Honda CR-V – początki producenta, historia modelu i emisja CO2
Powstanie koncernu Honda – wczoraj i dzisiaj
Honda to koncern motoryzacyjny, który zaistniał na rynku w roku 1948. Zanim nastała złota era związana z produkcją samochodów osobowych, pojawiły się w ofercie silniki, akcesoria mechaniczne, a także motocykle i pojazdy ciężarowe.
Najbardziej znanym modelem jest półciężarówka T360. Przed erą samochodów osobowych był jeszcze moment chwały związany z silnikiem CVCC, który powstał w latach siedemdziesiątych ubiegłego stulecia. Był na tyle nowoczesny i ekologiczny, że znalazł nabywców u konkurencji – o licencję postarał się Ford, marka Toyota, a także koncern Chrysler.
Samochody Hondy proponowane indywidualnym klientom były kojarzone od pierwszego auta S360, przez S500, a nieco później S600. Jednak dopiero Honda Civic zawojowała rynek, od kiedy w roku 1976 można było ją kupić. Wraz z kolejnymi modelami aut osobowych pozycja lidera na rynku japońskim koncernu Honda cały czas się umacniała i do dzisiaj się to nie zmieniło. Miłośnicy motoryzacji, jak i Hondy w ogóle, mogą kojarzyć przede wszystkim takie samochody osobowe, jak: Odyssey, City, a także Fr-v, Legend, czy Stream lub Honde Civic.
Honda CR-V – od pierwszej do trzeciej generacji
Honda CR-V jest samochodem typu SUV klasy D, jeśli chodzi o rodzaj segmentu. Pierwszą generację koncern wypuścił do salonów w roku 1995. Model ten mógł nieco przypominać inny model ze stajni Hondy, mianowicie auto Civic IV, jednak CR-V I był pojazdem bardziej terenowym. To, co zwracało uwagę w pierwszej wersji, to koło zapasowe znajdujące się na drzwiach bagażnika. Drzwi te także zapadały w pamięć, ponieważ można je było otwierać nie do góry, a na bok. Dostępne były modele CR-V I z napędem 4x4.
CR-V II był dostępny w sprzedaży od 2001 roku do 2006 i, chociaż wciąż przypominał pierwotną wersję, to zmienił się jego design na bardziej nowoczesny. Po modernizacji w roku 2005 w Hondzie CR-V drugiej generacji zmieniono kształt zderzaków oraz reflektorów.
W latach 2006-2011 można było zdecydować się na trzecią wersję CR-V – model zdecydowanie zajmujący mniej miejsca na długość, a jednocześnie więcej na szerokość, niż wcześniejsze edycje. Wprowadzono też inny sposób, w jaki otwierano bagażnik i zniknęło charakterystyczne koło na tylnych drzwiach. Wygląd CR-V III był też bardziej nowoczesny, dlatego skutecznie nawiązywał do innych „wziętych” modeli, które były wówczas dostępne w salonach.
Honda CR-V – wersje współczesne
Czwartą generację CR-V koncern oferował od roku 2012 do 2018 – model wyróżniał się bardziej agresywnymi liniami karoserii niż poprzednie wersje. Z kolei obecna, piąta już edycja CR-V, pojawiła się po raz pierwszy w roku 2016, w Los Angeles. Jednak zainteresowani mogli stać się jej właścicielami dopiero dwa lata później, gdyż wtedy właśnie trafiła do sprzedaży. Piątka wyróżnia się specyficznym dla Hondy pasem przednim, a design jest bardziej efektowny i dostosowany do oczekiwań wizualno-estetycznych współczesnych odbiorców.
Emisja CO2 w Hondzie CR-V
Honda CR-V jest wyjątkowo ekologiczna, gdy weźmie się pod uwagę emisję CO2. Dotyczy to przede wszystkim modeli najnowszej, piątej generacji, a także czwartej, produkowanej w latach 2015-2016. Obydwie te wersje i generacje nie przekraczają obecnych norm, które wynoszą 95 g/km CO2 (CR-V piątka – *95 g/km CO2, CR-V czwórka – *71 g/km CO2).