hybryda

Jak oszczędnie jeździć autem hybrydowym?

Obecnie, samochody hybrydowe są coraz bardziej popularne. Pozwalają one na znaczną oszczędność pod względem zużycia paliwa, jednak trzeba w tym celu spełnić kilka warunków. W związku z tym, jak należy nimi jeździć, aby uzyskać niskie spalanie? Jakie są zalety używania napędu hybrydowego?

W jaki sposób oszczędnie jeździć autem hybrydowym?

W obecnych czasach samochody hybrydowe stają się coraz bardziej popularne. Oczywiście ma to związek ze zmianami w motoryzacji, jakie możemy obserwować. Przede wszystkim są to zmiany, które mają na celu sprawić, że samochody będą bardziej ekologiczne. Warto jednak pamiętać, że tego typu samochody, muszą być odpowiednio użytkowane, aby korzyści z zastosowania układu hybrydowego były odczuwalne. Oczywiście, nie zawsze jest to możliwe, jednak warto przestrzegać kilku zasad, które pozwolą znacznie obniżyć spalanie w aucie hybrydowym.

 

Przede wszystkim, należy pamiętać, że tego typu auta posiadają zarówno silnik spalinowy, jak i elektryczny. Ten drugi jest zazwyczaj dużo słabszy, w związku z czym ma za zadanie jedynie wspomagać spalinowy. W związku z tym większość czasu i tak będzie wykorzystywany silnik spalinowy. Elektryk w przypadku hybrydy przydaje się przede wszystkim w mieście i krótszych trasach. W takim przypadku, jeśli bateria jest pełna, warto ostrożnie obchodzić się z gazem. Pozwoli to zaoszczędzić sporo paliwa, ponieważ w mieście spokojnie przejedziemy 2-3 kilometry na samym prądzie. Jest to zasługa odzyskiwania energii z hamowania.

 

Warto ustawić jej intensywność na wysoką, aby odzyskiwać dużo energii. Dzięki temu uzyskamy możliwość przejazdu dłuższego dystansu na prądzie. Przydaje się to zwłaszcza w klasycznych hybrydach, które nie mają dużych baterii i możliwości ładowania ich z gniazdka. W takim przypadku należy jak najwięcej energii odzyskiwać z hamowania. Ładowanie silnika elektrycznego przy pomocy spalinowego rzadko bywa opłacalne. W trasie także warto pamiętać, że jeśli chcemy korzystać z układu hybrydowego, powinniśmy utrzymywać raczej niższe prędkości. Standardowe hybrydy pozwalają w ten sposób utrzymywać prędkość przykładowo na poziomie 80-90 kilometrów na godzinę, co także pozwala na oszczędności.

Jakie są zalety napędu hybrydowego?

Oczywiście, nie tylko oszczędność na paliwie jest zaletą układu hybrydowego. Jeśli korzystamy akurat jedynie z silnika elektrycznego, mamy dostęp do wszystkich jego dobrodziejstw. Przede wszystkim będą to więc cisza podczas jazdy, ponieważ silnik spalinowy jest wyłączony, a także większy moment obrotowy dostępny od niskich obrotów. Ten drugi jest ważny także podczas bardziej dynamicznej jazdy. Układ elektryczny wspomaga wtedy silnik spalinowy, dzięki czemu kierowca ma dostęp do dodatkowej mocy. Jest to niezwykle wygodne rozwiązanie.

 

Oczywiście, nie każdy samochód został stworzony do osiągania jak najlepszych przyspieszeń, jednak gdy potrzebujemy dodatkowej mocy podczas wyprzedzania, hybrydy często spisują się znakomicie w tym aspekcie. Warto także pamiętać, że niektóre samochody sportowe z napędem hybrydowym mają nastawienie tylko na osiągi. W takim przypadku spalanie może być naprawdę duże, ponieważ baterie muszą być często doładowywane przy pomocy silnika spalinowego. W przypadku aut miejskich takich problemów zazwyczaj nie ma, ponieważ auto dużo energii odzyskuje dzięki rekuperacji, co pozwala obniżyć spalanie.

 

Kolejną zaletą układu hybrydowego jest fakt, że auta z tego typu rozwiązaniem spełniają najostrzejsze normy emisji spalin. Dzięki temu nasze auto jest ekologiczne, a także będzie miało dostęp do centrów miast. Obecne normy emisji spalin coraz ciężej spełnić, a niedługo będzie to wręcz niemożliwe bez układu hybrydowego. Warto także pamiętać, że istnieje kilka jego rodzajów, w związku z czym, zależnie co wybierzemy, oszczędności mogą być różne. W związku z tym warto zadać sobie pytanie, czego konkretnie oczekujemy od tego typu samochodu. Hybrydy typu plug-in pozwalają na ładowanie i dłuższą jazdę na prądzie, jednak zazwyczaj są znacznie droższe od standardowych hybryd.