BMW C
Model BMW C to z pewnością jedna z najciekawszych odmian niemieckich motocykli. Wielu komentatorów zarzuca tej marce, że jej rozwiązania - pod względem designerskim - nadal pozostają w końcówce drugiej połowy XX wieku. Model C to zupełne zaprzeczenie tej tendencji.
Historia modelu
Produkcja modeli BMW C rozpoczęła się już w 2000 roku. To właśnie wtedy na rynku pojawił się słynny, kabinowy BMW C1, który - jak na markę BMW przystało - zapewniał całkiem dobre parametry jazdy. Szczególne zainteresowanie budziła zamontowana w nim kabina, a także... system chroniący przed "nurkowaniem" podczas intensywnego hamowania.
Kilka lat później powstały już kolejne odsłony wchodzące w skład serii C. Mowa tu oczywiście o słynnym już skuterze BMW C 400 GT, który - jak na skuter - prezentuje się niezwykle sportowo. Można nawet powiedzieć, że ta generacja modelu jest stworzona w "sposób multimedialny". Nic w tym dziwnego, biorąc pod uwagę fakt, że oprócz chłodzonego cieczą silnika o pojemności 350 cm3 i mocy 25 kW (34 KM), nie zabrakło tu wyświetlacza zsynchronizowanego z telefonem i wielu innych, multimedialnych dodatków.
Niejako następcą modelu C 400 GT była jego rozszerzona wersja BMW C 650. Komentatorzy jednoznacznie podkreślają, że jest to jeden z największych skuterów, jakie można znaleźć na rynku. Wyposażono go w harmonijnie zgrany silnik o mocy 44 KW (60 KM) i... olbrzymią przestrzeń bagażową. Poza tym warto odnotować, że jego masywnie ukształtowany przód pozwala skutecznie ochronić się przed działaniem wiatru.
Kilka słów podsumowania
Modele BMW C to przykład typowych skuterów o rozszerzonych możliwościach. ich cena - w zależności od rodzaju modelu - kształtuje się w okolicach 35 - 55 tysięcy złotych. Nie jest to dużo, biorąc pod uwagę specyficzne możliwości tego sprzętu.