Mazda 3 - jaki silnik wybrać?

Mazda 3 - jaki silnik wybrać?

Nowa generacja Mazdy pokazuje, że nieustanne ulepszanie oraz dążenie do doskonałości ma uzasadniony sens. Patrząc na paletę silnikową Mazdy 3 ciężko pojąć, że przecież pochodzi ona z auta, które zostało wprowadzone do produkcji w 2013 roku. Zdecydowaną większość stanowią w niej konstrukcje dwulitrowe. Jednak zasadniczym trzonem całej oferty Mazdy 3 nadal pozostają różne warianty benzynowe. Odmiany dwulitrowe oraz turbodiesle o pojemności skokowej 2.2 to główna oferta skierowana do klientów. Ponadto nie wyróżniają ich nadzwyczajne parametry i funkcjonalności, ponieważ mieszczą się w przedziale mocy od 120 do 165 koni mechanicznych. Efektem tego jest to, że nowa generacja Mazdy pali stosunkowo mało, ale wymagają obrania zupełnie innej charakterystyki jazdy. Jakie zmiany czekają klientów Mazdy 3 w aspekcie wyboru silników?

 

Mazda 3 – techniczne parametry silników

 

W Mazdzie trzeciej generacji stosowano cztery silniki w pięciu wersjach mocy. Wszystkie z jednostek benzynowych nie posiadają turbosprężarki, ale zastosowano w nich bezpośrednie wtryski paliwa. Z kolei rozrząd oparto na łańcuchu. Wyróżnić można 1.5 l SkyActiv G z mocą 100 koni mechanicznych oraz 2.0 SkyActiv G o mocy 120, oraz 165 koni mechanicznych. Niemniej należy jasno powiedzieć, że te silniki w teorii nie robią one większego wrażenia, a w praktyce są mało zachłanne na paliwo. Wszystko dzieje się za sprawą nowoczesnej konwencji SkyActive, której zadaniem jest zwiększenie w silnikach stopnia sprężania oraz wprowadzenia zmiennych faz rozrządu. W efekcie dwulitrowy silnik o mocy 120 koni mechanicznych cieszy się spalaniem na poziomie 7l/100 km. Z kolei w silnikach dieslowych na samym początku klienci skazani byli na pojemność 2.2 litra o mocy 150 koni mechanicznych. Jednak w 2016 roku do oferty dodana została wersja 1.5 SkyActive – D o mocy 105 koni mechanicznych. Z pewnością rozwiązanie mechaniczne, jakie wprowadzone zostały w trzeciej generacji Mazdy, mogą cieszyć większość użytkowników, którzy korzystali z poprzednich wersji.

 

Mazda 3 – typowe usterki

 

Mazda 3 tak samo jak jej poprzednie wersje doskonale wywiązuje się z kwestii braku poważnych awarii. Oczywiście jak każde auto posiada pewne niedociągnięcia między innymi niewielkie naleciałości na lakierze auta czy też korozji. Dlatego warto po zakupie auto delikatnie doinwestować w jej detale wizualne, aby możliwe było skuteczne zabezpieczenie powłoki. Niemniej oba napędy charakteryzują się trwałością oraz optymalnym spalaniem tak samo w trasie jak i w mieście.

Mazda 3 - jaki silnik wybrać?
Mazda 3 - jaki silnik wybrać?
Mazda 3 - jaki silnik wybrać?