Lexus RX - który silnik najlepszy?

Lexus RX - który silnik najlepszy?

Lexus RX jest osobowym samochodem typu SUV, produkowanym od 1998 roku. Początkowo model ten zaliczany był do klasy średniej, jednak obecnie należy do segmentu aut luksusowych. Najnowsza, piąta generacja trafiła na rynek w 2015 roku. Lexus RX to najchętniej kupowany SUV klasy wyższej w Stanach Zjednoczonych, a zarazem najpopularniejszy SUV marki Lexus. W gamie silnikowej występują warianty z jednostką benzynową, a także model hybrydowy.

 

Silniki benzynowe Lexus RX

 

Silniki benzynowe dla Lexusa RX odznaczają się mocą od 201 do 279 KM, a także pojemnością w zakresie 1998 - 3456 cm3. Jednostki te osiągają maksymalnie 200 km/h, a do 100 km przyspieszają w ciągu 7,6 - 8,0 s. Maksymalny moment obrotowy układu napędowego sięga 283 - 350 Nm. Zużycie paliwa zależy od wybranego silnika i wynosi średnio 7,9 - 11,2 l na 100 km. Dostępne jednostki benzynowe to przede wszystkim silniki V6. W starszych modelach największym powodzeniem cieszyły się warianty 300 o pojemności 3,0 l i mocy 204 KM oraz 350 o pojemności 3,5 l i mocy 376 KM. Na szczególną uwagę zasługują odmiany z III generacji Lexusa RX, w których wprowadzono nieco zmian w spalinowej części układu. Ze względu na obecność recyrkulacji schładzanych gazów spalinowych, udało się obniżyć zużycie paliwa. Silniki benzynowe otrzymały też klasyczne skrzynie biegów.

 

Silniki hybrydowe Lexus RX 

 

Hybrydowa wersja Lexusa RX pojawiła się w 2006 roku, pod nazwą 400h. Wariant ten również bazuje na sprawdzonych silnikach benzynowych V6, połączonych z odpowiednio dobranym silnikiem elektrycznym. Jednostka posiada pojemność 3,3 l i odpowiada za napędzanie osi przedniej oraz elektrycznego napędu osi tylnej. Takie zestawienie pozwoliło na uzyskanie 272 KM mocy, a także momentu obrotowego na poziomie 3-litrowych diesli. Inaczej niż w przypadku wersji benzynowej, za przeniesienie napędu odpowiada w tym przypadku przekładnia bezstopniowa eCTV. Napęd Lexus RX 400h jest bardzo trwały i mało podatny na awarie, a same baterie mogą wytrzymać nawet przebiegi sięgające 300 tys. km. Dodatkową zaletą są niskie koszty regeneracji ogniw, zwłaszcza w porównaniu z wymianą turbosprężarki diesla na nową. Wersje hybrydowe są również dość oszczędne, dzięki czemu spalają średnio 9 - 10 l na 100 km. Lexus RX 400 jest przy tym dobrze przystosowany do współpracy z instalacją LPG, z uwagi na prostą regulację luzów zaworowych. Wiąże się to z dodatkową zaletą, ponieważ pozwala na bardzo ekonomiczną jazdę - porównywalną pod względem kosztów do kompaktów z silnikiem diesla. 

 

Lexus RX - który silnik najlepszy?
Lexus RX - który silnik najlepszy?
Lexus RX - który silnik najlepszy?