Opel Astra

Czym wyróżnia się nowy Opel Astra?

Opel Astra L to samochód, który jest symbolem prawdziwej rewolucji w szeregach niemieckiego producenta. Nowa generacja tego niezwykle popularnego kompakta zmienia naprawdę wiele.

Opel Astra, czyli na swój sposób legenda motoryzacji

Za ikony świata motoryzacji najczęściej uznajemy samochody sportowe bądź takie, które na stałe weszły do kultury masowej. Jeśli jednak dokładnie przeanalizować wybory klientów oraz znajomość konkretnych modeli, możemy bez problemu wskazać pojazdy, które mimo braku spektakularności możemy uważać za pojazdy legendarne. Pośród wielu takich aut, do tego typu grona niewątpliwie jesteśmy w stanie zaliczyć Opla Astrę.

Samochód ten produkowany jest nieprzerwanie od 1991 roku i stał się jednym z najpopularniejszych kompaktów na rynku niezależnie od rejonu świata. Dla przykładu, w Polsce Opel Astra co roku znajduje się w czołówce najchętniej wybieranych aut niezależnie od tego, czy mówimy o rynku samochodów używanych, czy też nowych. To mówi naprawdę wiele o tym, jak duże znaczenie ma ten model. Zresztą jego historia przez wiele lat była powiązana z Polską – jedną z fabryk, która przez lata produkowała egzemplarze z tej linii modelowej, były zakłady w Gliwicach. Zmieniło się to co prawda wraz z nową generacją, lecz o tym jeszcze sobie powiemy. Tutaj jednak chcieliśmy jedynie podkreślić, jak ważna dla europejskiej motoryzacji jest Astra i dlatego też nie powinno nas dziwić to, iż o premierze nowej generacji tego samochodu jest w branżowych mediach naprawdę głośno.

Nowy Opel Astra – znak wielkich zmian w niemieckiej marce

W 2021 roku Opel zapowiedział nową generację Opla Astry, oznaczoną literką L. Nie ma to bynajmniej żadnego związku z wielkością samochodu – od początku życia Astry ponad 30 lat temu, kolejne wcielenia auta charakteryzują się oznaczeniem w kolejności alfabetycznej, zaczynając od F w przypadku pierwszej generacji. Opel Astra L jest więc szóstą już wersją tego samochodu i nawet po samym designie jesteśmy w stanie zauważyć, iż ta generacja wprowadza do tego modelu prawdziwą rewolucję.

Nowa Astra wykorzystuje nowy język stylistyczny, zaprezentowany przez Opla wraz z premierą modelu Mokka w 2020 roku. Jego najbardziej charakterystycznym punktem jest bardzo oryginalnie wyglądający przód, nazywany przez markę jako Opel Vizor. Płaski, czarny pas, który pełni tutaj rolę atrapy chłodnicy i łączy się z przednimi reflektorami sprawia naprawdę świetne i świeże wrażenie – coś, czego Oplowi w ostatnich latach naprawdę bardzo brakowało. Ich samochody ponownie zaczęły się w kwestii stylistycznej wyróżniać na tle konkurencji i nabierać unikalnego charakteru.

Nie umniejszając takim samochodom, jak Mokka czy Grandland, Astra jest pierwszym flagowym modelem Opla, który przeszedł ogromną zmianę wizualną i dopiero teraz możemy zauważyć kierunek, jaki obrał producent z siedzibą w Ruesselsheim. Wspominając już to miasto wypada również wspomnieć, iż to właśnie tam będzie od teraz produkowana Astra. Zakłady w Gliwicach będą się zaś od teraz zajmować produkowaniem pojazdów dostawczych.

Opel Astra – dane techniczne i warianty silnikowe

Równie ważną zmianą, co sam wygląd nowej Astry, jest jej gama silnikowa. Po raz pierwszy w historii tego modelu bowiem otrzymujemy także jednostkę hybrydową, a mówiąc dokładniej – hybrydę plug-in (PHEV). Wykorzystuje ona za bazę silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra, który wspierany jest przez jednostkę elektryczną z akumulatorem o pojemności 12,4 kWh. Dostępne są dwa warianty mocowe tego silnika – 180 oraz 225 koni mechanicznych. Poza tym możemy również wybrać dwie jednostki spalinowe – rzędową trójkę napędzaną benzyną o pojemności 1,2 litra i mocy 110 lub 130 KM, a także diesla 1,5 R4, który oferuje moc 130 KM.

Ile kosztuje nowy Opel Astra?

Najtańszy Opel Astra nowej generacji jest dostępny już za 91 900 złotych, jeżeli wybierzemy najsłabszą jednostkę benzynową i najniższą wersję wyposażenia. Cena tego modelu z jednostką diesla to zaś minimum 112 900 złotych, zaś za wersję hybrydową (dostępną, co oczywiste, jedynie ze skrzynią automatyczną) przyjdzie nam zapłacić nie mniej niż 159 900 złotych.