Lexus NX - SUV segmentu D
Lexus NX to crossover (SUV segmentu D) produkowany od roku 2014. W rok po premierze zajął 3 miejsce wśród sprzedawanych SUV-ów klasy premium w Polsce, zaraz po Audi Q5 i Volvo XC60. Lexus NX 200t to pierwszy silnik Lexusa z turbodoładowaniem, niestety już niedostępny. Istnieje wersja 300h, czyli hybryda o mocy 197 KM.
Model ten to odważna stylistyka, bardzo eleganckie wnętrze i zaawansowane technologie. Zwraca uwagę swoją niską emisją dwutlenku węgla oraz dobrą ekonomią przy korzystaniu z silnika diesla. Mamy do wyboru 3 wersje wyposażenia, napęd na przód lub 4x4. Wersja przednionapędowa to koła 17", 4x4 to 18" felgi aluminiowe.
Wnętrze to 8” ekran multimedialny współpracujący z Apple Car Play-em oraz Android Auto, dwustrefowa klimatyzacja, kamera cofania, czujniki deszczu i oczywiście światła w technologii LED w standardzie. Bogatsza wersja oznaczona jako Lexus NX F Sport to większy ekran (przekątna 10,3”), sportowe zawieszenie, monitoring martwego pola i nieco inna osłona chłodnicy i lusterka. Najbogatsza wersja NX Takumi to skórzana tapicerka, 14 głośników, kamera 360 stopni, podgrzewane fotele i wyświetlacz Head-Up.
Połączenie systemu hybrydowego i automatycznej skrzyni biegów CVT w Lexusie NX nie sprawdza się tak jak tego się oczekuje. Kierowcom zdecydowanie brakuje nieobecnego już silnika diesla. Główną wadą hybrydy jest niski zasięg w trybie elektrycznym wynoszący jedynie nieco ponad kilometr! Skrzynia pracuje niezbyt przyjaźnie, reaguje wolno i dopiero przy wyższych obrotach, w opinii wielu użytkowników jest bardzo źle zestrojona. Z tego powodu model ten odbiega od konkurencji.
Mocną stroną Lexus-a NX jest jazda po mieście z niewielką prędkością. Samochód jest cichy, dopóki nie dojdzie do próby zmiany biegu, to już znana bolączka skrzyni montowanej w NX 300h. Starszy model 200t z silnikiem benzynowym miał skrzynię biegów 6 stopniową, które dawała lepsze przyśpieszenie i pracowała bardzo dobrze w całym zakresie przełożeń.