Lexus LS - który silnik wybrać?

Lexus LS - który silnik wybrać?

Lexus LS jest luksusowym samochodem osobowym, produkowanym od 1989 roku przez koncern Toyota Motor Corporation. Model ten uznaje się za flagowy, a zarazem najstarszy w ofercie pojazd marki. Obecnie produkowana jest generacja piąta, która trafiła na rynek w 2017 roku. Lexus LS występuje w wersji z nadwoziem typu sedan, a także napędem tylnym lub czterokołowym. Gama silnikowa dla tego modelu obejmuje przede wszystkim jednostki benzynowe z 6-8 cylindrami, o mocy 245 - 420 KM.

 

Silniki benzynowe Lexus LS

 

W Lexusie LS pierwszej generacji stosowano jednostkę czterolitrową V8 o mocy 245 KM, która osiąga prędkość 100 km/h w ciągu 8 sekund. Jej zaletą jest bardzo dobre wyważenie oraz wysoka kultura pracy. Do wad tego silnika należy stosunkowo duże zużycie paliwa, sięgające nawet 18 l/100 km w przypadku intensywnej jazdy. Przy mniej inwazyjnym dociskaniu pedału gazu, spalanie można ograniczyć do poziomu 14 l/100 km. Minusem tej jednostki napędowej jest podatność na awarie, które występują przy dużych przebiegach. Do najczęściej spotykanych należą uszkodzenia czujnika położenia przepustnicy, defekty przepływomierzy i cewek zapłonowych czy przepalenia kondensatorów czujnika wtrysku. Niektóre egzemplarze są też podatne na awarie silnika krokowego biegu jałowego czy pompy paliwa. 

   

Silniki hybrydowe Lexus LS

 

Lexus LS 500h to wariant hybrydowy tego modelu. Jako silnik spalinowy w napędzie służy 3,5 litrowy V6 o mocy 299 KM, co w połączeniu z silnikiem elektrycznym KM daje łącznie 359 KM mocy. Układ pracuje bardzo cicho, dzięki czemu nawet podczas długotrwałej jazdy w kabinie nie występują żadne hałasy. Brak turbo wiąże się ze zwiększeniem trwałości, jednak może obniżyć komfort podróżowania. Jednostka zmaga się z niedostatkiem pojemności oraz mocy zwłaszcza w czasie przyspieszania. Nagłe zwiększenie prędkości sprawia, że silnik spalinowy przestaje zachowywać się naturalnie. Do kabiny przenika bowiem wówczas mechaniczny klang jednostki, pracującej z blisko 5000 obrotami na minutę. Napędowy układ hybrydowy jest też stosunkowo słaby jak na pojazd, który waży niemal 2,5 tony. Wysoka masa wynika nie tylko za gabarytów, ale również obecności napędu na cztery koła czy baterii. Pomocne okazuje się zestawienie układu hybrydowego z 4-biegowym automatem, a także obecność sześciu dodatkowych biegów wirtualnych. Takie rozwiązanie niweluje nieco hałasy, które występują w wielu innych hybrydach marki Lexus. W przyszłości do modelu LS ma trafić nowy silnik V6 z turbodoładowaniem, co w zamierzeniu poprawi sytuację.

Lexus LS - który silnik wybrać?
Lexus LS - który silnik wybrać?
Lexus LS - który silnik wybrać?