Honda Jazz

Honda Jazz – kogo zadowoli miejski samochód segmentu B?

Honda – jak firma przeobraziła się w topowy koncern motoryzacyjny?

Honda to koncern, który swoją podróż na szczyt rozpoczął bardzo skromnie, ponieważ od naprawiania samochodów. Tak właśnie zaczynał założyciel tej marki, Soichiro Honda, gdyż miał ku temu kwalifikacje, pracując wcześniej w warsztacie samochodowym. Jednak w roku 1949 zmienił kierunek rozwoju firmy, prawdopodobnie dochodząc do wniosku, że wolałby bardziej projektować niż naprawiać zepsute modele. Pojawiły się więc w ofercie silniki, motocykle, czy półciężarówki.

Z samochodami Honda zaczęła kojarzyć się dość późno, zwłaszcza z autami osobowymi. Pierwsze modele S360, S500 i S600 nie odniosły takiego sukcesu, jak Honda Civic w roku 1976. To właśnie ten ostatni wymieniony model sprawił, że Honda jest postrzegana dzisiaj jako marka wielobranżowa, chociaż nieustannie związana z motoryzacją. Samochody osobowe, które na przestrzeni lat cieszą lub cieszyły się największym powodzeniem to, m.in. takie modele, jak: Hr-V, Odyssey, a także Cr-V, Hondy Accord, Jazz, czy Legend albo Stream.

Honda Jazz – miejski samochód osobowy do roku 2013

Pierwsza generacja Hondy Jazz była przeznaczona dla masowego odbiorcy, poszukującego pięciodrzwiowego auta segmentu B. Jazz jedynka trafiła do sprzedaży w roku 1983, chociaż w Japonii model ten był już dostępny dwa lata wcześniej, jednak pod nazwą City.

Honda Jazz II zadebiutowała w roku 2002 – model cechował się sporą przestrzenią w środku, wystarczającą dla pięciu podróżujących. Podobnie, jak jedynka, dwójkę Jazz można było kupić w dwóch różnych wariantach – z silnikiem 1,2 l albo mającym pojemność 1,4 l. Jazz II była produkowała do roku 2008.

W latach 2008-2013 do salonów samochodowych trafiła Honda Jazz trzeciej generacji. Koncern jeszcze bardziej w tym wydaniu postawił na przestronność. Udało się to uzyskać m.in. ze względu na dużą, przednią szybę, a także z uwagi na wysokość, na jakiej ustawiono siedzenia dla pasażerów. Z kolei system Magic Seats umożliwiał złożenie tylnych siedzeń, w razie potrzeby. 

Honda Jazz obecnie – czwarta i piąta generacja

Czwartą generację Hondy Jazz przestano produkować dopiero w roku 2020. Natomiast pierwszy model znalazł szczęśliwego nabywcę w roku 2013, kiedy to Jazz IV debiutowała na rynku. Samochód ten miał mniejsze wymiary niż na przykład Jazz III. Do tego w ofercie znalazło się wiele opcji do wyboru, jeśli chodzi o rodzaj silników. Dwa, o jakich warto wspomnieć, to benzynowy, 1,3-litrowy, a także hybrydowy, który był najmocniejszą pozycją spośród wszystkich.

Honda Jazz piątka jest dostępna w salonach sprzedaży od roku 2020 i w przeciwieństwie do czwórki, jeździ wyłącznie na jednostkach elektryczno-benzynowych. Honda Jazz V z hybrydową jednostką rozwija moc do 109 KM. Piąta generacja Jazz jest wyjątkowo przestronna, do czego przyczynił się wygląd modelu à la minivan, a także obecność wspomnianego systemu Magic Seats.

Honda Jazz – czy mieści się w normach pod względem emisji CO2?

Starsze modele Hondy Jazz drugiej i trzeciej generacji osiągają dobre wyniki, jeśli chodzi o ilość emitowanego dwutlenku węgla, na poziomie *76-77 g/km CO2 (dotyczy wersji po modernizacji). Według obecnych norm samochód osobowy nie powinien przekraczać dopuszczalnej wartości, czyli 95 g/km CO2, a powyższe dane w zupełności mieszczą się w tych wskazaniach.

Honda Jazz – kogo zadowoli miejski samochód segmentu B?
Honda Jazz – kogo zadowoli miejski samochód segmentu B?
Honda Jazz – kogo zadowoli miejski samochód segmentu B?