Najlepiej sprzedające się samochody klasy premium 2022
Segment premium w Polsce mimo tego, że nie jest on miejscem, w którym panuje ogromna konkurencja radzi sobie naprawdę nieźle. Dane mówią o tym, że sprzedaż aut premium regularnie wzrasta i w tym momencie głównym czynnikiem, który sprawia, iż jest ona gorsza niż to możliwe jest fakt, iż motoryzacja przeżywa spory kryzys wynikający z braku części takich jak półprzewodniki. Jakie auta z segmentu premium sprzedają się najlepiej w 2022 roku?
Jakie marki premium znajdziemy w Polsce?
Najpierw warto stwierdzić, które marki możemy uznać za oferujące samochody klasy premium. Typowe marki premium obecne na polskim rynku to niemiecka wielka trójka w postaci Audi, BMW oraz Mercedesa, pochodzące ze Szwecji Volvo oraz japoński Lexus, który jest mocno powiązany z Toyotą. Na rynku znajdziemy więc zaledwie pięciu typowych producentów klasy premium, którzy zajmują się wysokoseryjną produkcją aut osobowych. Do listy nie są zaliczani tacy producenci jak na przykład Porsche z racji na znacznie niższą liczbę produkowanych aut.
Którzy producenci premium sprzedają najwięcej samochodów osobowych w 2022 roku?
Dane dotyczące wyników sprzedażowych pięciu producentów klasy premium pochodzą z I kwartału 2022 roku. Większych zaskoczeń tu nie uświadczymy, gdyż zdecydowane prowadzenie mają marki niemieckie. Są one uznawane za marki wyznaczające trendy i standardy w segmencie premium i w naszym kraju cieszą się naprawdę sporą renomą. Najwięcej aut sprzedało bawarskie BMW. Ten producent pierwszą pozycję zdobył dzięki sprzedaniu dokładnie 5 516 samochodów osobowych. Druga pozycja w rankingu należy do Mercedesa z wynikiem 5 079 aut. Podium uzupełnia z kolei Audi, którego wynik to 4592 samochody. Prawie 1000 mniej niż BMW i około 500 sztuk mniej od Mercedesa.
Poza podium czwarta pozycja należy do Volvo. Szwedzka marka znana przede wszystkim z wyznaczania standardów w kwestiach bezpieczeństwa na drogach w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku sprzedała 3 189 samochodów osobowych. Zamykający listę Lexus ma naprawdę ogromną stratę do swych rywali. Pochodzący z Japonii producent, który jest mocno powiązany z Toyotą sprzedał zaledwie 952 samochody. Wynik ten jest gorszy niż sprzedaż dwóch najbardziej popularnych modeli.
Które auta premium sprzedają się najlepiej?
Lider rankingu może być naprawdę zaskakujący. Nie jest nim bowiem samochód należący do jednego z trzech niemieckich producentów, którzy zdominowali rynek aut premium. Pod względem najlepiej sprzedających się modeli fotel lidera należy do Szwedów z Volvo. Najlepiej sprzedającym się modelem jest bowiem Volvo XC60. Średni SUV rywalizujący z autami takimi jak Mercedes GLC, Audi Q5 oraz BMW X3 sprzedał się w nakładzie 1372 sztuk.
Oprócz Volvo XC60 tylko jeden samochód przekroczył pułap 1000 sprzedanych egzemplarzy. Jest nim jeden z ulubionych modeli polskich kierowców zarówno wśród aut używanych jak i nowych. Mowa tu oczywiście o BMW serii 3. W I kwartale 2022 roku samochód ten sprzedał się w nakładzie 1009 egzemplarzy.
Podium uzupełnia za to inne Volvo. Jest nim kompaktowy SUV Volvo XC40, które wśród rywali znajdzie takie auta jak Audi Q3, BMW X1, Mercedes GLA oraz Lexus UX. Szwedzki kompaktowy SUV został zakupiony 868 razy. Takie liczby pokazują, że decyzja Volvo o stopniowej rezygnacji z sedanów i kombi na rzecz SUVów jest jak najbardziej słuszna.
Poza podium znajdziemy dwa modele Audi. Najlepiej sprzedającym się autem z czterema pierścieniami na masce zostało kompaktowe Audi A3 z wynikiem 731 sztuk. Wynik o 8 egzemplarzy gorszy należy do Audi Q5, które zostało kupione 723 razy. Co ciekawe bezpośredni rywal modelu Q5, czyli BMW X3 przegrał tę rywalizację o dokładnie jedną sztukę.
Kolejne miejsca w rankingu najlepiej sprzedających się w kategorii auta klasy premium w I kwartale 2022 roku należą kolejno do Audi Q3 (650 szt.), BMW serii 5 (646 szt.), Mercedesa GLC (635 szt.), Mercedesa klasy C (581 szt.), Audi A6 (562 szt.), BMW X5 (502 szt.), Audi A4 (488 szt.), Mercedesa GLC Coupe (479 szt.), a pierwszą piętnastkę zamyka BMW serii 4 z wynikiem 473 sprzedanych egzemplarzy podczas pierwszego kwartału 2022 roku.