Lexus LS
Lexus LS to auto segmentu F. Jest produkowane od 1989 roku. Jest to auto klasy premium, które jest dedykowane użytkownikom lubiącym luksus.
Lexus należący do Toyoty korzysta aktualnie w większości z jednostek hybrydowych. Dlatego nawet w ich największej i flagowej limuzynie jaką jest Lexus LS można liczyć na naprawdę rozsądne średnie spalanie.
Flagowa limuzyna japońskiego producenta premium korzysta z hybrydowej jednostki 3.5 V6, która w nieco innej formie znajduje się także w Lexusie RX. Silnik ten oferuje naprawdę rozsądne średnie spalanie wynoszące od 8.7 od 9.3 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym według testów WLTP. Spora jest jednak emisja CO2, która wynosi około 211 gram na kilometr.
Wcześniej we flagowym modelu Lexusa znajdowała się też zwykła spalinowa wersja silnika 3.5 V6, która jest mocniejsza od obecnie oferowanej hybrydy. Z racji braku systemu hybrydowego jest ona znacznie bardziej paliwożerna, gdyż średnio w cyklu mieszanym wykorzystuje niecałe 11 litrów na 100 kilometrów. Dodanie napędu na cztery koła zwiększa zapotrzebowanie tego silnika o około pół litra na 100 kilometrów.
Aktualnie Lexus nie oferuje żadnego wyboru w swoim flagowym modelu LS, który jest dostępny tylko z jednostką hybrydową występującą pod oznaczeniem 500h. Jest to silnik 3.5 V6 o mocy 299 koni mechanicznych, która dostępna jest przy 6600 obrotach na minutę. Maksymalny moment obrotowy wynosi z kolei 350 niutonometrów. Silnik spalinowy jest wspierany przez elektryczny silnik z magnesem stałym, który wytwarza 179 koni mechanicznych i 300 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Moc całego układu hybrydowego wynosi 350 koni mechanicznych, rozpędzenie luksusowej limuzyny do 100 km/h trwa 5.5 sekundy. Prędkość maksymalna to 250 km/h.
Na innych rynkach dostępny jest także zwykły, spalinowy silnik 3.5 V6. Wytwarza on 416 koni mechanicznych, które są dostępne przy 6000 obrotów na minutę, a także 599 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego będącego do dyspozycji w zakresie 1600-4800 obrotów na minutę. Jednostka ta pozwala na rozpędzenie Lexusa LS do 100 km/h w niecałe 5 sekund.
Pierwszy model luksusowej marki Lexus stworzonej przez Toyotę w 1989 roku zebrał przez lata grono zwolenników, którzy w segmencie luksusowych limuzyn preferują tę konstrukcję ponad takie auta jak Mercedes Klasy S, Audi A8 czy też BMW Serii 7. Najnowsza, piąta generacja Lexusa LS również zbiera dobre opinie i stanowi dobrego rywala dla niemieckich konstrukcji.
Często oceniana przez posiadaczy generacja to Lexusa LS to jego czwarta edycja. Podobnie jak inne modele tego producenta zbiera ona jedne z najwyższych not za niezawodność, która stoi na wybitnym poziomie od naprawdę wielu lat. Użytkownicy doceniają także rozsądne jak na limuzynę segmentu premium koszty utrzymania. Ogromna zaleta to także cena, która jest niższa niż u konkurencji, a dodatkowo sprawia, że Lexus może pochwalić się naprawdę dobrym stosunkiem jakości do ceny. Największe zarzuty w stronę Lexusa LS to nieco za mało dynamiczny silnik hybrydowy w nowej generacji.
Lexus LS wymiarami i poziomem należy do segmentu F, który skupia najczęściej luksusowe limuzyny produkowane na masową skalę jedynie przez kilku producentów. Należy do nich Mercedes ze swoją świetnie znaną S klasą, BMW i jego seria 7, czy też Audi z flagowym modelem A8.
Auto jest długie na aż 5235 milimetrów przy rozstawie osi wynoszącym 3125 milimetrów. Szerokość bez wliczenia lusterek wynosi sobie 1900 milimetrów, a wysokość i prześwit zależy od zawieszenia. W w wypadku zakupu modelu z pneumatycznym zawieszeniem auto sięga 1460 milimetrów i ma prześwit wynoszący 160 mm. Samochód z resorami sprężynowymi jest minimalnie wyższy gdyż sięga 1470 milimetrów, ale za to jego prześwit to zaledwie 147 mm.
Masa własna Lexusa LS zależy od wersji wyposażenia i wynosi od 2265 do nawet 2425 kilogramów. W bagażniku zmieści się 430 litrów, a zbiornik paliwa do którego można wlać 82 litry benzyny ma pozwolić na pokonywanie ogromnych dystansów bez konieczności zatrzymywania się na tankowanie.
Lexus LS to auto segmentu F. Jest produkowane od 1989 roku. Jest to auto klasy premium, które jest dedykowane użytkownikom lubiącym luksus.