Suzuki GSR
Suzuki GSR to seria motocykli naked bike wprowadzona na rynek w 2006 roku pod hasłem „Sztuka nowoczesna połączona z technologią wyścigową”.
Suzuki GSR to seria motocykli naked bike wprowadzona na rynek w 2006 roku pod hasłem „Sztuka nowoczesna połączona z technologią wyścigową”.
Seria Suzuki GSR obejmuje modele:
- Suzuki GSR600
- Suzuki GSR400
- Suzuki GSR750
Motocykl Suzuki GSR600 został po raz pierwszy zaprezentowany w grudniu 2005 roku i wprowadzony do sprzedaży w styczniu 2006 roku. Pojawił się w miejsce wyczekiwanego modelu koncepcyjnego B-King z 2001 roku, który nigdy nie trafił do seryjnej produkcji. GSR600, nawiązując do stylistyki B-King, uzyskał przydomek Baby-King oraz Baby B-King.
Suzuki GSR600 to motocykl wyposażony w czterocylindrowy, rzędowy silnik R4 DOHC o pojemności 599ccm osiągający moc maksymalną 98.00 KM/12000 obr./min i prędkość maksymalną 225.0 km/h., a także w 6-stopniową, sekwencyjną skrzynię biegów oraz regulowane tylne zawieszenie.
W połowie 2006 roku do sprzedaży trafił model GSR600S. W porównaniu do GSR600 został wyposażony w owiewkę przednią, protektor grilla chłodnicy, a jego wybrane części zostały pokryte włóknem węglowym.
W 2007 roku w salonach pojawiły się nowe modele motocykla z systemem ABS. Produkcja zakończyła się w 2010 roku.
Suzuki GSR400 to model wprowadzony w połowie 2006 roku na rynek japoński, a następnie na inne rynki azjatyckie. Zachowując gabaryty GSR600, różni się od niego mniejszą pojemnością silnika (339ccm), niższym zakresem obrotów, pomniejszonymi tłumikami i osłoną silnika.
Motocykl Suzuki GSR750 został zaprezentowany w 2011 roku. To model wyposażony w czterocylindrowy, rzędowy silnik R4 DOHC o pojemności 749ccm osiągający moc maksymalną 106.00 KM/10000 obr./min i prędkość maksymalną 225.0 km/h. W 2012 roku na rynek trafiła wersja z systemem ABS. Produkcja zakończyła się w 2016 roku.