Samochody osobowe używane i nowe na sprzedaż

Samochody benzynowe

Benzyna towarzyszy nam jako paliwo od samego początku motoryzacji, którą znamy, gdy pionierzy budowali pierwsze samochody osobowe pod koniec XIX wieku. Do dziś mają one bardzo mocną pozycję. Auta z silnikiem benzynowym są tak naprawdę najpopularniejsze na całym świecie. Praktycznie w każdym jego zakątku to właśnie jednostki benzynowe są najczęściej wykorzystywane. Samochody benzynowe mogą być dla Ciebie świetnym wyborem z racji na swoją uniwersalność. Są one elastyczne przy przyspieszaniu, a do tego benzyna jest odporna na niskie temperatury, dzięki czemu problemy w zimowe poranki są znacznie mniejsze.

Ford Mondeo Kombi 2008

Ford Mondeo

Ładne Mozndeo z Niem..2.0BENZYNA stan bdbGeneracja: Mk4 (2007-2014)Lokalizacja: Gniezno
do negocjacji
18.900 PLN
Sebastian
location_onGniezno
Volkswagen Passat Sedan 2008

Volkswagen Passat

Bardzo Ładny Z Niem!2008r 1.6 MPI!!!Generacja: B6 (2005-2010)Lokalizacja: Gniezno
do negocjacji
21.900 PLN
Sebastian
location_onGniezno
KLIMATYZACJA
Ford Focus Kombi 2011

Ford Focus

B Ładny z Niem!1.6 Stary Motor!!St BDBGeneracja: Mk3 (2010-2018)Lokalizacja: Gniezno
do negocjacji
24.500 PLN
Sebastian
location_onGniezno
Ford Focus Hatchback 2012

Ford Focus

Bardzo Ładny Focus!1.6 Stary Motor!Generacja: Mk3 (2010-2018)Lokalizacja: Gniezno
do negocjacji
28.900 PLN
Sebastian
location_onGniezno
Ford Mondeo Kombi 2011

Ford Mondeo

Wersja TITANIUM. NAVI.TEMPO,PARKTR ST.BDBGeneracja: Mk4 (2007-2014)Lokalizacja: Gniezno
do negocjacji
24.500 PLN
Sebastian
location_onGniezno
Renault Megane Kombi 2008

Renault Megane

Bardzo Ładne z Nem!LIFT KLIMATR ST.BDBGeneracja: II (2002-2008)Lokalizacja: Gniezno
do negocjacji
12.999 PLN
Sebastian
location_onGniezno
BMW 3 Seria Sedan 2007

BMW 3 Seria

Generacja: E90/E91/E92/E93 (2005-2012)Lokalizacja: Gniezno
do negocjacji
18.999 PLN
Sebastian
location_onGniezno
Ford Fiesta Hatchback 2016

Ford Fiesta

Bardzo Ładna Z Niem...72tyś km.Generacja: Mk7 (2008- )Lokalizacja: Gniezno
do negocjacji
24.900 PLN
Sebastian
location_onGniezno
SALON POLSKA
Skoda Octavia 2017

Skoda Octavia

Skoda Octavia 1.2 TSI 2017 · 65 000 kmGeneracja: III (2013- )Lokalizacja: Kałuszyn
faktura VATdo negocjacji
44.500 PLN
ABCTOMEK
location_onKałuszyn
FAKTURA VAT
Mercedes-Benz CLA-Klasa Kombi 2018

Mercedes-Benz CLA-Klasa

45 AMG zarejestrowany 2018r uszkodzony lift shooting brakeLokalizacja: Sokołów Podlaski
faktura VAT
25.900 PLN
M-A Sokołów Podlaski
location_onSokołów Podlaski
4X4
Mercedes-Benz CLA-Klasa Sedan 2018

Mercedes-Benz CLA-Klasa

Lokalizacja: Lublin
do negocjacji
109.000 PLN
Krzysiek
location_onLublin
GWARANCJA
Kia Optima Sedan 2019

Kia Optima

L + pakietyLokalizacja: Nowa Sól
do negocjacji
97.500 PLN
qbamatus
location_onNowa Sól
BEZWYPADKOWY
Mercedes-Benz C-Klasa Sedan 2016

Mercedes-Benz C-Klasa

Generacja: W205 (2014-2021)Lokalizacja: Ręczno
do negocjacji
76.999 PLN
In Time AutO
location_onRęczno
BEZWYPADKOWY
Mercedes-Benz C-Klasa Sedan 2009

Mercedes-Benz C-Klasa

C180, 156 PS/KM, Kompressor, Avantgarde, PDC, Manual, BezwypadkowyGeneracja: W204 (2007-2014)Lokalizacja: Kielce
34.900 PLN
AD - sprzedaż pojazdów używanych
location_onKielce
BEZWYPADKOWY
Volkswagen Golf 2010

Volkswagen Golf

1.4 MPI, Mały przebieg, Climatronic, ZarejestrowanyGeneracja: VI (2008-2013)Lokalizacja: Miłkowice
26.200 PLN
GARDEN GRASS
location_onMiłkowice
BEZWYPADKOWY
Opel Insignia Hatchback 2009

Opel Insignia

OPC Line, COSMO TURBO 4X4Generacja: A (2008-2017)Lokalizacja: Miłkowice
do negocjacji
30.700 PLN
GARDEN GRASS
location_onMiłkowice
KLIMATYZACJA
Toyota Auris Hatchback 2007

Toyota Auris

Generacja: I (2006-2012)Lokalizacja: Warszawa
21.900 PLN
Auto centrum Godlewski - mobilny skup aut Warszawa, auto komis
location_onWarszawa
Skoda Octavia Hatchback 1999

Skoda Octavia

Generacja: I (1996-2011)Lokalizacja: Głogów
do negocjacji
4.800 PLN
Kupie Twoja Bryke
location_onGłogów
Volkswagen Golf Plus 2012

Volkswagen Golf Plus

Lokalizacja: Raczki Elbląskie
34.999 PLN
Martinez
location_onRaczki Elbląskie
AUTOMAT
Smart Fortwo Coupe 1999

Smart Fortwo

Lokalizacja: Głogów
do negocjacji
3.300 PLN
Kupie Twoja Bryke
location_onGłogów
KLIMATYZACJA
Ford Focus Kombi 2005

Ford Focus

Generacja: Mk2 (2004-2011)Lokalizacja: Głogów
do negocjacji
8.700 PLN
Kupie Twoja Bryke
location_onGłogów
KLIMATYZACJA
Ford Ka Hatchback 2004

Ford Ka

Generacja: I (1996-2006)Lokalizacja: Głogów
do negocjacji
2.700 PLN
Kupie Twoja Bryke
location_onGłogów
KLIMATYZACJA
Volkswagen Passat Kombi 2003

Volkswagen Passat

Generacja: B5 (1996-2000)Lokalizacja: Głogów
do negocjacji
6.999 PLN
Kupie Twoja Bryke
location_onGłogów
AUTOMAT
Mercedes-Benz C-Klasa Sedan 2015

Mercedes-Benz C-Klasa

CZUJNIKI PARKOWANIA PRZÓD / TYŁ / BLUETOOTH / AUTOMATGeneracja: W205 (2014-2021)Lokalizacja: Ksawerów
do negocjacji
89.900 PLN
Orzeł Komis Łódź
location_onKsawerów
KLIMATYZACJA
Kia Sportage SUV 2007Zawiera wideo

Kia Sportage

Generacja: II (2004-2010)Lokalizacja: Warszawa
23.901 PLN
Auto centrum Godlewski - mobilny skup aut Warszawa, auto komis
location_onWarszawa
SALON POLSKA
Audi A4 Sedan 2020

Audi A4

35 TFSI mHEV S tronic BenzynaGeneracja: B9 (2015- )Lokalizacja: Zambrów
faktura VATdo negocjacji
99.500 PLN
ARTCAR
location_onZambrów
PIERWSZY WŁAŚCICIEL
Opel Corsa Hatchback 2023

Opel Corsa

Generacja: F (2019- )Lokalizacja: Zielona Góra
82.500 PLN
SALON FIAŁKOWSCY
location_onZielona Góra
PIERWSZY WŁAŚCICIEL
Citroen C3 Hatchback 2018Zawiera wideo

Citroen C3

Generacja: III (2016- )Lokalizacja: Gniezno
do negocjacji
43.900 PLN
Olicar
location_onGniezno
PIERWSZY WŁAŚCICIEL
Renault Clio Hatchback 2014Zawiera wideo

Renault Clio

Generacja: IV (2012-2018)Lokalizacja: Gniezno
do negocjacji
29.900 PLN
Olicar
location_onGniezno
Hyundai i20 Hatchback 2017

Hyundai i20

1.2 benz Advantage+ Navi Klima tylko 50tys km serwis Zarej GwarancjaGeneracja: II (2014-2020)Lokalizacja: Rawicz
do negocjacji
Rata 359 PLN44.999 PLN
AUTO-DOMIN
location_onRawicz

Samochody benzynowe

Benzynowe silniki spalinowe to jedne z najpopularniejszych konstrukcji wykorzystywanych do napędzania samochodów osobowych. Mają one bardzo bogatą historię i przez lata rozwinęły się w znaczący sposób, dzięki czemu aktualnie mogą one mieć sporą moc mimo niewielkiej pojemności, a przy tym zapewniać rozsądne spalanie.

Historia samochodów z silnikiem benzynowym

Do powstania pierwszego samochodu, który korzystał z silnika benzynowego, czyli jednostki o zapłonie iskrowym przyczyniły się dwa bardzo znane nazwiska. Mowa tu o dwóch pionierach niemieckiej motoryzacji, którzy wcześniej byli asystentami Nikolausa Otto, twórcy jednego z pierwszych silników spalinowych. Byli nimi oczywiście Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach. Stworzyli oni jednocylindrowy, czterosuwowy silnik spalinowy i zdecydowali, że najlepszym paliwem była benzyna, co nie było w tamtym czasie często spotykane. Daimler opatentował tę jednostkę w 1885 roku.

Pierwsze auto benzynowe jest jednak dziełem innego Niemca, a mianowicie Carla Benza. W 1885 roku stworzył on trójkołowy samochód napędzany silnikiem benzynowym, który nazwano Benz Patent-Motorwagen Nummer 1. Patent uzyskał on 1886 roku, a sam dokument patentowy jest jednym z najbardziej wartościowych dokumentów na całym świecie, dzięki czemu trafił on na listę UNESCO zajmującą się dokumentami właśnie.

W pierwszych latach samochody sprzedawały się w liczbie zazwyczaj kilkuset sztuk. Zaczynały się one jednak rozwijać i auta osobowe rozpoczęto budować również we Francji, Stanach Zjednoczonych oraz we Włoszech. W większości wspomnianych miejsc pierwsze przedsiębiorstwa powstały jeszcze w XIX wieku i wśród nich znajdziemy na przykład Fiata i Oldsmobile.

Ważnym krokiem w rozwoju silników benzynowych było stworzenie pierwszej benzynowej jednostki napędowej o spalaniu wewnętrznym. Jest to typ silnika, w którym paliwo spalane jest bezpośrednio w komorze silnika. Rozwój całej motoryzacji w ciągu pierwszych 30 lat XX wieku był niezwykle dynamiczny i został zatrzymany dopiero przez wielki kryzys z lat 1929-1933, a następnie przez II Wojnę Światową, która sprawiła, że fabryki samochodów musiały zostać przestawione na produkcję wojskową.

Bardzo ważne w kontekście historii silników spalinowych jest również to, jak dostarczane było paliwo. Wpierw tę rolę pełnił gaźnik spotykany przede wszystkim w starszych jednostkach napędowych. Gaźnik wynaleziony został w roku 1876 i jego stwórcą był Gottlieb Daimler. Z tego urządzenia, które tworzyło mieszankę paliwowo-powietrzną producenci motoryzacyjni korzystali przez ponad 100 lat i dopiero w latach 80. XX wieku gaźniki zaczęły być wypierane.

Bardzo duży wpływ na rozwój motoryzacji miało powstanie wtrysków jedno- oraz wielopunktowych. Potem zostały one w dużej mierze wyparte przez wtryski bezpośrednie oznaczane skrótem FSI lub GDI. Ich ogromną zaletą jest to, że w przeciwieństwie do wtrysku zwanego pośrednim mają one średnio 10% więcej mocy, a przy tym emitują około 20% mniej dwutlenku węgla i zużywają również około 20% mniej paliwa. Z tego powodu aktualnie z wtrysku bezpośredniego korzysta prawie każdy producent przy tworzeniu silnika benzynowego. Wyjątkiem są niektóre konstrukcje Kii, Hyundaia czy też Dacii, które korzystają z wielopunktowego wtrysku oznaczanego skrótem MPI, dzięki czemu mogą one mieć montowane instalacje gazowe za rozsądną cenę.

Samochody benzynowe - jak działa silnik benzynowy

Silnik benzynowy to silnik o zapłonie iskrowym. Oznacza to, że spalanie benzyny występuje w wyniku pojawienia się iskry elektrycznej pochodzącej ze świecy zapłonowej. Dzięki odpowiedniej koordynacji podawania mieszanki powietrzno-paliwowej i występowania iskry dochodzi do zapłonu, który z kolei wprawia tłoki w ruch, dzięki czemu silnik może pracować.

Samochody benzynowe - typy silników

Jednostki benzynowe można spotkać w kilku odmianach. Najbardziej popularne jednostki to silniki czterosuwowe. Oznacza to, że spalanie odbywa się w czterech fazach zwanych suwami. Są to kolejno ssanie, czyli podanie mieszanki paliwowo-powietrznej, sprężanie, czyli ściskanie podanej mieszanki, rozprężanie podczas którego dochodzi do zapłonu oraz wydmuch spalin, gdy pozwala się gazom powstałym w wyniku spalania dostać do układu wydechowego. Jednostka czterosuwowa w czasie jednego cyklu swojej pracy obejmuje dwa obroty wału korbowego. Mimo tego moc jest zaledwie niewiele mniejsza niż w silnik dwusuwowym, gdzie cały cykl pracy odbywa się podczas jednego obrotu wału korbowego.

Bardzo ciekawy typ to silnik Wankla, który jest jedynym w historii motoryzacji produkowaną seryjnie jednostką z tłokiem obrotowym. Nad benzynowym silnikiem z tłokiem obrotowym pracowano w różnych momentach, lecz przebił się jedynie ten opatentowany dwukrotnie, w roku 1929 i 1936 przez Feliksa Wankla.

Tę jednostkę spotkać można było przede wszystkim w autach Mazdy, która kupiła w latach 60. licencję na taką jednostkę od niemieckiego producenta NSU. Silnik Wankla pojawił się między innymi w Mazdzie RX-7, a jego życie zostało zakończone w 2012 roku, a dokładniej 22 czerwca 2012 roku, gdy powstała ostatnia Mazda RX-8. Do dziś jest to ostatnie seryjnie produkowane auto z silnikiem Wankla. Wynika to z faktu, iż pomimo tego, że silnik Wankla może zaoferować dużą moc przy małej masie i rozmiarach to jest on awaryjny, kosztowny w naprawach i przede wszystkim w użytkowaniu, gdyż charakteryzuje się sporym zużyciem paliwa.

Silniki benzynowe dzielimy również podobnie jak i inne ze względu na pochodzenie ciśnienia w kolektorze ssącym. Tak zwane silniki wolnossące to takie, które nie posiadają żadnego sztucznego doładowania. Drugim rodzajem są oczywiście silniki doładowane, które korzystają z takich rozwiązań jak turbosprężarka czy też kompresor albo sprężarka wyporowa. Z doładowania korzysta się, gdyż pozwala ono zwiększyć dość znacznie moc.

Zalety samochodów z silnikiem benzynowym

Samochody benzynowe dziś stanowią najczęściej spotykany typ jednostki napędowej w nowych autach z racji na coraz mniejszą ilość diesli. Wynika to przede wszystkim z pewnych przewag jednostek benzynowych nad wysokoprężnymi. Przede wszystkim są one znacznie lżejsze i oferują większą moc od diesli. Jednostki benzynowe to zazwyczaj konstrukcje niezbyt skomplikowane, które są proste w obsłudze przez mechaników. Bardzo łatwo wchodzą również na wyższe obroty, a także dość szybko reagują na dodanie gazu. Większa moc i lepsza reakcja na gaz to jeden z głównych powodów, dla których w sporcie wykorzystuje się przede wszystkim samochody benzynowe, a auta z jednostką wysokoprężną to zazwyczaj pojedyncze wyjątki takie jak na przykład Audi R10 TDI czy też Audi R15 TDI, które rywalizowały w zawodach długodystansowych w klasie LMP1.

Jedna z największych zalet jednostek benzynowych to praca w okresie zimowym. Mają one znacznie mniejsze problemy z rozruchem na nierozgrzanym silniku, co znacznie zwiększa komfort użytkowania samochodu z taką jednostką w okresie zimowym, gdy bardzo często dochodzi do sytuacji, w których właściciele starszych diesli mają spore problemy z odpaleniem swojego auta i ruszeniem w trasę.

Samochody benzynowe - wady

Największą wadą samochodów benzynowych jest przede wszystkim większe spalanie, które wynika z mniejszej sprawności energetycznej niż ma to miejsce w silnikach wysokoprężnych. Na niższym poziomie jest również trwałość, gdyż wśród silników spalinowych to głównie konstrukcje korzystające z oleju napędowego są znane ze zdolności pozwalających na pokonanie nawet ponad pół miliona kilometrów bez konieczności poważnego remontu.

Jednostki benzynowe pewne problemy generują również w kwestii przyspieszania. Efekt ten jest widoczny szczególnie w jednostkach wolnossących, gdyż najwyższy moment obrotowy dostępny jest w raczej wysokim zakresie obrotowym, co przy dynamicznej jeździe znacząco zwiększa spalanie z racji na konieczność "wkręcenia" silnika na wyższe obroty. Producenci próbują z tym walczyć szczególnie dodając do jednostek doładowanie takie jak na przykład kompresor, czy turbosprężarka, ale to z kolei może skutkować powstaniem tak zwanej turbodziury, która pojawia się zanim turbosprężarka zostanie napędzona.

Artykuły i porady

Samochody benzynowe FAQ:


Czy latem samochody z silnikiem benzynowym mają mniejsze zużycie paliwa?

Wiele badań, a także doświadczenia każdego kierowcy udowadniają, iż zużycie paliwa czy energii w każdym aucie jest bardzo zależne od pory roku, a mówiąc ściślej – od temperatury otoczenia. Czy jednak prawdą jest stwierdzenie, że latem przeciętny samochód spala mniej paliwa niż ma to miejsce w chłodniejszych miesiącach?

Mówiąc konkretnie, latem samochody (niezależnie, czy mówimy tutaj o benzynach, dieslach, hybrydach czy elektrykach) nie spalają mniej paliwa. Prędzej możemy określić, iż spalanie w ciepłych miesiącach znajduje się w normie, za to przy chłodniejszej aurze zużycie wzrasta. Jest to spowodowane koniecznością uruchamiania modułów komfortu odpowiedzialnych za utrzymanie korzystnej temperatury we wnętrzu, oponach zimowych, które generują większe opory, a także zmniejszeniu efektywności silników, gdyż nie są one w stanie pracować w swoim optymalnym oknie temperaturowym. To właśnie dlatego auta wcale nie palą mniej latem, a prędzej najzwyczajniej w świecie zużywają więcej paliwa zimą.