ ogrzewania zasilany za pomocą gazu. Jest to zdecydowanie tańsze od stosowania tradycyjnego pieca wykorzystującego olej napędowy. Należy zwrócić również uwagę na fakt, że zbiornik LPG jest także znacznie mniejszy, dlatego jego zabudowa też jest mniej skomplikowana. Regularne zmiany wprowadzane są w układzie kierowniczym. Na wyróżnienie zasługuje elektryczna pompa wspomagania zasilana ze standardowego akumulatora 24V.