Volvo XC70 - wybór silnika
Volvo XC70 to samochód typu crossover z nadwoziem kombi, będący terenową odmianą Volvo V70. Model ten produkowany jest od 1997 roku i początkowo korzystał z rozwiązań stosowanych w Volvo 850, podobnie jak jego bazowa wersja. Jako całkowicie nowa konstrukcja funkcjonuje od 2000 roku, kiedy to miała miejsce premiera drugiej generacji. Od 2007 sprzedawany jest XC70 generacji trzeciej.
Silniki benzynowe Volvo XC70
W początkowej fazie oferta silnikowa obejmowała wyłącznie jednostki turbodoładowane, 5-cylindrowe o mocy minimum 163 KM. Podstawowy model to benzynowy 2,4 o mocy 200 KM, który z czasem zastąpiono wersją 2,5 o mocy 210 KM. Do szczególnie polecanych jednostek należy czterocylindrowy wariant o mocy aż 245 KM. W XC70 bardzo dobrze sprawują się również rzędowe szóstki, takie jak model 3,2 z napędem AWD o mocy 238 KM. Silnik ten jest dość paliwożerny, jednak bardzo dobrze współpracuje z LPG. W jednostce tej mogą występować problemy z rozciąganiem się łańcucha rozrządu. Do jazdy w warunkach miejskich lepiej nada się odmiana T6. Większość silników dla Volvo XC70 to dopracowane i trwałe konstrukcje, jednak nie pozbawione wad. Do najważniejszych należy ich podatność na awarie przepustnicy, a w przypadku modeli z zasilaniem gazowym - usterki głowic. Jednostki te narażone są też na pęknięcia paska rozrządu, którego wymianę producent zaleca co nawet 160 tys. kilometrów.
Silniki diesla Volvo XC70
Do najbardziej wydajnych diesli dla Volvo XC70 należą przede wszystkim modele pięciocylindrowe o pojemności 2,4 l, które występują w zakresie mocy od 163 do 220 KM. Jednostki te wyróżniają się wysoką kulturą pracy i ekonomicznie zużywają paliwo, a także są bardzo trwałe. Przy zrównoważonej eksploatacji, takie silniki są w stanie wytrzymać nawet pół miliona kilometrów. Problemy techniczne występują w nich zwykle dopiero przy przebiegu ponad 250 tys. km, co objawia się awariami turbosprężarki czy instalacji wtryskowej. W przypadku eksploatacji w warunkach miejskich, stosunkowo częstej regeneracji wymagać może filtr cząstek stałych. Odradzanym modelem jest natomiast pięciocylindrowy diesel o pojemności 2 l. Silnik ten cechuje się dobrą kulturą pracy, jednak bardzo często występują w nim pęknięcia kadłubów oraz głowicy. Dość problematyczny bywa też turbodiesel D5, który trafił do każdego egzemplarza Volvo XC70 produkowanego od 2005 roku. Ze względu na wysoką awaryjność, wymaga on regularnego serwisowania. Model ten posiada m.in. klapy sterujące długością dolotu, które wykazują tendencję do urywania się.