Dlaczego warto wybrać Subaru?
✔ Napęd na cztery koła Symmetrical AWD – lepsza przyczepność, bezpieczeństwo i kontrola.
✔ Silniki typu bokser – nisko położony środek ciężkości dla lepszego prowadzenia.
✔ Legendarna niezawodność – Subaru to marka słynąca z trwałości i solidności.
✔ Wysokie bezpieczeństwo – system EyeSight, aktywne systemy wspomagania kierowcy.
✔ Wyjątkowa trwałość – Subaru to jedno z najdłużej eksploatowanych aut na rynku.
✔ Sportowe dziedzictwo – modele jak WRX STI to ikony rajdów i motorsportu.
📌 Subaru to marka dla kierowców ceniących bezpieczeństwo, trwałość i świetne właściwości jezdne.
Historia marki Subaru – kluczowe momenty
- 1953 – założenie marki Subaru przez Fuji Heavy Industries.
- 1972 – pierwsze Subaru z napędem AWD – Subaru Leone.
- 1992 – premiera Subaru Impreza WRX – ikona rajdów WRC.
- 2005 – Subaru wprowadza system EyeSight – jedną z pierwszych technologii asystenta jazdy.
- 2012 – debiut sportowego Subaru BRZ – coupe stworzonego wspólnie z Toyotą.
- 2022+ – rozwój hybryd i elektrycznych modeli, w tym Subaru Solterra EV.
Dostępne silniki w Subaru
Subaru to japońska marka znana z niezawodnych silników typu Boxer, symetrycznego napędu AWD oraz sportowych modeli WRX i BRZ. Subaru oferuje hatchbacki i sedany (Impreza, WRX), SUV-y (Forester, Outback), a także nowoczesne hybrydy e-Boxer i elektrycznego Solterra.
Silniki benzynowe (Boxer, Turbo, NA)
Subaru stosuje unikalne jednostki typu Boxer, które zapewniają nisko położony środek ciężkości i dobrą stabilność:
- 1.6 Boxer NA (114 KM) – dostępny w Imprezie i XV (Crosstrek, starsze modele).
- 2.0 Boxer NA (156 KM, e-Boxer 150 KM MHEV) – stosowany w Forester, Crosstrek, Impreza.
- 2.5 Boxer NA (169-185 KM) – dostępny w Outback, Forester.
- 2.4 Boxer Turbo (264 KM) – stosowany w Outback XT i nowym WRX.
- 2.4 Boxer Turbo STI (300+ KM, WRX STI – USA) – mocniejsza wersja w WRX STI (starsze modele).
Silniki wysokoprężne (Boxer Diesel – wycofane)
Subaru przez pewien czas oferowało diesle Boxer, ale zostały one wycofane:
- 2.0 Boxer Diesel (147 KM, 350 Nm) – stosowany w Forester, Outback (do 2018 roku).
Silniki hybrydowe (e-Boxer, HEV, MHEV)
Subaru rozwija technologię e-Boxer, która łączy silnik spalinowy z układem elektrycznym:
- 2.0 e-Boxer MHEV (150 KM) – dostępny w Forester i Crosstrek (XV).
Silniki elektryczne (Solterra EV)
Subaru rozwija elektryczne SUV-y, korzystając z technologii współtworzonej z Toyotą:
- Subaru Solterra EV (204-218 KM, AWD) – elektryczny SUV z napędem AWD, zasięg do 465 km.
Dostępne typy nadwozia w Subaru:
✔ Hatchbacki/Sedany – Subaru Impreza, WRX, WRX STI
✔ SUV-y/Crossovery – Subaru Forester, Outback, Crosstrek (XV)
✔ Sportowe coupe – Subaru BRZ
✔ Hybrydy e-Boxer – Subaru Forester e-Boxer, Crosstrek e-Boxer
✔ Elektryczne – Subaru Solterra EV
Ciekawostka: Subaru jest jedyną marką oferującą seryjne silniki Boxer we wszystkich swoich modelach, co zapewnia lepsze prowadzenie i niższy środek ciężkości. Subaru WRX STI to ikona rajdów WRC, a nowoczesne modele e-Boxer łączą legendarną trwałość z oszczędniejszą technologią hybrydową.