Volvo S90 - który silnik wybrać?
Volvo S90 to osobowy samochód należący do wyższej klasy, produkowany od 2016 roku. Pojazd ten wyposażony jest w jednostki napędowe z gamy Drive-E, występujące m.in. w Volvo XC90 II. Nazwa Volvo S90 wykorzystywana była w nomenklaturze marki również dla określenia modelu produkowanego w latach 1990 - 1998, jednak jest to całkowicie inny samochód. W gamie dostępne są silniki benzynowe i wysokoprężne, a także hybrydowe
Silniki benzynowe Volvo S90
Volvo S90 występuje w wersjach z dwoma różnymi silnikami benzynowymi. W początkowej fazie produkcyjnej, jednostka dostępna była wyłącznie w wariancie podstawowym. Wersja ta oznaczana jest jako T4, a jej parametry to 190 KM oraz 300 Nm momentu obrotowego. Jednostka ta zapewnia napęd wyłącznie na przednie koła, a rozpędzenie od 0 do 100 km na godzinę zajmuje 8,7 sekundy. Model ten jest w stanie osiągnąć maksymalną prędkość 209 km na godzinę. Lepszym rozwiązaniem w przypadku Volvo S90 okazuje się wydajniejszy silnik T5, który posiada 250 KM oraz 350 Nm momentu obrotowego przy 1800-4800 obr./min. Jego prędkość maksymalna wynosi 225 km/h, co przy rozpędzeniu do 100 km/h w ciągu 6,8 czyni ten silnik drugim pod względem szybkości w całej gamie S90. Silnik ten również napędza jedynie przednie koła.
Silniki diesla Volvo S90
Silnik wysokoprężny w Volvo S90 może mieć dwie różne moce wyjściowe. Najpopularniejsza jednostka diesla to zdecydowanie D4 z napędem na przednie koła, która posiada 190 KM i 400 Nm momentu obrotowego, przyspiesza do 100 km/h w ciągu 8,2 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 225 km/h. Silnik ten pracuje dość głośno przy niskich prędkościach, jednak po przyspieszeniu wycisza się. Rozwiązaniem bardziej wydajnym jest model D5, o parametrach 235 KM oraz 480 Nm momentu obrotowego. Jednostka ta posiada napęd na wszystkie koła, osiąga 100 km/h w ciągu 7,3 sekundy i oferuje maksymalną prędkość 232 km/h. Dodatkową zaletą jest zastosowanie technologii Power Pulse, która poprawia przyspieszenie samochodu. System ten pozwala silnikowi na sprężenie powietrza i zgromadzenie go w zbiorniku. Po mocniejszym dociśnięciu gazu, sprężone powietrze przedostaje się do kolektora wylotowego i pozwala na szybsze rozpędzenie wirnika turobosprężarki. Istnieje również wersja hybrydowa tego modelu, wyposażona w zestaw baterii. Silnik spalinowy napędza koła przednie, a elektryczny oś tylną. Wersja hybrydowa pozwala też na podróżowanie w trybie miejskim, czyli bez wspomagania silnikiem elektrycznym. W wariantach z napędem AWD wykorzystano specjalny układ Haldex 5.