Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander jest jednym z niewielu SUVów na rynku, któremu można przypisać terenowe wartości. Zaczynał w segmencie C, a aktualnie zbudował sobie mocną pozycję w segmencie D. Na rynku obecny jest od 2003 roku, a niedawno miała premierę jego czwarta generacja. W tym czasie doczekał się nawet napędów hybrydowych, które były jednymi z najlepiej sprzedających się na rynku.
Mitsubishi Outlander – historia modelu
Mitsubishi Outlander po raz pierwszy z fabryki wyjechało już w 2001 roku, lecz nosiło nazwę Airtrek i był to model przeznaczony tylko na japoński rynek. Na globalną sprzedaż tego SUVa zdecydowano się dwa lata później w 2003 roku i w ten sposób SUV od Mitsubishi pojawił się między innymi w Europie. Dość znacznie różnił się on wizualnie od japońskiego odpowiednika, a także był dłuższy i wyższy.
Druga generacja Outlandera została zaprezentowana w 2005 roku i korzystała z płyty wykorzystywanej m.in. w Lancerze Evolution, czy modelu ASX. Samochód był efektem sojuszu z PSA i miał dwóch bliźniaków w postaci Citroena C-Crossera oraz Peugeota 4007. Poliftingowa wersja drugiej generacji posiada zderzak mający być nawiązaniem do japońskiego myśliwca F-2 produkowanego właśnie przez Mitsubishi.
Na kolejną generację przyszło wszystkim poczekać do 2012 roku. Wtedy w podczas targów w Genewie światło dzienne ujrzał Outlander 3 generacji, który potem przejął rolę flagowca marki z Japonii. Przełomem okazała się edycja PHEV, która dzięki zastosowaniu dwóch elektrycznych silników pozwalała na znaczne zmniejszenie zużycia paliwa, jak i emisji szkodliwych dla środowiska spalin. W 2015 roku miał miejsce dość spory facelift, który poprawił między innymi wygłuszenie pojazdu, a także zawieszenie i poziom bezpieczeństwa, dzięki zastosowaniu nowych systemów.
Ogromną zaletą Outlandera jest to, że jak na SUVa prezentuje naprawdę dobre wartości terenowe, co jest dość rzadkie. Ponadto wyposażenie stoi na wysokim poziomie, a ilość systemów skutecznie poprawia bezpieczeństwo.
Najnowsza generacja Outlandera nie jest jeszcze obecna na polskim rynku i nie wiadomo, kiedy ma na niego zostać wprowadzona. Bazuje ona na Nissanie Rogue, a technologię i konstrukcja w głównej mierze pochodzi od Renault oraz właśnie Nissana. Nie wiadomo również, jak długo będzie on dostępny w Europie po pojawieniu się, gdyż ze względu na ogromne straty Mitsubishi chce przeprowadzić spore cięcia kosztów i częściowo lub kompletnie zrezygnować z rynku europejskiego.
Mitsubishi Outlander – dane techniczne i wymiary
Pierwszy Outlander miał wymiary w kolejności długość, szerokość, wysokość 4545x1750-1780x1605-1685 mm w zależności od wersji. Druga generacja zmieniała się przez lata. W pierwszej wersji do 2008 roku modele mają wymiary 4640x1800x1680 mm. Sprzedawany do roku 2010 Outlander mierzył 4765x1800x1655 mm, a od 2010 do 2012 roku sprzedawany SUV z Japonii był kolejno długi, szeroki i wysoki na 4665x1800x1720 milimetrów. Podobne różnice mają miejsce w wypadku trzeciej generacji. Pierwotna wersja budowana w latach 2012-2015 mierzy 4655x1800x1680 mm. Od 2015 zaszła zmiana i Outlandery po liftingu mają wymiary 4695x1810x1703 mm.
Mitsubishi Outlander – gama silnikowa i napęd
Samochody używane pierwszej generacji mają pod maską silniki benzynowe o pojemności 2.0 lub 2.4 litra, które generują od 136 do 202 koni mechanicznych. Outlander II otrzymał już jednostki wysokoprężne. Mają one pojemność 2.0, lub 2.2 litra i wytwarzają od 140 do 177 KM. Silniki benzynowe to wciąż 2.0 i 2.4 o mocy od 136 do 201 KM, a gamę uzupełnił benzynowy 3.0 V6, który może pochwalić się 220 koniami mechanicznymi. Bazowe odmiany trzeciej generacji pod maską mają 2-litrową benzynę o mocy 150 KM, lub diesla o pojemności 2.2 litra, który generuje dokładnie tyle samo koni mechanicznych. Modele PHEV przez lata miały moc wynoszącą kolejno 121 i 203 KM przy silnikach 2.0. Aktualnie dostępna jest jednostka typu plug-in o pojemności 2.4 litra.
Mitsubishi Outlander – ceny nowych i używanych samochodów
Outlandery pierwszej generacji są dość rzadkie i można znaleźć je zazwyczaj w okolicach 15 tysięcy złotych. Za kolejną edycję SUVa sprzedający życzą już sobie co najmniej 20 tysięcy, a ceny wynoszące ponad 40 tysięcy złotych to norma przy nowszych rocznikach. Używany Outlander trzeciej generacji potrafi już kosztować nawet od 50 tysięcy złotych. Najlepsze egzemplarze to z kolei wydatek do 90 tysięcy. Szukając wersji PHEV trzeba przygotować od 70 do 120 tysięcy złotych. Dostępne w sprzedaży nowe Outlandery kosztują od 140 do nawet ponad 200 tysięcy, lecz z racji na wycofywanie modelu z salonów można liczyć na spore rabaty u sprzedawców.