Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Mitsubishi ASX
Mitsubishi od zawsze tworzyło dość specyficzne samochody. Najczęściej jednak marka ta kojarzona była z oryginalnymi samochodami sportowymi, jak Lancer Czy Eclipse. Nic więc dziwnego, iż nie wszystkim fanom podoba się kierunek, w którym marka z Okazaki zmierza. Eclipse z niezwykle ciekawego coupe stał się crossoverem, a w ten sam kierunek skręcić ma legendarny Lancer. Mimo wszystko jednak Mitsubishi polubiło się z niszą SUV-ów, choć żywot modelu ASX zakończy się, przynajmniej według najnowszych doniesień, na pierwszej generacji.
Mitsubishi ASX – geneza modelu
Mitsubishi stosuje naprawdę oryginalną polityką wydawniczą w przypadku modelu ASX. Miał on swój debiut w 2010 roku i nadal nie doczekał się nowej generacji. Przeszedł za to aż trzy liftingi, co w przypadku samochodów osobowych jest wyjątkowo rzadko spotykany. Wiemy już za to, że na ten moment drugiego wcielenia się nie doczekamy. Wraz z końcem 2021 roku, Mitsubishi ASX zniknie z oferty Japończyków, a informacji o ewentualnym następcy jak nie było, tak nie ma.
Skupmy się jednak na samym samochodzie, który nie był bynajmniej tworzony z myślą o podbiciu całego rynku. Jest to model dość niszowy, który celuje do osób nielubiących ekstrawagancko wyglądających aut i cenią sobie stonowane projekty. ASX z pewnością jest jednym z nich, choć nie było to łatwe zadanie mając na uwagę fakt, iż bliźniakami tego auta są dość krzykliwe Citroen C4 Aircross oraz Peugeot 4008.
Wspomnieliśmy już o trzech liftingach, więc warto byłoby rozwinąć ten temat. Każda z modernizacji skupiała się na innym elemencie auta. Pierwszy lifting z 2012 roku zajął się zderzakami i i małymi zmianami kosmetycznymi we wnętrzu auta. Drugi, który swoją premierę miał w 2016 roku, był już poważniejszy i skupił się na odświeżeniu całego przodu auta oraz jego wnętrza, a także systemu info-rozrywki. Finalny, trzeci lift miał swoją premierę w 2019 roku. Po raz kolejny zmieniono cały przód i system multimedialny, a także przeprojektowano deskę rozdzielczą.
Mitsubishi ASX – dane techniczne i wymiary
Mitsubishi ASX charakteryzuje się małymi jak na crossovera segmentu C wymiarami. 4295 mm długości, 1770 mm szerokości i 1615 mm wysokości to gabaryty, które nie wpływają jednak na ergonomię auta. Bagażnik jest naprawdę spory – 419 litrów przy normalnym użytkowaniu i 1219 litrów w przypadku złożenia tylnych foteli. Gdy dodamy do tego stosunkowo niewielką masę, która oscyluje w wartościach 1270-1520 kilogramów, otrzymujemy naprawdę kompaktowe auto, które potrafi sobie poradzić z problemami jazdy w mieście.
Mitsubishi w modelu ASX ogromną wagę przykłada do bezpieczeństwa. Reflektory LED z przodu oraz z tyłu zapewniają dobrą widoczność o każdej porze, a system monitorowania ruchu poprzecznego pozwala uniknąć nieprzyjemnych sytuacji podczas jazdy. ASZ wyposażony jest również w system ostrzegania przed kolizjami czołowymi czy asystenta martwego pola.
8-calowy tablet został elegancko wkomponowany w deskę rozdzielczą i oferuje wiele przydatnych funkcji, na czele z możliwością sparowania systemu info-rozrywki z Apple CarPlay czy Android Auto. Samo oprogramowanie, jak zresztą całe auto, jest jednak minimalistyczne, dzięki czemu kierowca otrzymuje unikalne doświadczenie z używania ASX-a.
Mitsubishi ASX – gama silnikowa
Na przestrzeni 11 lat, Mitsubishi ASX otrzymał wiele zmian również w gamie silnikowej. Pierwotnie pod maską mogliśmy znaleźć benzynowe 1.6 o mocy 117 koni mechanicznych, a także silnik diesla o pojemności 1.8 litrów i mocy 116 lub 150 KM.
W kolejnych latach pojawiało się i znikało wysokoprężne 2.2 o mocy 150 KM, aktualnie zaś jedynym dostępnym motorem jest 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 150 koni mechanicznych.
Mitsubishi ASX – ceny samochodów używanych
Mitsubishi nie przyjmuje już zamówień na nowe egzemplarze modelu ASX z racji na plany wycofania tego auta z rynku. Z pomocą musi nam więc przyjść rynek wtórny i znajdujące się na nim samochody używane. Z racji na ilość liftingów, rozstrzał cenowy pomiędzy poszczególnymi sztukami może być naprawdę spory. ASX-a z pierwszych lat produkcji można znaleźć już za lekko ponad 25 000 złotych. Wartość najnowszych egzemplarzy może za to sięgać nawet 80 000 złotych.