Hyundai Ix20

Hyundai Ix20 – czym zachwycał przez lata?

Historia koncernu Hyundai

Hyundai to firma samochodowa, która pochodzi z Korei Południowej. Zanim stała się znana poza tym krajem i Azją w ogóle, minęło trochę czasu. Najpierw producent tworzył samochody osobowe na licencji Forda – w roku 1968 pojawił się pierwszy taki model, czyli Cortina. Było to dokładnie rok po założeniu Hyundai Motor Co. Ltd. - przedsiębiorstwa, pod jakim ówcześnie można było kojarzyć markę Hyundai.

Autorskie projekty pojazdów i wreszcie pierwsze auta osobowe, które byłby całkowicie własnością Hyundaia, zaczęły zjeżdżać z linii produkcyjnej fabryki w latach ‘70 ubiegłego stulecia. Pierwszym z serii był Pony – model, dzięki któremu firma zabłysnęła jaśniej nie tylko na lokalnym, azjatyckim firmamencie, ale również poza nim.

W drodze, zmierzając ku pozycji szanowanego producenta różnej maści samochodów, Hyundai wszedł w fuzję z konkurencyjną Kią Motors. W ten sposób w latach 1999 i 2000 marka była znana pod nazwą Hyundai Motor Group. Obecnie w ofercie tegoż przedsiębiorstwa znaleźć można szereg samochodów dostawczych, vanów, SUV-ów, a także modele ciężarowe. Największym powodzeniem cieszą się wciąż auta osobowe Hyundai, takie jak np.: Ix20, Santa Fe, Tucson, a także  Hyundai Kona, czy Elantra, nie wspominając o bogatej ofercie aut z „I” w nazwie (m.in. I10, I20, I40).

Hyundai Ix20 – co to za samochód?

Hyundai Ix20 jest minivanem o niewielkich wymiarach segmentu B, który zadebiutował na rynku w roku 2010, a wycofano z rynku w roku 2019. Ix20 zajął miejsce w ofercie Hyundaia, które dotychczas było przeznaczone dla Matrixa. Niecieszący się zbytnią popularnością i niespełniający oczekiwań odbiorców, ustąpił miejsca Ix20, które pod pewnymi względami przypominało Matrixa. W samochodzie Ix20 zastosowano bardziej nowoczesną technologię, a modelem, który można porównać z tym, jest konkurencyjna Kia Venga.

Pod względem wizualnym Hyundai Ix20 jest niezwykle dynamiczny, jeśli chodzi o stylistykę. Szczególnie zaś robi wrażenie w Ix20 sześciokątny wlot powietrza, a także wysokie i kanciaste reflektory. Tylne lampy z kolei sprawiają, że nadwozie zyskuje ciekawy design, głównie ze względu na ich wielkość i ich podniesienie. Warto też wymienić multimedia w Ix20, których było całkiem sporo, jak: ABS, podgrzewane lusterka, czy zdalne sterowanie szybami.

Jak wyglądał Hyundai Ix20 po modernizacji?

Lifting Hyundaia Ix20 miał miejsce w roku 2015, co zaowocowało wieloma zmianami, nie tylko w wyglądzie karoserii. Odświeżono przedni pas Ix20, a także wprowadzono inną atrapę chłodnicy oraz zmieniono wygląd świateł i reflektorów.

Czy Hyundai Ix20 jest atrakcyjny pod względem emisji CO2?

Normy dla samochodów osobowych wynoszą teraz 95 g/km CO2, natomiast minivan Hyundai Ix20 emituje *115 g/km dwutlenku węgla, co nie jest złym osiągiem. Taki wskaźnik może się pojawić, gdy pod maską znajduje się diesel, a nie typowy silnik benzynowy. Gdy Ix20 jeździ na tym drugim motorze, wówczas emisja CO2 nie jest już na tak zadowalającym poziomie – może wynosić nawet *130 g/km. Wskaźnik ten wzrośnie do *150 g/km CO2, jeśli wybierze się zamiast 1,4-litrowego silnika motor o pojemności 1,6 litra. Chcąc zatem jeździć ekologicznie Ix20, warto przed zakupem zwrócić uwagę na to, w jaki jest wyposażony silnik.