SsangYong Korando - kompaktowy crossover
SsangYong Korando to mały crossover południowokoreańskiej marki. Pierwsza generacja samochodu pojawiła się w 1983 roku i wtedy Korando nadal był typowym pojazdem terenowym produkowanym na licencji Jeepa CJ-7. Model ten to kompaktowy crossover SUV (pierwszy segment), którego produkcja miała miejsce w latach 1983-2006 (w 2010 roku, po czteroletniej przerwie, wznowiono produkcję Korando). Geohwa był odpowiedzialny za budowę modelu, następnie Dong-A Motor, który później stał się SsangYong. Nazwa modelu Korando to skrót wywodzący się od angielskiego zdania Korea can do, czyli Korea potrafi.
Na początku Ssangyong Korando był małym crossoverem. Druga generacja Korando (1996) zwiększyła swój rozmiar do samochodów kompaktowych. W Polsce Ssangyong Korando występował pod nazwą w Daewoo Korando ( samochód był produkowany w Lublinie w latach 1998-2000). SsangYong Korando jest dostępny w wersji kabrio lub zamkniętej. Koreański zamknięty samochód może pomieścić cztery, sześć, a nawet dziewięć osób! Pod maską auta znajduje się diesel 2.2 o mocy 68 KM.
SsangYong Korando II zadebiutował w 1996 roku. Druga generacja Korando przeszła kolosalną transformację w oparciu o swojego poprzednika, od małego pojazdu terenowego wywodzącego się z technologii Jeepa do większego SUV-a do użytku cywilnego. Awangardowa stylistyka Kena Greenly'ego charakteryzuje się ogromnym przednim nadkolem, a także wąskimi, prostokątnymi kierunkowskazami w paski i wąsko rozstawionymi okrągłymi reflektorami. Tył nadwozia zdobią duże zapasowe opony. Model jest wyposażony w jednostki benzynowe o pojemności 2,3 l i 3,2 l oraz dieslem o pojemności 2,9 l. Wszystkie jednostki napędowe produkowane są na licencji Mercedesa.
Daewoo Group w 1997 przejęło Ssangyonga, gdyż było zadłużone. Ze względu na to jego nazwa została zmieniono pod nazwą Daewoo Korando do 2001 roku. W tym okresie zmienił się kształt grilla, zmienił się również wygląd tylnych świateł.