Samochody elektryczne coraz śmielej radzą sobie na rynku motoryzacyjnym, a producenci coraz śmielej stawiają na tego typu pojazdy. Idealnym przykładem bez wątpienia jest Audi e-tron – pojazd, który w 2018 roku zapoczątkował całą elektryczną linię e-tron w gamie koncernu z Ingolstadt. Ten flagowy w gamie producenta elektryczny SUV jest wypełniony nowoczesną technologią, a dodatkowo może pochwalić się naprawdę imponującymi osiągami. Topowe wersje e-tron mają do dyspozycji 408KM, dzięki którym są w stanie przyspieszyć do 100km/h w zaledwie 5,7 sekundy. Auto przyciąga również designem – nie bez powodu jest określany najładniejszym elektrycznym SUV-em. Interesują Cię nowe lub używane Audi e-tron? U nas będziesz w stanie znaleźć wiele naprawdę ciekawych ofert sprzedaży!
Audi e-tron to pięciodrzwiowy SUV od samej premiery budził naprawdę ogromne emocje, choć bez wątpienia jest on przełomowy dla całej niemieckiej marki oraz dla rynku samochodów napędzanych prądem.
Audi e-tron - historia modelu
Na plotki o Audi e-tron mogliśmy natrafić na portalach branżowych jeszcze wiele lat przed oficjalną premierą. Pierwszy prototyp powstał bowiem już w 2009 roku. Ostatecznym pierwowzorem tego, co dziś znamy pod nazwą e-tron, jest prototyp Quattro Concept, który był jednym z kilku projektów poprzedzających oficjalną premierę auta.
Po długim oczekiwaniu, niemal dziewięć lat później Niemcy po raz pierwszy ukazali sympatykom motoryzacji jedno z najbardziej wyczekiwanych aut. Jak zawsze, gdy znana marka produkuje swoje pierwsze auto elektryczne, pojawiło się wiele wątpliwości. Z biegiem czasu okazało się jednak, iż były one bezpodstawne.
Wiele samochodów elektrycznych ma to do siebie, iż designem krzyczy wręcz: "Spójrz na mnie, nie jestem zwykłym autem, jeżdżę na prąd"! Wychodzą z tego czasem naprawdę osobliwe projekty, które dla wielu osób po prostu nie wyglądają zbyt kusząco. Choć oczywiście pod paroma względami e-tron próbuje wyróżnić się od innych samochodów Audi, odstępstwa od normy są naprawdę delikatne. Ot, inny kształt reflektorów, wirtualne lusterka i większa ilość elektroniki we wnętrzu samochodu. Ogólnie jednak projekt ten wygląda jak typowy SUV od niemieckiego koncernu.
Co najważniejsze, Audi e-tron jest aktualnie jednym z najchętniej wybieranych samochodów elektrycznych na świecie - w samych Stanach Zjednoczonych w pierwszym kwartale 2021 roku sprzedano prawie 7000 sztuk, co jak na ten segment rynku i fakt, iż jest to mimo wszystko samochód premium jest przyzwoitym wynikiem. Nie ma więc wątpliwości, iż ta linia modelowa będzie z czasem naprawdę mocno rozwijana.
Audi e-tron - dane techniczne
Audi e-tron może pochwalić się naprawdę spory wymiarami, jak na swój segment - 4901 mm długości, 1915 mm szerokości oraz 1616 mm wysokości. Takimi samymi gabarytami cechuje się wersja Sportback, która ukazała się w 2019 roku. W kwestiach technicznych między tymi dwoma pojazdami nie ma zbyt większych różnic, a inne osiągi wynikają bardziej z samego projektu aerodynamicznego. Wariant Sportback, jako że jest on SUV-em Coupe, jest agresywniej skonstruowany aerodynamicznie w porównaniu do wersji pierwotnej.
Pod względem technologicznym, Audi e-tron jest niezwykle zaawansowanym modelem. Wśród systemów wspomagających kierowcę warto wspomnieć na przykład o kamerze 360 stopni, która non-stop monitoruje otoczenie auta. Dzięki temu samochód jest w stanie błyskawicznie zareagować na każde potencjalne zagrożenie.
System info-rozrywki również stoi na najwyższym poziomie. Wnętrze poddano naprawdę mocnej cyfryzacji, a dzięki usłudze Audi Connect, użytkownik otrzymuje naprawdę spory zasób możliwości i wglądu do danych auta w każdym momencie.
Audi e-tron - gama silnikowa
Podstawowy Audi e-tron oferuje dwa silniki o mocy 313 lub 408 koni mechanicznych. Ten mocniejszy wariant pozwala na rozpędzenie auta do setki w zaledwie 5.7 sekundy, a akumulatory o pojemności 95 kWh zapewniają średni zasięg na poziomie 385 kilometrów (zużycie energii - około 22,5 kWh/100 km).
W przypadku wersji S line, użytkownicy otrzymują w swoje ręce jednostkę generującą aż 503 konie mechaniczne. Pozwala to na wykręcenie prędkości maksymalnej w granicach 210 km/h oraz na przyspieszenie do 100 km/h w granicach 4.5 sekundy. Brak większego akumulatora, który idzie w parze z większym zużyciem energii, sprawia, że w cyklu mieszanym przejedziemy tym autem około 300 kilometrów.
Audi e-tron - ceny
Najtańszego e-trona z najsłabszym silnikiem oraz najniższą wersją wyposażenia, jesteśmy w stanie kupić za co najmniej 308 400 złotych. W przypadku wariantu S line, cena minimalna wzrasta zaś do 359 700 złotych. W przypadku wersji Sportback, wartości te wynoszą analogicznie 319 700 oraz 371 000 złotych.