Audi Q3 - jaki silnik będzie najlepszy?

Audi Q3 - jaki silnik będzie najlepszy?

Audi Q3 jest kompaktowym SUV-em osobowym, produkowanym od 2011 roku. Obecnie w sprzedaży znajduje się druga generacja tego modelu, która trafiła na rynek w 2018 roku. Pojazd ten jest najmniejszym samochodem Audi w segmencie, pozycjonowanym obok nieco większych Q5 oraz Q7. Audi Q3 występuje w wersjach z silnikami benzynowymi oraz wysokoprężnymi. 

 

Silniki benzynowe Audi Q3

 

W gamie silników benzynowych dla Audi Q3 znajdują się dwie jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz turbodoładowaniem, dostępne w kilku wersjach mocy - 1,4 TFSI 120 i 150 KM oraz 2,0 TFSI 170 - 220 KM. Silniki te pochodzą wyłącznie z nowszych serii produkcyjnych. Model 1,4 TFSI dostępny jest pod nazwą EA211, natomiast 2,0 TFSI jako EA888. W tym drugim usprawniono tłok, co znacząco ogranicza ryzyko nadmiernego spalania oleju. Silnik do Audi Q3 1,4 TFSI w wersji 150 KM nie łączy się z napędem na cztery koła, tylko skrzynią dwusprzęgłową S-tronic. W przypadku 2,0 TFSI o mocy 200 KM przewidziano jedynie klasyczny automat Tiptronic, natomiast manualne przekładnie dostępne są tylko dla wersji 170 i 180 KM. Na wyposażeniu bazowej jednostki 150 KM znajduje się układ cylinder-on-demand, który czasowo wyłącza drugi i trzeci cylinder przy niskich i umiarkowanych obciążeniach. Takie rozwiązanie przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa, co stanowi niemałą zaletę. Audi Q3 z tym silnikiem oraz manualną, sześciobiegową skrzynią biegów przyspiesza do 100 km/h w 9,6 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 211 km/h. W przypadku użycia tej samej jednostki razem ze skrzynią automatyczną S-tronic, przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 9,2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 207 km/h, a średnie zużycie paliwa to około 5,7 l na 100 km.

 

Silniki diesla Audi Q3

 

Cała paleta silników wysokoprężnych Audi Q3 bazuje na jednostce napędowej 2,0 TDI z zasilaniem common rail, w której zastosowano wiele poprawek. Obecność nowej pompy oleju zapewnia prawidłowe smarowanie, niwelując problemy znane ze starszych wersji. Cechą charakterystyczną silnika 2,0 TDI o mocy 150 KM jest obecność dwóch wałków wyrównoważających w skrzyni korbowej, które minimalizują tarcie wewnętrzne. Jednostka ta działa bardzo płynnie i posiada maksymalny moment obrotowy 340 Nm. Silnik dostępny jest razem z automatyczną, siedmiobiegową skrzynią biegów S-tronic oraz napędem na oś przednią. Średnie zużycie paliwa jest stosunkowo niskie, ponieważ wynosi 4,9 l na 100 km. Jednostka rozpędza się do 100 km/h w 9,2  sekundy, osiągając maksymalną prędkość 207 km/h. 

 

Zobacz również: Audi Q3 - nowa generacja

 

 

Audi Q3 - jaki silnik będzie najlepszy?
Audi Q3 - jaki silnik będzie najlepszy?
Audi Q3 - jaki silnik będzie najlepszy?