Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Opel Astra
Bez wątpienia jest to jeden z najpopularniejszych samochodów na polskich ulicach. Praktycznie od początku prowadzenia takich statystyk w naszym kraju, Opel Astra nie wypadł z czołowej dziesiątki rankingu najchętniej kupowanych nowych aut. Mimo trzydziestu lat na karku, model ten nadal posiada grono fanów, którzy cenią sobie w nim niezawodność, dobre wyposażenie, a także idealny balans pomiędzy autem dla rodziny a dynamiczniejszymi zastosowaniami.
Opel Astra – historia i powiązania z Polską
Pierwszy Opel Astra został zaprezentowany w 1991 roku i zastąpił on w gamie modelowej Opla Kadetta. Premiera była niezwykle ważnym punktem dla niemieckiej marki i miała być swoistym punktem zwrotnym. W rozwój samochodu zainwestowano naprawdę wiele, tak samo zresztą jak w promocję.
Od samej premiery Astra przykuwała wzrok całego świata motoryzacyjnego, co było zresztą widać po ilości sprzedawanych egzemplarzy. Nazywana po latach wersją F, pierwsza Astra zbudowała fundamenty pod dalszy rozwój tego modelu, który w lipcu 2021 roku otrzymał swoje szóste już wcielenie, oznaczone literką L.
Opel Astra zmieniał się wraz z całą marką i to na jego przykładzie możemy ujrzeć zmianę stylistyki projektowej oraz rozwój technologiczny. Z każdą kolejną generacją wygląd auta stawał się coraz bardziej oryginalny. Wielu fanów marki Opel za najlepsze wydanie Astry uważa wersję Bertone w generacji G. Według nich, Opel Astra G Bertone jest wzorem idealnego kabrioletu i niewątpliwie ten samochód rzeczywiście ma w sobie pewien wdzięk.
Warto wspomnieć o fakcie, iż od 1991 do 2021 roku Opel Astra produkowany był między innymi w Gliwicach. Astra L niestety zakończy tę trzydziestoletnią tradycję – miejsce tworzenia najnowszego wcielenia zostało przeniesione do domowego miasta firmy, czyli Russelsheim.
Opel Astra – wymiary
W salonach Opla już za niedługo pojawi się najnowsza generacja Astry, która została zaprezentowana kilka miesięcy temu. Jest to zdecydowanie rewolucja w wyglądzie tego modelu, a design nowego samochodu od Niemców podzielił społeczność fanów Astry. Gabaryty tego samochodu są chyba jedyną stałą rzeczą w tym aucie – 4374 mm długości, 1860 mm szerokości oraz 1470 mm wysokości.
Opel Astra – dane techniczne i nowa generacja
W oczy najbardziej wrzuca się odmieniony przód, który tworzony jest według nowej stylistyki projektowej Opel Vizor. Nowy grill ma ujednolicić wygląd poszczególnych modeli Opla i dodać im własny, wyróżniający się na tle innych marek punkt rozpoznawczy. Poza odświeżonym przodem, design najnowszej Astry zmienił się naprawdę mocno w stosunku do poprzedniego wcielenia także w innych miejscach. Auto wygląda teraz o wiele masywniej, linia pojazdu jest niższa i agresywniejsza, a tył pojazdu został kompletnie przemodelowany. Bez wątpienia nowa Astra będzie wyróżniać się na drodze.
Brak drastycznych zmian widać zaś w przypadku podwozia – Opel Astra L posiada praktycznie identyczne wymiary w stosunku do swojej poprzedniczki, a różnice wynoszą raptem kilka centymetrów. Zmieniła się za to pojemność bagażnika – teraz wynosi ona nie 310 litrów, a 422 litry.
Opel Astra – gama silnikowa
Opel Astra L będzie pierwszą generacją w historii tego modelu, która otrzyma napęd hybrydowy. Dokładniej mówiąc, będzie to hybryda plug-in, a więc baterię będzie można ładować podczas postoju na stacji lub we własnym domu. 1.6-litrowy silnik spalinowy będzie wspierany przez akumulatory o pojemności 12.4 kWh. Jednostka ta oferuje w zależności od wybranej wersji 180 lub 225 koni mechanicznych. Klienci będą mogli również wybrać 3-cylindrowy silnik o pojemności 1.2 litra i mocy 110 lub 130 KM, a także 1.5-litrowego diesla (130 KM).
Opel Astra – ceny używanych samochodów
Jako że nie znamy jeszcze cennika nowego Opla Astry, skupimy się na kwotach, jakie musimy zapłacić za samochody używane z tej linii modelowej. Ceny poszczególnych generacji będą oczywiście znacznie się różnić, jako że niektóre samochody na rynku wtórnym może teoretycznie dzielić aż 30 lat.
Najpopularniejszymi generacjami na polskim rynku samochodów używanych są aktualnie III i IV, czyli H oraz J. W przypadku tej pierwszej, ceny będą zazwyczaj wahać się w zależności od wersji od 7000 do nawet 27 000 złotych w przypadku kabrioletów lub sportowych wersji OPC.
Generacja J posiada jeszcze większy rozstrzał cenowy – modele z pierwszych lat produkcji w dobrym stanie możemy bez problemu znaleźć już za 15 000 złotych, podczas gdy cena najnowszych wariantów OPC może sięgać nawet 70 000 złotych!