Nazwa modelu Mercedes-Benz SLK-klasa to właśnie skrót od trzech niemieckich słów, które oznaczają kolejno sportowy, lekki i krótki. Idealnie opisują one to kompaktowe auto sportowe. Parametry, które są reprezentowane przez auta z linii modelowej Mercedes-Benz SLK-klasa używane w odpowiedni sposób są w stanie zaoferować całe mnóstwo frajdy. Model ten jest bowiem krótkim, gdyż mającym około 4 metry coupé-cabrio, któremu montowano potężne silniki napędzające oś tylną. Decydując się na skorzystanie z naszej oferty egzemplarzy modelu Mercedes-Benz SLK-klasa możesz spodziewać się godzin świetnej zabawy za kółkiem tego małego auta sportowego.
Mercedes-Benz SLK
SLK to samochód sportowy klasy kompaktowej. Kiedy pojawił się na rynku, świat wstrzymał oddech, gdyż roadster tego typu u niemieckiego producenta to była zupełna nowość. Jak się szybko okazało, auto zyskało dużą popularność i prestiżowy tytuł w USA.
Mercedes-Benz SLK - historia modelu
Samochód zbliżony do modelu SL zaczerpnął wiele elementów również od Klasy C. Auto przez lata znacznie się zmieniło, by w ostatniej generacji wrócić do dawnego charakteru.
- Pierwsza generacja - R170
Produkowana w latach 1996 - 2004 posiadała składany dach i szybko podbiła serca fanów motoryzacji. Postęp zarówno technologiczny, jak i stylistyczny wymusiły jednak zmiany, które wprowadzono w roku 2000. Pojawił się nowy zderzak, reflektory i wzbogacono wyposażenie. Oczywistym było, że z czasem pojawi się wersja AMG i tak też stało się w roku 2001.
Ceny od 9.300 do 35.000 zł.
- Druga generacja - R171
Produkowana od 2004 do 2011 zmieniła się stylistycznie. Mimo, iż auto jest dłuższe, zmniejszyła się jego masa. Zmieniono nadwozie, a samochód zyskał obłe kształty. R171 dostępny jest z trzema silnikami R4, V6 i V8, a oferowane skrzynie biegów to 6-biegowa manualna i 5 oraz 7-biegowa automatyczna.
Ceny od 36.000 do 80.000 zł.
- Trzecia generacja - R172
Produkowana od 2011 do 2019 wróciła do korzeni i kształtów nieco bardziej agresywnych i ostrych. Usztywniono nadwozie, wyciszono wnętrze i zmniejszono współczynnik oporu powietrza. Samochód dopracowano w każdym szczególe i w roku 2014 uznano R172 za najmniej usterkowe auto na niemieckim rynku. W 2015 roku pojawiły się zmiany nie tylko wizualne. Wprowadzono również inną nazwę - SLC.
W roku 2019 niemiecki producent zadecydował, że kończy produkcję trzeciej generacji bez przewidzianego następcy. Ceny od 70.000 do 142.000 zł.