Jakie są najczęstsze awarie Hyundaia Tucsona?
Kompaktowy SUV, jakim jest Hyundai Tucson, miał ogromny wpływ na to, jak duży sukces odniósł Hyundai w Europie. Marka z Korei Południowej w przeszłości była traktowana jako marka drugiej kategorii, która produkuje kiepsko wykonane samochody niemające szans na rywalizację z europejskimi konstrukcjami. To jednak się zmieniło i pokazuje to między innymi ewolucja Hyundaia Tucsona. Jakie są najczęstsze awarie w poszczególnych generacjach tego samochodu?
Hyundai Tucson — co to za auto, historia modelu
Hyundai Tucson to samochód, który powstał przez sukces innego auta oferowanego przez koncern Hyundaia, którym była Kia Sportage. Ten kompaktowy SUV zaliczył naprawdę udany debiut rynkowy i przez to kierownictwo Hyundaia zdecydowało o stworzeniu pojazdu bliźniaczego do modelu Sportage, by wykorzystać rosnący wtedy segment SUVów. W ten sposób powstał Hyundai Tucson, który zadebiutował w 2004 roku.
Auto po drodze doczekało się wielu generacji, gdyż druga w Europie znana pod nazwą Hyundai ix35 debiutowała w roku 2009, a premiera trzeciej miała miejsce w roku 2015. Najnowsza odsłona tego kompaktowego SUVa pochodzi z kolei z 2020 roku, gdy została ona zaprezentowana we wrześniu tego roku.
Obecnie Hyundai Tucson to nowocześnie wyglądający SUV, który jest przedstawicielem języka stylistycznego Sensuous Sportiness wprowadzonego przez markę z Korei Południowej w 2019 roku. Jej znak rozpoznawczy to między innymi spory grill zintegrowany z przednimi reflektorami, czy też nietypowe lampy tylne. Składają się one z jednego poziomego pasa, który biegnie przez całość szerokość pojazdu. W jego bocznych częściach z tej poziomej belki wystają również dwie pionowe kreski, jedna na każdym nadkolu i jedna po każdej ze stron klapy bagażnika.
Najczęstsze awarie Hyundaia Tucsona I (2004-2009)
Hyundai Tucson I generacji to auto już dość wiekowe, gdyż jego egzemplarze mają od 13 do nawet 18 lat na karku. Przez to na temat samochodów z tej generacji wiemy już naprawdę wiele i naprawdę łatwo można wskazać to, z jakimi usterkami zmaga się ten samochód.
Jedna z najpopularniejszych awarii w modelu Hyundai Tucson I generacji dotyczą filtra DPF, czyli filtra cząstek stałych, który w tamtych czasach montowany był głównie w jednostkach wysokoprężnych. Jest on wedle użytkowników tego kompaktowego SUVa niezwykle czuły na jakość paliwa i trzeba zwracać na nią uwagę oraz na odpowiednie go wypalanie, szczególnie w okresie zimowym, gdy samochody z silnikami wysokoprężnymi mają znacznie trudniejsze życie.
Inna rzecz, z którą spotykali się kierowcy jeżdżący tym autem to na przykład szybkie zużycie klocków oraz tarcz hamulcowych, a także problemy z kołem pasowym wału w samochodach wyposażonych w automatyczną skrzynię i mocniejsze jednostki napędowe.
Najczęstsze awarie Hyundaia Tucsona III (2015-2020)
Pominięcie drugiej edycji tego SUVa od Hyundaia wynika z tego, że w naszym kraju nie była ona oferowana pod tą nazwą. Dlatego pod względem samej nazwy następcą Tucsona I jest Tucson III, którego produkowano od 2015 do 2020 roku. Taki okres pozwolił na poznanie wielu często spotykanych usterek tego samochodu.
Przede wszystkim zwraca się uwagę na awaryjny czujnik deszczu oraz silniczki pozwalające na regulację lusterek. Są to jednak drobiazgi, które są usuwane przez serwisy zazwyczaj za niewielką opłatą lub nawet na gwarancji, jeśli ta wciąż obowiązuje. Poza tym więcej uwag się nie przewija i to pomimo tego, że na rynku znajdziemy już całkiem sporo egzemplarzy tego modelu, które mają przebieg na poziomie nawet 200 tysięcy kilometrów.
Hyundai przygotował więc niezawodne jednostki napędowe, dobrze zabezpieczył auto przed korozją, gdyż ta pojawia się co najwyżej na śrubach znajdujących się w zawieszeniu, a jedyne awarie, które są często spotykane i można uznać za typowe dla tego samochodu to niewielkie defekty elektroniki, które o ile potrafią być irytujące, tak nie są bardzo szkodliwe z perspektywy jazdy autem, czy też perspektywy finansowej, gdyż ich usuwanie konieczne jest rzadko, a jeśli już się to zdarzy, to jest ono niedrogie.