Nowy Ineos Grenadier 2022
Ineos to nowy producent samochodów, który powstał dzięki właścicielowi wielkiego koncernu petrochemicznego o tej samej nazwie. Propozycją tej marki na podbicie rynku jest samochód terenowy, który pozwoli na wypełnienie istniejącej na rynku luki z racji coraz mniejszej liczby produkowanych pojazdów tego typu.
Nowy Ineos Grenadier 2022 – geneza modelu
Człowiekiem, który stoi za powstaniem modelu Ineos Grenadier jest Sir Jim Ratcliffe. Jest on pochodzącym z Wielkiej Brytanii miliarderem, który fortunę zbił na założeniu koncernu petrochemicznego Ineos, który znać możemy między innymi z Formuły 1, gdyż koncern ten posiada dużą część udziałów w zespole Mercedes., czy też z tego, że Ratcliffe jest właścicielem zespołu OGC Nice.
Ratcliffe chciał by powstało auto, które zastąpi mu jego ulubionego Land Rovera Defendera jako terenówka. Ineos Automotive zaprojektowało więc podobny samochód, który otrzymał nazwę Grenadier, która pochodzi od nazwy pubu The Grenadier mieszczącego się w Londynie. Jest to ulubiony pub Ratcliffe'a. Na miejsce produkcji wybrano z kolei Francję, a dokładniej fabrykę w Hambach. Wygląd zewnętrzny auta pokazano w roku 2020, a rozpoczęcie produkcji planuje się na połowę 2022 roku.
Nowy Ineos Grenadier 2022 – dane techniczne
Samochody Ineos Grenadier to średniej wielkości SUV, który ma być samochodem terenowym, dzięki zastosowaniu w nim między innymi napędu na 4 koła, który będzie przenosić moc z zamontowanego z przodu silnika pochodzącego od BMW. Auto to jest długie na 4927 milimetrów przy rozstawie osi wynoszącym 2922 milimetrów. Szerokość mierzy 1930 milimetrów, a wysokość sięga aż 2033 milimetrów. Dokładne dane techniczne takie jak masa samochodu wciąż nie są znane, lecz można będzie je poznać je już niebawem.
Nowy Ineos Grenadier 2022 – silniki
Serce terenówki koncernu Ineos to silniki, które dostarczy niemieckie BMW. Opcja benzynowa to jednostka BMW B58, czyli turbodoładowana rzędowa szóstka, która wylądowała też między innymi w Toyocie Supra piątej generacji. Dokładna moc silnika wciąż nie jest znana, lecz w modelach BMW jednostka ta generuje od 322 do 382 koni mechanicznych, a także od 450 do 500 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego.
Druga opcja to diesel, który również pochodzi od BMW i tak w zasadzie jest wysokoprężnym bratem silnika B58. Mowa naturalnie o jednostce BMW B57, która jest również 3-litrową rzędową szóstką, która jest doładowana za pomocą jednej, dwóch lub nawet czterech turbosprężarek. Silnik ten w różnych modelach wytwarza od 261 do 394 koni mechanicznych i od 620 do 760 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego.
Benzyna i diesel to nie wszystko. Ineos chce się rozwijać i dać opcje na przyszłość. Pomóc w tym ma pomóc z południowokoreańskim Hyundai. Na jej bazie Ineos ma stworzyć odmianę napędzaną wodorem, gdyż paliwo to może mieć sporą przyszłość i okazać się dobrą alternatywą dla samochodów elektrycznych. Wprowadzenie do sprzedaży odmiany wodorowej planuje się jednak na rok 2023, a nawet 2024, gdyż wymaga ona jeszcze trochę pracy.