Najlepsze auta dostawcze 2022
Samochody dostawcze są niezwykle ważne dla sprawnego działania wielu przedsiębiorstw transportowych czy też budowlanych. W ostatnich latach segment ten rozwinął się pod wieloma względami i dziś dostawczaki oferują znacznie bardziej komfortowe wyposażenie czy też więcej systemów bezpieczeństwa. Które są jednak najlepsze?
Jakie powinno być dobre auto dostawcze i dlaczego są tak ważne?
Auta dostawcze od lat służą gospodarkom państw na całym świecie. Badania mówią o tym, że dzięki autom użytkowym gospodarki takich krajów jak Niemcy wzbogaciły się o setki milionów zaledwie w ciągu kilku lat. Dlatego producenci od lat starają się by oferować możliwie jak najlepsze dostawczaki. Pomaga w tym między innymi całkiem spora konkurencja na tym rynku.
Dobre auto dostawcze to pojęcie dosyć szerokie. Najlepsze samochody to oczywiście takie, które kosztują jak najmniej w utrzymaniu i podczas zakupu, a przy tym oferują wymaganą ładowność. Liczy się również to jak bardzo można konfigurować dany samochód, czyli to ile ma długości oraz wysokości nadwozia, czy ma dostępne inne rodzaje nadwozia takie jak na przykład podwozie do zabudowy, rama czy też bus. Przez lata coraz więcej znaczy również to jak komfortowe i bezpieczne jest takie auto.
Które auta są najchętniej leasingowane w 2022 roku?
Dobre auto dostawcze można poznać oczywiście po tym czy się sprzedaje. Ma to jeszcze większe znaczenie w wypadku aut dostawczych niż osobowych, gdyż klienci biznesowi i firmowi to praktycznie większość klientów decydujących się na zakup auta dostawczego. Mają oni na celu zarobienie jak najwięcej pieniędzy więc przykładają oni naprawdę sporą uwagę do wyboru odpowiedniego auta dostawczego.
Nikogo raczej nie zdziwi fakt, iż na ten moment najchętniej leasingowanym autem dostawczym jest Renault Master. Pochodzący z Francji pełnowymiarowy dostawczak jest od wielu lat liderem rynku pojazdów dostawczych i rok temu w naszym kraju byłby on w stanie samodzielnie pokonać sprzedaż każdego producenta poza oczywiście Renault, gdzie występuje wraz z trzema innymi dostawczakami. Minimalna cena dostawczaka od Renault to 108 tysięcy złotych, a przeciętnie klienci płacą za ten samochód prawie 129 tysięcy złotych. Renault Master posiada 19,4% udziału w rynku leasingowanych aut dostawczych.
Druga pozycja należy do auta, które jest pewnego rodzaju rodzynkiem w gamie modelowej Iveco. Iveco Daily jest bowiem jedynym lekkim samochodem użytkowym oferowanym przez włoskiego producenta samochodów użytkowych. Minimalna i przeciętna cena jest nieco wyższa od Renault Master, gdyż wynosi kolejno 112 i 131 tysięcy złotych. Iveco Daily posiada 11.4% udziału w rynku dostawczaków.
Podium zamyka inny pełnowymiarowy samochód dostawczy, którym jest Mercedes Sprinter. Uwagę zwraca niska cena minimalna i przeciętna. Te wartości wynoszą 93 tysiące złotych i 126 tysięcy złotych. Do Sprintera należy 6,2% udziału rynkowego.
Tuż za podium znajdziemy najprawdopodobniej najstarszy model w pierwszej dziesiątce, a jest nim Ford Transit. Do amerykańskiego auta należy 4,6% rynku, a jego cena minimalna to 111 tysięcy złotych. Przeciętnie za to auto leasingobiorcy płacą z kolei 140 tysięcy złotych. Pierwszą piątkę zamyka pierwsze auto nie należące do segmentu E. Jest to kombivan Toyota ProAce City, której istnienie jest wynikiem współpracy pomiędzy koncernem Stellantis i koncernem Toyoty. Cena modelu ProAce City co co najmniej 77 tysięcy złotych, Przeciętna cena wynosi za to 100 tysięcy, a udział rynkowy to 3,9%.
Pierwszą dziesiątkę zamykają za to kolejno takie auta jak Opel Movano (3,5% udziału w rynku, cena minimalna 113 tysięcy zł, przeciętna 135 tysięcy złotych), Fiat Fiorino (3,5% udziału w rynku, cena minimalna 51 tysięcy zł, przeciętna 55 tysięcy zł), Toyota ProAce (3,0% udziału w rynku, cena minimalna 104 tysiące zł, przeciętna 133 tysiące zł), Renault Trafic (2,9% udziału, cena min. 98 tysięcy zł, przeciętna 115 tysięcy zł) i Fiat Ducato z udziałem rzędu 2,9% oraz ceną minimalną wynoszącą 87 tysięcy i przeciętną rzędu 101 tysięcy złotych).