Hyundai Ix35 – czy jest crossoverem dla każdego?
Jak rozwijała się marka Hyundai na przestrzeni lat?
Pony – tak nazywał się samochód osobowy, jaki przyniósł marce Hyundai popularność poza rodzimą Koreą Południową, a także sąsiadującą Azją. Jednak zanim to się stało, przedsiębiorstwo debiutujące na rynku w roku 1967 przez wiele lat produkowało auta osobowe na licencji innych, konkurencyjnych producentów, takich jak Ford. Pony był przełomowym modelem, który pozwolił zaistnieć Hyundaiowi praktycznie na całym świecie. W roku 1999 doszło do fuzji z Kią Motors, co jedynie podkreśla, jak wpływowy był to koncern już ponad dwie dekady temu.
Obecnie Hyundai jest nie tylko wytwórnią samochodów osobowych, ale również ma w swojej ofercie takie auta, jak modele dostawcze, ciężarowe, SUV-y, czy vany. Wyróżnia się wśród konkurencji personalizowaniem swojej linii samochodów pod klienta z konkretnego rejonu. Dzięki temu pod względem wizualnym i technologicznym pojazdy te doskonale oddają bieżące potrzeby osób z określonego miejsca na świecie. Do najbardziej atrakcyjnych samochodów osobowych, które znalazły wielu nabywców, można zaliczyć takie modele Hyundai, jak: I10, 130, Kona, Santa Fe, Ix35, Ix20, a także Tucson oraz model Elantra.
Hyundai Ix35 – czym się wyróżnia pierwsza generacja?
Hyundai Ix35 jest następcą Tuscona, crossoverem segmentu C, debiutującym na rynku w roku 2009. Jest to pierwszy model koncernu Hyundai, który w całości stworzono w europejskiej siedzibie projektowej.
Nadwozie Ix35 zwraca uwagę ze względu na drapieżne przetłoczenia, a także z powodu długich reflektorów. W środku Ix35 rzuca się natomiast w oczy pokaźnych wymiarów deska rozdzielcza, którą jeszcze wysunięto do przodu. Takie rozwiązanie sprawiło, że przestrzeń po stronie kierowcy w Ix35 jest bardziej wyeksponowana.
Po liftingu z roku 2013 zmieniono wygląd nadwozia Hyundaia Ix35 – wyraźnie zmienił się design lamp i reflektorów. Ponadto zastąpiono dotychczasową technologię świetlną diodami typu LED. Na 2015 rok przypada z kolei ostatni okres, kiedy pierwsza generacja Ix35 była dostępna w salonach.
Druga odsłona Hyundaia Ix35
Druga generacja Hyundaia Ix35 pojawiła się w sprzedaży w roku 2017. Jednak model ten nie zadebiutował wszędzie – w Europie wyparł go inny samochód typu crossover ze stajni Hyundai, mianowicie Tuscon. Jeśli chodzi o platformę, na jakiej zbudowano dwójkę Ix35, nie różniła się niczym od tej, jaką producent zastosował w pierwowzorze. Nadwozie jednak wyglądało już zupełnie inaczej – Ix35 II był wyposażony w dużą atrapę chłodnicy, a do tego ozdobiono go emblematem. Po liftingu z roku 2020 Hyundai Ix35 zyskał bardziej sportowy design.
Czy Hyundai Ix35 emituje dużo CO2?
Jako crossover Hyundai Ix35 generuje średnio *163 g/km CO2. Warto wziąć pod uwagę to, że normy dla samochodów osobowych wskazują na górną granicę 95 g/km CO2. Pomimo tego, że crossover jest pojazdem, który bardziej przypomina SUV niż typowe auto miejskie, wciąż jednak jest to model typowo osobowy. Zatem normy te zostały znacznie przekroczone w Ix35. Mając tę świadomość, że w razie kontroli i wskaźnika grubo powyżej 100 g/km CO2, właściciel Ix35 może zapłacić dużą karę finansową.