addDodaj ogłoszenie
Samochody osobowe używane i nowe na sprzedaż

Alfa Romeo 156

Ogłoszenia sprzedaży nowych i używanych Alfa Romeo 156 od dealerów, komisów i osób prywatnych. Sprawdź ogłoszenia i porównaj ceny Alfa Romeo 156

Alfa Romeo 156 warto zainteresować się tym modelem, który był propozycją marki w klasie średniej.

Alfa Romeo 156 – historia modelu

Alfa Romeo nie ma najlepszej opinii jeśli chodzi o auta z przełomu XX i XXI wieku. Mimo tego, że te samochody zdobyły wiele nagród i w momencie debiutu były naprawdę świetne, to w opinii publicznej wytworzono opinię mówiącą, że Alfy są niezwykle awaryjne, przez co dziś nie są zbyt popularne i kosztują niewielkie pieniądze. Nie oznacza to jednak, że każda Alfa to wyrok śmierci. Dlatego warto zainteresować się m.in. modelem 156, który był propozycją marki w klasie średniej.

Nowego przedstawiciela marki w klasie średniej zaprezentowano w 1997 roku podczas frankfurckich targów motoryzacyjnych Frankfurt Motor Show 1997. Alfa Romeo 156 zastąpiła model 155, który był produkowany od 1992 roku. Samochód został zaprojektowany przez Waltera de Silvę i jest to jedna z ostatnich konstrukcji Włocha, które stworzył on dla Alfy Romeo przed tym jak przeniósł się do Volkswagena, gdzie w ramach niemieckiego koncernu stworzył między innymi nadwozie Audi R8 czy Volkswagena Scirocco, który powrócił do oferty marki po wielu latach.

Auto dobrze przyjęło się już na początku, gdyż Alfa Romeo 156 w 1998 roku wygrała bardzo prestiżowy plebiscyt na Europejski Samochód Roku 1998. Samochód ten pokonał czwartą generację kultowego Golfa, Audi A6 C6, a ponadto stał się trzecim włoskim autem w ciągu czterech lat, który odniósł sukces w tym plebiscycie. Wcześniej Fiat Punto zdobył ten tytuł w roku 1995, a modele Brava i Bravo zwyciężyły rok później.

Z przodu auto ma typowy dla marki grill w kształcie odwróconego trójkąta. Samochód zadebiutował wpierw jedynie jako 4-drzwiowy sedan, a w 2000 roku ofertę uzupełniła Alfa Romeo 156 Sportwagon, czyli wersja kombi. W 2002 roku Włosi zdecydowali się wprowadzić na rynek również wersję sportową. Otrzymała ona oznaczenie GTA i korzysta z silnika 3.2 V6 o mocy 250 KM, który trafił również pod maskę kompaktowej Alfy Romeo 147 GTA niedługo później.

W 2003 roku doszło do faceliftingu. Auto nie pasowało już do stylu designu marki, więc sporo części nadwozia trzeba było zaprojektować od nowa. Walter de Silva pracował już wtedy w Volkswagen AG, więc zlecono to Giorgetto Giugiaro, czyli kultowemu projektantowi samochodów rodem z Włoch, który założył studio Italdesign Giugiaro, a ponadto w 1999 roku otrzymał nagrodę najlepszego projektanta samochodów w całym XX wieku. Włoch w momencie projektowania poliftowej Alfy Romeo 156 na koncie miał współpracę z Seatem, Volkswagenem gdzie zaprojektował m.in. pierwszego Golfa i Passata czy też z Maserati oraz Ferrari. W ramach liftingu między innymi zmieniono przednie zderzaki, lampy oraz grill, który stał się nieco bardziej zaokrąglony i znacznie większy.

Produkcja Alfy Romeo 156 zakończyła się w 2006 roku i auto zostało zastąpione przez model 159. Dziś w tym segmencie włoską markę reprezentuje Giulia, która pomaga zerwać ze stereotypem mówiącym o tym, że Alfy są awaryjne.

Alfa Romeo 156 – dane techniczne

Alfa Romeo 156 to sedan lub kombi segmentu D. Długość podstawowej odmiany sedan to 4430 milimetrów. Szerokość wynosi 1745 milimetrów, a wysokość sięga 1415 milimetrów. W wypadku kombi długość wynosi 4441 milimetrów, szerokość mierzy 1765 milimetrów, a wysokość sięga 1430 lub 1458 milimetrów. Rozstaw osi dla obu odmian to 2595 milimetrów. Masa własna wynosi od 1230 do 1530 kg, a w bagażniku zmieścimy do 360 do 1180 litrów w kombi i 378 l w sedanie.

Alfa Romeo 156 – silniki

Gama silnikowa Alfy Romeo była niesamowicie bogata. Wśród mniej awaryjnych diesli najmniejsze konstrukcje to silniki 1.9 JTD o mocy 105, 110 lub 115 KM. W tej pojemności dostępne były również jednostki 1.9 MultiJet, które mają moc 140 bądź 150 KM. W tym samochodzie montowano także 5-cylindrowe, rzędowe diesle. Z rodziny JTD miały one od 136 do 150 KM, a najlepszy był silnik 2.4 R5 MultiJet o mocy 175 KM. Wśród benzyn znajdziemy silniki R4 o pojemności od 1.6 do 2.0 litra i mocy od 120 do 165 KM. Dostępny były również różne jednostki 2.5 V6 o mocy 190 lub 192 KM. Topowy silnik to 3.2 V6 z wersji GTA o mocy 250 KM.

Alfa Romeo 156 – ceny

Alfa Romeo 156 cieszy się opinią dość awaryjnej, Ten samochód kupimy już za niecałe 3 tysiące złotych. Zazwyczaj ceny sięgają nieco ponad 10 tysięcy w przypadku zwykłych egzemplarzy nie pochodzących z edycji specjalnych.