Samochody osobowe używane i nowe na sprzedaż

Lexus Ls używane i nowe na sprzedaż

Lexus LS

Lexus LS to auto segmentu F. Jest produkowane od 1989 roku. Jest to auto klasy premium, które jest dedykowane użytkownikom lubiącym luksus.

Lexus LS – pierwsza generacja

Lexus LS I był produkowany w latach 1989 - 1994. Auto to było pierwszą limuzyną koncernu Toyota, który specjalnie ze względu na ten model stworzył nową markę. Na niektórych rynkach Lexus LS był sprzedawany także jako Toyota Celsior. Opracowanie projektu tego modelu kosztowało ponad miliard dolarów.

Lexus LS – druga generacja

Była produkowana w latach 1994 - 2000. Od poprzednika bardzo różniła się pod względem stylistycznym. Nadwozie zostało odświeżone po to, by wciąż wyprzedzać trendy. Ta generacja jest lżejsza od poprzedniej oraz została wyposażona w silniejsze jednostki napędowe. Dzięki temu była łatwiejsza w prowadzeniu. Obecnie auta te kosztują ok. 60 000 zł.

Lexus LS III

Ten model był dostępny w latach 2000 - 2006. W tej generacji postawiono na naprawdę potężny silnik - V8 o pojemności 4.3 l i mocy 294 KM. W zależności od stanu, egzemplarze z tych roczników kosztują od 45 000 - 70 000 zł.

Lexus LS – czwarta generacja

Pojawiła się w latach 2006 - 2017. Postawiono na nowoczesny design i nowatorskie rozwiązania. Model był dostępny także z napędem hybrydowym. Ich ceny są bardzo zróżnicowane. Zaczynają się od 59 900 i dochodzą nawet do 127 900 zł.

Lexus LS w piątej odsłonie

Jej produkcję rozpoczęto w 2017 r. Model wciąż jest luksusową limuzyną, ale w tej generacji otrzymał dużo bardziej sportowe kształty. Sylwetka jest dynamiczna i drapieżna. Egzemplarze z drugiej ręki kosztują od 152 000 nawet do 446 000 zł. Na szczególną uwagę w tej generacji zasługuje 10-biegowa skrzynia oraz gama silników. Do wyboru jest jednostka benzynowa V6 3.5 417 KM twin turbo oraz nowoczesny napęd hybrydowy złożony z V6 3.5 oraz silnika elektrycznego (ich łączna moc to 359 KM).

Artykuły i porady

Lexus LS FAQ:


Jakie jest średnie spalanie Lexusa LS?

Lexus należący do Toyoty korzysta aktualnie w większości z jednostek hybrydowych. Dlatego nawet w ich największej i flagowej limuzynie jaką jest Lexus LS można liczyć na naprawdę rozsądne średnie spalanie.

Flagowa limuzyna japońskiego producenta premium korzysta z hybrydowej jednostki 3.5 V6, która w nieco innej formie znajduje się także w Lexusie RX. Silnik ten oferuje naprawdę rozsądne średnie spalanie wynoszące od 8.7 od 9.3 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym według testów WLTP. Spora jest jednak emisja CO2, która wynosi około 211 gram na kilometr.

Wcześniej we flagowym modelu Lexusa znajdowała się też zwykła spalinowa wersja silnika 3.5 V6, która jest mocniejsza od obecnie oferowanej hybrydy. Z racji braku systemu hybrydowego jest ona znacznie bardziej paliwożerna, gdyż średnio w cyklu mieszanym wykorzystuje niecałe 11 litrów na 100 kilometrów. Dodanie napędu na cztery koła zwiększa zapotrzebowanie tego silnika o około pół litra na 100 kilometrów.

Jaki silnik wybrać Lexusa LS?

Aktualnie Lexus nie oferuje żadnego wyboru w swoim flagowym modelu LS, który jest dostępny tylko z jednostką hybrydową występującą pod oznaczeniem 500h. Jest to silnik 3.5 V6 o mocy 299 koni mechanicznych, która dostępna jest przy 6600 obrotach na minutę. Maksymalny moment obrotowy wynosi z kolei 350 niutonometrów. Silnik spalinowy jest wspierany przez elektryczny silnik z magnesem stałym, który wytwarza 179 koni mechanicznych i 300 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Moc całego układu hybrydowego wynosi 350 koni mechanicznych, rozpędzenie luksusowej limuzyny do 100 km/h trwa 5.5 sekundy. Prędkość maksymalna to 250 km/h.

Na innych rynkach dostępny jest także zwykły, spalinowy silnik 3.5 V6. Wytwarza on 416 koni mechanicznych, które są dostępne przy 6000 obrotów na minutę, a także 599 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego będącego do dyspozycji w zakresie 1600-4800 obrotów na minutę. Jednostka ta pozwala na rozpędzenie Lexusa LS do 100 km/h w niecałe 5 sekund.

Jakie są opinie o Lexus LS?

Pierwszy model luksusowej marki Lexus stworzonej przez Toyotę w 1989 roku zebrał przez lata grono zwolenników, którzy w segmencie luksusowych limuzyn preferują tę konstrukcję ponad takie auta jak Mercedes Klasy S, Audi A8 czy też BMW Serii 7. Najnowsza, piąta generacja Lexusa LS również zbiera dobre opinie i stanowi dobrego rywala dla niemieckich konstrukcji.

Często oceniana przez posiadaczy generacja to Lexusa LS to jego czwarta edycja. Podobnie jak inne modele tego producenta zbiera ona jedne z najwyższych not za niezawodność, która stoi na wybitnym poziomie od naprawdę wielu lat. Użytkownicy doceniają także rozsądne jak na limuzynę segmentu premium koszty utrzymania. Ogromna zaleta to także cena, która jest niższa niż u konkurencji, a dodatkowo sprawia, że Lexus może pochwalić się naprawdę dobrym stosunkiem jakości do ceny. Największe zarzuty w stronę Lexusa LS to nieco za mało dynamiczny silnik hybrydowy w nowej generacji.

Jakie są wymiary Lexusa LS?

Lexus LS wymiarami i poziomem należy do segmentu F, który skupia najczęściej luksusowe limuzyny produkowane na masową skalę jedynie przez kilku producentów. Należy do nich Mercedes ze swoją świetnie znaną S klasą, BMW i jego seria 7, czy też Audi z flagowym modelem A8.

Auto jest długie na aż 5235 milimetrów przy rozstawie osi wynoszącym 3125 milimetrów. Szerokość bez wliczenia lusterek wynosi sobie 1900 milimetrów, a wysokość i prześwit zależy od zawieszenia. W w wypadku zakupu modelu z pneumatycznym zawieszeniem auto sięga 1460 milimetrów i ma prześwit wynoszący 160 mm. Samochód z resorami sprężynowymi jest minimalnie wyższy gdyż sięga 1470 milimetrów, ale za to jego prześwit to zaledwie 147 mm.

Masa własna Lexusa LS zależy od wersji wyposażenia i wynosi od 2265 do nawet 2425 kilogramów. W bagażniku zmieści się 430 litrów, a zbiornik paliwa do którego można wlać 82 litry benzyny ma pozwolić na pokonywanie ogromnych dystansów bez konieczności zatrzymywania się na tankowanie.