Ford Kuga – generacje, historia powstania i emisja CO2
Marka Ford – od powstania firmy po czas obecny
Pierwsza fabryka Ford Motor Company powstała w roku 1911, jednak Henry Ford co najmniej kilka lat wstecz zaczął budować podwaliny pod niezależny biznes. Wszystko zaczęło się od chwili kiedy jako młody człowiek uzmysłowił sobie, jak bardzo interesują go maszyny parowe. Zamiłowanie do zdobywania wiedzy w tym zakresie, zaowocowało tworzeniem pierwszych projektów tych maszyn. Pasja ta z czasem przerodziła się w pomysł kreowania samochodów.
Ford, będąc już założycielem swojej firmy, zaczął od modelu A, przeznaczonego dla wąskiego grona odbiorców. Był to pierwszy model auta i od razu spotkał się z uznaniem – również inwestorów, którzy finansowali kolejne przedsięwzięcia młodego przedsiębiorcy. Kolejnym krokiem milowym było zaprojektowanie i wypuszczenie modelu T – samochodu, który miał być dla wszystkich. Samochód przyjęto entuzjastycznie i odtąd marka Ford zaczęła się tak naprawdę liczyć w branży samochodowej.
Dzisiaj producent Ford kojarzy się z niezawodnymi, solidnymi i wygodnymi samochodami osobowymi, które są na miarę przeciętnego Kowalskiego z różnych zakątków świata. Wciąż można znaleźć na rynku modele z poprzednich dekad – w dalszym ciągu zachwycają osiągami, które były ewenementem na czasy, w jakich powstały. Do najbardziej znanych samochodów marki Ford można zaliczyć, np. Mustanga, Fiestę, Mondeo, Forda Focusa, czy Forda Kugę.
Ford Kuga – jak powstał ten model?
Kuga to samochód typu SUV, który po raz pierwszy był dostępny w sprzedaży w roku 2008 jako auto z segmentu C. Producent zaprojektował Kugę z myślą o odbiorcach z Europy – model ten wyparł z niektórych krajów Starego Kontynentu inny samochód ze stajni Forda, czyli Maverick. Pierwszą generację modelu Ford Kuga można było zamówić, wybierając jeden z trzech dostępnych wariantów silników. Kuga I była wznawiana do roku 2013, a w 2010 pojawiła się wersja z bogatszym wyposażeniem.
Drugą generację fani motoryzacji mogli zobaczyć w salonach sprzedaży w roku 2012. Na rynek amerykański wypuszczono natomiast Forda Escape, a w Polsce Kuga zawitała do dealerów w roku 2013. Pomimo tego, że w Europie była Kuga II, a w USA Escape modele te były praktycznie takie same. Stało się tak zgodnie z koncepcją One Ford, którą producent wprowadził do swojej polityki. Rok 2016 wiąże się z liftingiem Kugi – po wprowadzonych zabiegach samochód był dostępny z nowym przodem – wyróżniała się m.in. atrapą chłodnicy, czy nowoczesnym systemem multimedialnym. Forda Kugę II produkowano do roku 2019.
Trzecia generacja Forda Kugi – rewolucyjna przemiana
Kuga III wjechała na salony w roku 2019 i od razu zwróciła na siebie uwagę szerzej rozstawionymi osiami i nadwoziem o większej długości. W sprzedaży model ten pojawił się w roku 2020 – można zakupić tę generację w różnych wersjach ze względu na rodzaj silnika: benzynowy, wysokoprężny, czy hybrydowy – można je dopasować do modelu Kugi III m.in. z uwagi na pojemność.
Ford Kuga – jak dużo emituje CO2?
Pomimo tego, że nowa, trzecia generacja Kugi emituje tylko *32 g/km CO2, trzeba liczyć się z tym, że jest to model hybrydowy, natomiast elektryczny nie jest tak oszczędny. Wynika to z jego specyfiki – elektryczna Kuga niestety nie pokona wielu kilometrów na jednym ładowaniu, a co za tym idzie, trzeba się wspomagać w czasie jazdy silnikiem benzynowym typu Diesel. Silnik typu Diesel nie jest zbyt ekologiczny, jeżeli weźmie się pod uwagę to, jak duża jest emisja spalin. Zatem w tym przypadku nie można tak do końca sugerować się wskazaniami dotyczącymi niskiej emisji CO2.