Skoda Fabia - kompaktowy następna Felicii
Skoda Fabia to samochód osobowy należący do klasy samochodów miejskich, od 1999 roku produkowany przez Volkswagena pod marką Skoda. Fabia zadebiutowała na Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 1999 roku. Jest następcą Skody Felicia i Skody Favorite. Rok później na Salonie Samochodowym w Paryżu została zaprezentowana wersja Skoda Fabia w wersji kombi, a wersja sedan w Genewie w 2001 roku. Auto bazuje na platformie Volkswagena A04, którą znajdziemy również w Volkswagenie Polo czy Seacie Ibizie. Styl Skody Fabii pierwszej generacji nie zachwycał, ale i tak zdobył uznanie i zainteresowanie odbiorców. Wewnątrz znajdziesz przejrzysty i łatwy w obsłudze pulpit nawigacyjny. W 2004 roku Skoda Fabia przeszła facelifting. Zmodernizowano grill, tylne światła i przedni zderzak.
Skoda Fabia drugiej generacji pojawiła się w 2006 roku. Ten model całkowicie się zmienił. Rozmiar został zwiększony, dzięki czemu na tylnym siedzeniu jest więcej miejsca. Fabia drugiej generacji oparta jest na platformie PQ24. Jest wyposażony w dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG. W 2010 roku model przeszedł kolejny lifting. Zmodernizowany został przedni zderzak, grill, reflektory i dodatkowe wyposażenie. W ofercie znajduje się również nowy silnik. Topowa wersja RS wyposażona jest w mocniejszy silnik. W 2014 roku wprowadzono na rynek trzecią generację Fabii.
Skodę Fabię możesz kupić w wersji sedan, hatchback lub kombi. W ofercie Skody Fabia znajdują się silniki benzynowe i wysokoprężne. Składają się z 3-4 cylindrów, każdy z 2-4 zaworami. Silnik Skody Fabia ma moc od 54 do 180 KM i pojemność skokową od 999 do 1984 cm3. Samochód przyspiesza ze 100 do 100 kilometrów w zaledwie 7,3-16,5 sekundy, a Skoda Fabia może osiągnąć maksymalnie 155-224 km/h. Moment obrotowy przekładni Fabii to 95-310 Nm. W zależności od wybranego silnika Skoda Fabia spala od 3,4 do 7,6 l na 100 kilometrów. Zaletami Skody Fabia są dobre właściwości jezdne i doskonała ochrona przed korozją. Zaletą Skody Fabii jest oszczędny silnik turbodiesel i różnorodność wersji nadwozia.