Honda HR-V – miejski crossover przystosowany do zmian klimatycznych
Jak Honda stała się popularnym koncernem samochodowym?
Początek przedsiębiorstwa Honda datuje się wcześniej niż na rok 1949. Jednak to właśnie w tym roku założyciel firmy, Soichiro Honda postanowił przebranżowić działalność, zamieniając naprawę samochodów na produkcję motocykli. Był to dobry kierunek, ponieważ już w latach 50-tych ubiegłego stulecia Honda zaczęła dobrze prosperować. Pojawiły się oddziały w innych krajach niż Japonia – pierwszy w Stanach Zjednoczonych. Pod koniec lat 50-tych, pojawił się motocykl C100 CuperCub, który jako pierwszy z oferty tego koncernu doczekał się 50 mln sprzedanych modeli.
Poza motocyklami Honda produkowała też silnik CVCC, który także odniósł wielki sukces, gdyż czołowi konkurenci z branży motoryzacyjnej wykupili licencję (Ford, Chrysler i Toyota). W propozycji Hondy były również półciężarówki (m.in. T360). Jednak kolejnym kamieniem milowym w rozwoju firmy, który sprawił, że dzisiaj jest to światowa marka, było nastawienie się koncernu na budowę samochodów osobowych. Milionowy egzemplarz Hondy Civic przypieczętował sukces pomysłu wkroczenia na rynek samochodów dla masowego odbiorcy. Inne popularne modele Hondy, jeśli chodzi o auta osobowe, to, m.in.: Cr-V, Honda Accord, model Jazz,a także Hr-V oraz modele City, Fr-V, Legend, czy Stream.
Jakim samochodem osobowym jest Honda HR-V?
Pierwszą generację Hondy HR-V koncern pokazał światu w roku 1997, w Tokio. Jednak model ten był dostępny w sprzedaży dwa lata później, kiedy ruszyły fabryki, gdzie produkowano HR-V. Jaki to samochód – osobowy crossover przeznaczony do jazdy po mieście. HR-V jedynkę oparto na platformie z Hondy Logo, jednak modele z napędem na cztery koła miały platformę z pierwszej generacji Hondy CR-V. Najpierw miłośnicy Hondy i tego modelu HR-V mogli kupić w salonie samochodowym wersję z trzema drzwiami. W roku 2000 także ci, co preferują pięciodrzwiowe samochody, poczuli się zauważeni, bo właśnie taka Honda HR-V trafiła wówczas do sprzedaży.
Po modernizacji w roku następnym auto zyskało inną stylistykę – pojawiły się m.in. zmiany dotyczące wyglądu osłony chłodnicy, przednich świateł, obicia, a także zderzaków. Co ciekawe wraz z liftingiem z roku 2001 koncern zdecydował się wprowadzić na rynek HR-V w wersji sportowej – różniła się od standardowej silnikiem. Motor rozwijał moc do 124 KM – zdecydowanie większą niż w wersji podstawowej, pomimo tego, że wciąż sportowy HR-V opierał się na tym samym silniku.
Czym różniła się Honda HR-V drugiej generacji od pierwszej wersji?
Hr-V dwójka pojawiła się najpierw na dniach Tokyo Motor Show w roku 2013, jednak pod zmienioną nazwą Honda Vezel. Koncern podzielił się ze światem informacją o tym, że jest to HR-V rok później na targach motoryzacyjnych w USA, w Nowym Jorku.
Druga generacja HR-V różni się od pierwszej stylistyką reflektorów i wyglądem grilla. Koncern produkując tę wersję, inspirował się designem Hondy Jazz IV. Dzięki temu HR-V dwójka cechuje się udogodnieniami SUV-a, ergonomicznością minivana, a przy tym był tak stylowy, jak pojazdy typu coupé.
Honda HR-V i emisja CO2
Druga generacja Hondy HR-V jest przystępna, jeśli chodzi o ilość CO2, jaką emituje do atmosfery. Mieści się w granicach, które obecnie obowiązują, uzyskując wskaźniki na poziomie *65-75 g/km CO2 (norma wynosi 95 g/km CO2).