Audi Q2 - który silnik będzie najlepszy?

Audi Q2 - który silnik będzie najlepszy?

Audi Q2 to crossover typu SUV klasy miejskiej z grupy premium, produkowany od 2016 roku. Pojazd ten jest najmniejszym w historii marki autem tego typu, pozycjonowanym niżej od kompaktowego modelu Audi Q3. Stylistycznie odróżnia się od innych SUV-ów Audi o większych gabarytach. Model ten dostępny jest w wersach z silnikiem zarówno benzynowym, jak i diesla. 

 

Silniki benzynowe Audi Q2

 

Gama silników benzynowych Audi Q2 ogranicza się do trzech modeli TFSI. Pierwszy z nich to rzędowa trójka o pojemności jednego litra, dysponująca iskrowym zapłonem oraz turbiną o mocy 115 KM. Silnik ten pasuje wyłącznie do Q2 z napędem na przód. Rozwiązaniem bardziej funkcjonalnym jest 1,4 TFSI COD, czyli rzędowa trójka z turbiną. Jednostka ta wyposażona jest w dodatkowy system cylinder-on-demand, który odłącza cylindry celem redukcji zużycia paliwa. Moc silnika to 150 KM, a pojemność wynosi 1,4 litra. Silnik ten uważany jest za najbardziej optymalny wariant benzynowy dla modelu Q2. Możliwość wyłączania z pracy dwóch cylindrów znacząco obniża spalanie, zwłaszcza przy niedużych obciążeniach. Jednostka zapewnia bardzo dobre osiągi i zwraca uwagę płynnością działania. Odłączenie i ponowne aktywowanie cylindrów odbywa się w sposób praktycznie nieodczuwalny dla kierowcy oraz pasażerów. Płynna jest również zmiana biegów za pomocą automatycznej, zmodernizowanej przekładni dwusprzęgłowej S-Tronic. Model ten występuje w wersji z napędem quattro AWD. Najmocniejszym wariantem dla Audi Q1 jest 2,0 TSFI o mocy 190 KM, dostępny wyłącznie z napędem na wszystkie koła. W sportowej odmianie zastosowano natomiast czterocylindrowy model o mocy 300 KM. 

 

Silniki diesla Audi Q2

 

W porównaniu do gamy silników benzynowych, oferta jednostek wysokoprężnych Audi Q2 była początkowo bardziej ograniczona. Udostępniono jedynie dwa turbodiesle - 1,6 TDI o mocy 116 KM oraz 2,0 TDI o mocy 190 KM. Z czasem uzupełniono ofertę m.in o silnik TDI o mocy 150 KM, który stanowi najlepszy kompromis między ekonomią a dynamiką jazdy. Jednostka ta pozwala na sprawne poruszanie się autem, zapewniając jednocześnie oszczędną eksploatację. W wersjach Quattro za rozdzielenie napędu na poszczególne osie odpowiada wielopłytkowe sprzęgło. W porównaniu do wariantu z napędem tylko przedniej osi, wielowahaczowe zawieszenie tylne posiada inną konstrukcję. Na rynek chiński dodatkowo trafiło Audi Q2 w wersji z napędem czysto elektrycznym, zbudowanym z baterii o pojemności 39,7 kWh oraz silnika elektrycznego o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 290 Nm. 

 

Zobacz również: Audi Q2 - miejski crossover

 

Audi Q2 - który silnik będzie najlepszy?
Audi Q2 - który silnik będzie najlepszy?
Audi Q2 - który silnik będzie najlepszy?