callZadzwoń

MG TF

2002·84200 km·Benzyna·1796 cm³
24 000 PLN


Podstawowe informacje

Kategoria ofertySamochody osobowe
MarkaMG
ModelTF
VINXXX... 
WersjaABS klimatyzacja skóra
Rok produkcji2002
Oferta prywatnaTak
Pojemność silnika1796 cm³
Moc silnika136 KM
Skrzynia biegówManualna
KlimatyzacjaManualna
Rodzaj lakieruMetalik
Kraj pochodzeniaNiemcy
Liczba drzwi2
Liczba miejsc2
PZU ubezpieczenie auta

Historia pojazdu




Opis


VIN, data pierwszej rejestracji bez problemu na życzenie. Ciekawa alternatywa dla MX-5 z centralnie umieszczonym silnikeim i sensownym 210 l bagażnika, który zmieści też większą walizkę. Moje rozważania poszczególnych przewag jako posiadacza obydwu pojazdów poniżej w opisie.  Pojazd z czystą historią, bez śladów napraw powypadkowych, mechanicznie dopieszczony i blacharsko zabezpieczony, prowadzi się rewelacyjnie i daje pełną radość z jazdy, co w porównaniu z resztą kohorty - traktowanej już dosyć budżetowo - jest już pewną rzadkością, stąd premium cenowe względem rynkowego konsensusu dla TF. Ponadto, wyposażenie wczesnych egzemplarzy w ABS i klimatyzację nie jest oczywistością, tutaj towarzyszy im skórzana tapicerka. Posiadam również hardtop w kolorze czarnym jako argument negocjacyjny. Kupiłem go już w całkiem niezłym stanie w maju 2021, od tego czasu do końca lata 2022 przygotowałem go pod kątem największej radości z jazdy. Z ważniejszych rzeczy, mniej więcej chronologicznie: 1) rozrząd (grosze, silniki serii K trafiały do Poldków), wszystkie płyny, filtry, w tym paliwa, nabicie klimy 2) hamulce i klocki P/T 3) pełna konserwacja podwozia i nadwozia w tym profili zamkniętych (nie było "potrzeby" raczej chęć zachowania go w dotychczasowym stanie, tylko piaskowanie i konserwacja, bez potrzeby prac naprawczych), w związku z powyższym - również konserwacja el. zawieszenia i wymiana el. gumowych. 4) kompletny wydech z nierdzewki  5) układ chłodzenia: nowa chłodnica Nissens i nierdzewne przewody 6) pełna zbieżność, renowacja felg i rekomendowane jako nr 1 do tego auta Toyo Proxes TR1 w homologowanych rozmiarach (różne P/T). Fanatyczny wręcz upór niektórych miłośników modelu wobec wyboru właśnie tych, nienajmłodszych przecież generacyjnie i mało atrakcyjnie cenowo gum ma jednak jakieś magiczne uzasadnienie, to auto "kocha" te opony... 7) mechanizm wycieraczek - awaryjny oryginalny wymieniony na "uprated" I od tego czasu tylko wymiana oleju i filtrów. Auto "kompletne i bezproblemowe". Punkty 3)-7) uważam za istotne premium wobec tego co zwykle na rynku -przemyślane, zgodne ze sztuką, nie mające charakteru spontanicznego dłubania - o koszcie odtworzenia przekraczającym 10-12 k PLN w najtańszym wariancie, wymagającym sporo osobistego zaangażowania. Jest książka serwisowa i na ostatnie czynności rachunki/faktury/ potwierdzenia. Co jeszcze bym zrobił, ale nie było moim priorytetem/ kwestie raczej estetyczne: - naprawił/ wymienił mechanizm podnoszenia prawej szyby - od 100-200 PLN na dużym serwisie aukcyjnym - polerka i detailing lakieru - nie ma głębokich rys czy przetarć, ale wyraźnie historię na myjniach automatycznych; nawet przy niskonakładowych czynnościach można sporo ugrać na wydobyciu głębi. - wymiana znaczków - wyblakłe - jedno z żeber lewej centralnej kratki wentylatora jest uszkodzone - zbliża się moment ponownej impregnacji dachu. Dziurkę/przetarcie widoczne na jednej zdjęć uznaje za niegroźne, nie przecieka. Garażowany i wyłącznie w użytku letnim przez ostatnie 3, a najpewniej jeszcze przez poprzednie 10 lat. Części powszechnie dostępne, w tym wiele poprawionych pomysłów rzemieślniczych w UK, nadal przystępne cenowo. *** Powiedziałbym, że wszystkie małe, lekkie roadstery o dobrym rozkładzie masy, którymi jeździłem (MGF, TF, MX-5 NB i NC, MR2), jeśli tylko są zadbane, dają porównywalnie dużą frajdę z jazdy po normalnych drogach przy rozsądnym rachunku ekonomiczno-ekologicznym. Wybór jest kwestią gustu; moim zdaniem TF ma najniższy próg wejścia i utrzymania, żeby osiągnąć ten cel, jest też najbardziej uniwersalny. TF bardzo poważna modyfikacja MGFa - zupełnie inna filozofia zawieszenia, wzmocnienia struktury nadwozia (4 gwiazdki euroNCAP), poprawiona ochrona antykorozyjna - to auto gruntownie uwspółcześnione do lat 2000., jedynie z ordynarnymi elementami @ Rover ze wcześniejszej dekady :)  Zadbane TF są istotnie tańsze niż zadbana konkurencja z Japonii, dlatego postanowiłem spróbować i zastąpić TFem swoją nieodżałowaną, pozostawioną w UK MX-5 NC 2.0. Nie odczułem specjalnie niższej o 25 KM mocy (MX-5 NC 1.8 - bezpośrednia konkurencja - zostanie z tyłu, do bezpośredniego kopania się z 2.0 jest jeszcze wersja TF VVT 160KM, ale w normalnej eksploatacji nie mam zwyczaju kręcić aż tak wysoko po te dodatkowe konie, rozważyłbym raczej pod track-day i ...strach o uszczelkę;) ), a miałem równie dużo frajdy z brania zakrętów. Jednak 5b manual jest zauważalnie bardziej precyzyjny w MX-5 , a choć plastiki we wnętrzu też są parszywe, to w Mazdach przynajmniej są ze sobą połączone... Z MG naprawdę trzeba mieć dobrze ugruntowane poczucie własnej wartości, dystans do siebie i do auta. Ostatecznie, u mnie przeważającym argumentem na rzecz TF okazała dużo lepsza blacharka - nie znoszę rudej i walki z nią - oraz bagażnik, który daje jakieś perspektywy wyjazdu weekendowego (dyskwalifikacja Toyoty MR2 jeszcze przed startem ;)). Dopóki chodzi głównie codzienną radość na luzie - w tym segmencie japońszczyzna jest IMO przewartościowana.  Spełnił swoją rolę, sam zacząłem dobrze się prowadzić i nie potrzebuję już dobrze prowadzącego się samochodu ;) Znacząco zmniejszyła mi się liczba okazji, kiedy mogę go ruszyć, stąd moment, aby z tego dobrze przygotowanego auta skorzystał ktoś inny.

* Sprzedawca produktu objętego niniejszą ofertą jest osobą prywatną

DrZoltanlocation_on Wrocław