Lancia Delta
Lancia Delta to model segmentu C. Był produkowany w latach 2008 – 2014. Jego inna nazwa Chrysler Delta. Nazwa ta została odziedziczona po modelu, który swoją premierę miał w 1979 r.
Lancia Delta to model segmentu C. Był produkowany w latach 2008 – 2014. Jego inna nazwa Chrysler Delta. Nazwa ta została odziedziczona po modelu, który swoją premierę miał w 1979 r.
Prototyp modelu nazywał się Lancia Delta HPE. Został on zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w 2006 roku. Minęły dwa lata, zanim projekt został wprowadzony w życie. Po dostosowaniu go do warunków produkcji zaprezentowano model na targach w Genewie. Model wprowadzony do produkcji został opracowany na bazie nowej generacji Fiata Bravo. Miał on odpowiednie, kompaktowe proporcje, które zdecydowano się zaadaptować na potrzeby nowej marki.
W stylizacji Delty króluje duża atrapa chłodnicy. To właśnie ona jest znakiem rozpoznawczym tego auta oraz innych Lanci. Ta atrapa nadaje nadwoziu odpowiedniej dynamiczności i dodaje jej muskulatury. Dach został zaprojektowany w inspiracji konstrukcją jachtów. Został on oparty na słupku w kształcie trapezu. Dzięki temu powstało auto o bardzo eleganckim wyglądzie i równocześnie o wielu cechach praktycznych. W 2011 roku model przeszedł facelifting. Polegał on głównie na odświeżeniu sylwetki - zadbano o zmianę atrapy oraz zderzaków. Oprócz tego wprowadzono do gamy silników nowe jednostki oraz wzbogacono dostępne wyposażenie.
W 2014 roku padła decyzja o końcu produkcji modelu. Wynikało to z faktu, że Fiat (właściciel marki Lancia) zdecydował o wycofywaniu się z Europy. Dlatego też początkowo wygaszano wszystkie modele poza Lancią Ypsilon. Ostatecznie jednak zadecydowano o końcu marki. Wciąż jednak można kupić używane egzemplarze Delty. Kosztują one od 19 900 do 27 500 zł. Cena jest oczywiście uzależniona od rocznika, stanu, wyposażenia i wielu dodatkowych czynników.