Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Infiniti FX35
Infiniti FX35 jest SUVem wyższej klasy z serii FX japońskiego producenta premium. Aktualnie nie znajdziemy już tego modelu pod tą nazwą z racji na zmiany w polityce nazewniczej marki. Pod tą nazwą występuje wersja Infiniti FX z silnikiem o pojemności 3.5 litra. Od tej pojemności pochodzi liczba w nazwie auta.
Infiniti FX35 – historia modelu
Produkcja Infiniti FX35 rozpoczęła się w 2002 roku. Za nadwozie SUVa odpowiadał Mamoru Aoki, którego celem według marki było stworzenie fuzji SUVa z autem sportowym. Z tego powodu Infiniti FX35 charakteryzuje długa maska, opadająca linia dachu oraz niskie położenie za kierownicą. Z każdym rokiem dodawano do auta kolejne elementy wyposażenia. Wpierw zamieniono 4-stopniowe elektryczne sterowanie fotelem na 8-stopniowe. Potem Infiniti FX35 stało się pierwszym w historii autem na rynku amerykańskim z systemem ostrzegania o zmianie pasa, a następnie zmieniano elementy kosmetyczne w wyglądzie samochodu.
W 2006 roku Infiniti przeprowadziło facelifting swojego SUVa klasy wyższej. Do standardowego wyposażenia dodano system nagłośnienia Bose, 7-calowy ekran, system poduszek powietrznych, skórzane fotele z funkcją grzania, aż 10-stopniowe elektryczne sterowanie fotela kierowcy, a pasażerowi dodano opcję ustawienia swojego fotela w 8 płaszczyznach. Ponadto zmieniono grill i przedni zderzak, a wzory felg uległy odświeżeniu.
W 2009 roku Infiniti zaprezentowało następcę swojego SUVa. Tym razem trafił on również do Europy. Z tego powodu prezentacja odbyła się podczas renomowanych genewskich targów motoryzacyjnych Geneva Motor Show 2008. Reflektory otrzymały nowy podłużny kształt i nachodziły na błotniki, odświeżono grill, a także tylną część auta. Zmieniono również konstrukcję przedniego zawieszenia, a także uczyniono napęd AWD standardowym.
Infiniti FX 35 II posiadało bardzo bogate wyposażenie standardowe. Obejmowało ono dwustrefową klimatyzację, system nagłośnienia Bose mogący pomieścić sześć płyt, wielofunkcyjną kierownicę, kubełkowe przednie fotele obszyte skórą, sterowanie fotela kierowcy w 10, a pasażera w 8 płaszczyznach wraz z możliwością zapisania takich ustawień jak pozycja fotela kierowcy, ustawienie lusterek oraz kierownicy. Do tego należy dodać bezkluczykowy system odpalania, czy też kamerę cofania.
Na wysokim poziomie stały również opcjonalne części wyposażenia takie jak kamera 360, adaptacyjny tempomat, asystę hamowania, wentylowane przednie fotele, możliwość połączenia z iPodem, składane elektrycznie lusterka, czy też łopatki zmiany biegów.
W 2013 roku model FX35 zniknął z gamy modelowej w związku ze zmianami w polityce nazewniczej. Od wtedy wszystkie modele mają w nazwie literkę Q wraz z numerem oznaczającym pozycję w gamie. SUVy swą nazwę zaczynają od członu QX. Z tego powodu Infiniti FX35 wraz z całą serią FX zostało przemianowane na QX70.
Infiniti FX35 – dane techniczne
Pierwsza generacja Infiniti FX35 ma 4803 milimetry długości, szerokość wynosi 1925 milimetrów, a wysokość to 1651 lub 1674 milimetry w zależności od roku produkcji. Rozstaw osi to 2850 milimetrów. Druga generacja została nieco powiększona. Jej długość to 1854, lub 4859 mm, szerokość wynosi aż 2029 mm, a wysokość sięga 1679 mm. Rozstaw osi również lekko wydłużono i wynosi 2885 mm.
Infiniti FX35 – silnik i napęd
Liczba w nazwie modelu wzięła się od napędzającej go jednostki. Jest to silnik 3.5 V6 z linii VQ. W pierwszej generacji wytwarza on 283 konie mechaniczne mocy, która jest przenoszona na tylną lub obie osie. Pozwala to na rozpędzenie auta do 100 km/h w 7,1 sekundy. Jednostka ta została lekko wzmocniona w drugiej generacji, gdyż generuje ona 303 konie mechaniczne. Dzięki temu czas przyspieszenia do setki zmalał do 6,1 sekundy.
Infiniti FX35 – ceny używanych modeli
Infiniti FX35 nie jest zbyt popularnym modelem na polskim rynku aut używanych. Najtańsze egzemplarze z pierwszej generacji kosztują około 20 tysięcy złotych. Za lepiej zachowane zapłacimy jednak nawet do 40 tysięcy. Infiniti FX35 drugiej generacji kosztuje od 50 do około 80 tysięcy złotych.