Porównanie Renault Trafica i Opla Vivaro – ceny, silniki, wymiary oraz wersje wyposażenia
Jeszcze do niedawna porównywanie aut dostawczych takich jak Renault Trafic i Opel Vivaro miałoby tyle sensu co porównywanie na przykład dwóch napojów różniących się etykietą i niewielkimi detalami. Po tym jak Opel został jednak przejęty przez koncern PSA, a następnie stał się częścią grupy Stellantis w wyniku fuzji PSA z FCA zdecydowano się na zmianę polityki i Opel Vivaro stał się modelem bliźniaczym dla konstrukcji dostawczych PSA, a nie dla auta jakim jest Renault Trafic. Jak więc wypadają na przeciw siebie oba te modele?
Renault Trafic vs Opel Vivaro – wymiary
Na start pod lupę weźmiemy wymiary, które są jedną z najbardziej istotnych rzeczy dotyczących samochodów dostawczych. Renault Trafic dostępne jest w dwóch wariantach długości i jednym wysokości. Podstawowa odmiana jest długa na 5080 milimetrów przy rozstawie osi rzędu 3098 milimetrów. Jej wysokość to 1973 mm, a szerokość wynosi 1956 mm. Decydując się na przedłużony wariant wybieramy auto z większą długością i rozstawem osi o dokładnie 400 milimetrów. Wartości te wynoszą więc kolejno 5480 oraz 3498 milimetrów.
Opel Vivaro również dostępny jest w jednym wariancie wysokości oraz dwóch długościach. Podstawowe wymiary tego auta to długość rzędu 4959 milimetrów i szerokość wynosząca 2010 milimetrów. Rozstaw osi to 3275 mm, a wysokość w zależności od wersji sięga od 1895 do 1945 mm. W przeciwieństwie do Renault Trafic w Oplu Vivaro wybór przedłużonej wersji oznacza jedynie wydłużenie zwisu tylnego o 350 milimetrów. W ten sposób samochód ten jest długi na 5309 milimetrów.
Renault Trafic vs Opel Vivaro – silniki
Spośród obu aut to Renault Trafic posiada nieco bardziej ubogą gamę silnikową. Składa się ona bowiem jedynie z silników 4-cylindrowych 2.0 Blue dCi. Moc podstawowej wersji to 110 koni mechanicznych, a jej moment obrotowy wynosi 300 niutonometrów. Jest ona dostępna tylko z manualną skrzynią biegów Pośrednia wersja generuje już 150 KM oraz 350 Nm. W jej wypadku klienci mogą wybrać pomiędzy manualną, a automatyczną przekładnią EDC. Topowa odmiana daje za to do dyspozycji 170 KM oraz 380 Nm i jest dostępna tylko z automatyczną przekładnią EDC.
W wypadku Opla Vivaro mamy do dyspozycji nie tylko różne odmiany mocowe ale też dwie różne jednostki napędowe. Podstawową jest silnik 1.5 Diesel o mocy 102 KM, który generuje do 270 niutonometrów momentu obrotowego. Dostępny jest tylko z 6-biegowym manualem. Jego mocniejsza wersja generuje już 120 KM i 300 Nm. Lepsza jest jednostka 2.0 Diesel, której podstawowa wersja daje do dyspozycji 144 KM i 340 Nm, a przy wyborze automatycznej przekładni moment obrotowy rośnie to 370 Nm. Najlepszy silnik generuje za to 177 KM i 400 Nm.
Renault Trafic vs Opel Vivaro – wersje wyposażenia
Dostawczy Trafic dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia. Mają one nazwy Business oraz Pack Clim. W podstawowej wersji auto dostępne jest tylko z manualną skrzynią biegów. Wybór wersji podstawowej to koszt od 150 650 do 152 650 złotych. Decydując się na wersje przedłużoną zapłacimy z kolei 153 850 lub 155 850 złotych.
W wersji Pack Clim dostępne są wszystkie wersje silnikowe. Te z manualem kosztują kolejno 154 650 i 156 650 dla podstawowej wersji i 157 850 oraz 159 850 dla wersji przedłużonej. Wybór automatycznej przekładni oznacza konieczność wydania co najmniej 169 800 lub 171 700 złotych w wersji podstawowej i 173 000 lub 175 000 gdy mowa o przedłużonej odmianie.
Podstawowe wyposażenie Renault Trafic to kierownica z tworzywa, materiałowa tapicerka, poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, system mocowania fotelików Isofix, system ESC, wspomaganie jazdy pod górę, system kontroli ciśnienia w oponach, światła LED oraz podgrzewane lusterka.
Opel Vivaro dostępny jest tylko w wersji wyposażenia Enjoy. Jej ceny to kolejno 119, 123, 130, 136 oraz 142 tysiące złotych. Wybór wersji przedłużonej oznacza konieczność wydania 123, 135, 140 lub 146 tysięcy złotych, gdyż nie jest ona dostępna ze 120-konnym silnikiem 1.5. Podstawowe wyposażenie to między innymi poduszki powietrzne czołowe, 6-kierunkowa regulacja fotela kierowcy, manualna klimatyzacja, czujnik oświetlenia i deszczu.