Mazda 6 - jaki silnik wybrać?

Mazda 6 - jaki silnik wybrać?

Mazda 6 z pewnością nie jest idealnym przykładem niezawodności, również nie kosztuje mniej od innych samochodów w swojej klasie, a nieustannie wzbudza zainteresowanie klientów. Nowe wcielenie Mazdy względem poprzedniej wersji nie różni się znacznie wyglądem oraz detalami wizualnymi. Jednak pewne zmiany, które zostały wprowadzone w Mazdzie szóstej generacji, widoczne są gołym okiem. Poprawie uległo zawieszenie, co między innymi przyczyniło się do znacznego zwiększenia miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu. Retusz podwozia oraz wprowadzenie do palety nowego silnika, charakteryzującego się bezpośrednim wtryskiem paliwa w wersji 2.0 DISI, miał na celu wzbogacenie nowej wersji o innowacyjne rozwiązania. Jak zatem prezentują się rozwiązania mechaniczne w Mazdzie 6?

 

Mazda 6 – dane techniczne silników

 

Paletę silników benzynowych w Mazdzie 6 otwierają jednostki napędowe posiadające pośredni wtrysk paliwa. Zawierają się w wersjach 1.8, 2.0 oraz 2.5 litra. Warto przypomnieć, że pierwsza i ostatnia wersja występowała w opisywanym modelu Mazdy przez cały okres produkcji. Z kolei jednostkę 2.0 zastąpiono silnikiem o takiej samej pojemności, ale z dodanym wtryskiem bezpośrednim DISI. W teorii silnik ten miał zmniejszyć zużycie paliwa. Jednak w praktyce i ta zdecydowana większość klientów wolała kupić starsze wersje silnikowe, które bez większych problemów można było przerobić na wersje gazowe. Z kolei silniki diesla charakteryzowały się tym, że w zasadzie każdy z nich miał jakiś tam słaby swój punkt. W silniku 2.0 MZR-CD notorycznie występują nieszczelne podkładkami pod wtryskiwaczami. Poprzez to dochodzi do często zalepiania pompy oleju, która zatyka możliwości przepływu oleju. Pomijając tę kwestię, należy zaznaczyć, że w silniku 2.2. MZR-CD stosowany był rozrząd łańcuch, który także nie zaliczał się do trwałych. Niemniej bardzo skutecznie poprawiono działanie filtra cząstek stałych.

 

Mazda 6 – popularne usterki

 

Przede wszystkim silniki diesla w Mazdzie 6 to nie tylko autorskie produkcje producenta, która posiadają wyższe ceny. Jednak również w większości silników benzynowych nie można liczyć na większe rabaty. Szczególnie większe koszty poniesie się w momencie wymiany olejowych poduszek zespołu napędowego. Nie inaczej będzie również z cenami  podkładki pod wtryskiwacz w kontekście silników dieslowych. Na rynku wtórnym możliwe jest kupienie Mazdy 6 za niecałe 20 tysięcy złotych. Jednak do tej kwoty występuje bardzo małe prawdopodobieństwo, że będzie to silnik benzynowy.

Mazda 6 - jaki silnik wybrać?
Mazda 6 - jaki silnik wybrać?
Mazda 6 - jaki silnik wybrać?