Peugeot 208 - zastępca 207
208 to samochód segmentu B produkowany przez francuski Peugeot PSA. 208 zastępuje Peugeota 207, który jest na rynku od 2006 roku. Chociaż oficjalny debiut modelu 208 miał miejsce podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2012 roku, pierwsze samochody zostały wyprodukowane w fabryce Peugeota na Słowacji pod koniec 2011 roku. Model obecnie oferuje trzydrzwiowe i pięciodrzwiowe hatchbacki. Te odmiany wyglądają nieco inaczej z boku. Trzydrzwiowy samochód posiada wyraźniejsze przetłoczenia na bocznych panelach nadwozia. Pozostałe elementy obu samochodów są takie same - w tym reflektory i tylne światła.
Wnętrze auta prezentuje się bardzo nowocześnie, a deska rozdzielcza wręcz ekstrawagancka. Oczywiście jest to tablica przyrządów montowana na górze z przodu kierowcy. W przeciwieństwie do większości samochodów w Peugeot 208, kierowca nie widzi prędkościomierza i obrotomierza przez kierownicę, ale nad nimi. Następca jest mniejszy od poprzednika, co jest rzadkością w motoryzacji. Nowy samochód jest również o 1 cm niższy od 207. Samochód zapewnia trzy poziomy wyposażenia wewnętrznego. Najniższy standard to ESP z ABS i ASR. Nie zabrakło również takich elementów, jak przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażerów, kurtyny powietrzne i tempomat. Wyższa wersja wyposażona jest w klimatyzację, nagłośnienie i 7-calowy ekran dotykowy, a najwyższa w dwustrefową automatyczną klimatyzację, sportowe fotele i 16-calowe felgi aluminiowe.
Dla Peugeota 208 producent oferuje 4 silniki benzynowe i 2 turbodiesle. Najmniejsza pojemność skokowa to zaledwie 1 litr, a moc to 68 KM. Kolejny silnik ma pojemność 1,2 litra i moc 82 KM. Oba projekty mają trzy cylindry. Pozostałe dwa silniki są 4-cylindrowe. Mniejsza pojemność skokowa wynosi 1,4 l, moc maksymalna 95 KM, a większa 1,6 l. Dostępne są trzy wersje: 120 KM (120 VTi), 156 KM (155 THP) i 200 KM (GTi – od 2013 roku zaczyna się 3 miesiąc). ). GTi potrzebuje tylko 6,8 sekundy, aby przyspieszyć do 100 km/h, osiągając prędkość maksymalną 230 km/h.
Wśród silników wysokoprężnych najbardziej ekonomiczny jest 68-konny silnik o pojemności 1,4 litra z systemem start/stop. Zużywa średnio 3,4 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Silnik o pojemności 1,6 litra spala o 0,4 litra/100 km więcej, ale ze względu na moc 95 lub 115 KM (w wersji e-HDi FAP 115) zapewnia również lepsze osiągi.