Renault Trafic to samochód osobowo-dostawczy produkowany przez francuską markę już od 1980 roku. Od 2014 roku na rynku jest dostępna jego trzecia generacja. W wersji dostawczej model oferowany jest jak 4 lub 5-drzwiowy furgon. W najnowszej generacji są dostępne jedynie silniki diesla, w poprzednich producent oferował również jednostki benzynowe. Trafic posiada technologicznych bliźniaków jakimi są modele Opel Vivaro i Nissan Primastar, jednak każdy różni się nie raz decydującymi detalami. Wnętrze francuskiego dostawczaka jest dobrze przemyślane – nieskomplikowana kierownica ułatwia jazdę, stosunkowo miękkie fotele, dzięki czemu komfort jest zbliżony do samochodów osobowych, a do dyspozycji w kabinie kierowca i pasażerowie mają mnóstwo schowków, półek, wnęk i stabilny, solidny uchwyt na kubki. Jak przystało na auto dostawcze, wewnątrz dominują twarde, ale za to praktyczne plastiki. Ponad 40 lat produkcji tego modelu i ta sama generacja od 2014 roku dowodzą, że dobrych i sprawdzonych rzeczy się nie zmienia. Taki właśnie jest Trafic. Odporny na trudne warunki pracy auta dostawczego, dobrze sprawujący się w trasie, trwały i tani w naprawie. Jeśli zatem interesuje Cię nowe lub używane Renault Trafic, koniecznie sprawdź oferty sprzedaży zamieszczone na naszej stronie – tu z pewnością znajdziesz egzemplarz dopasowany do Twoich potrzeb.
Renault Trafic
Renault to jeden z najbardziej renomowanych producentów samochodów dostawczych. Plasujący się w klasie średniej model Trafic jest budowany przez Francuzów aż od 1980 roku i znajduje się w ofercie francuskiej marki po dziś dzień. Aktualnie dostępna jest trzecia generacja vana, co jest typowe dla tego rynku, gdyż większość aut dostawczych jest obecna na rynku nawet przez kilkanaście lat przed wielkim odświeżeniem w postaci nowej generacji.
Renault Trafic – historia modelu
Pierwsze Renault Trafic to już naprawdę stary samochód. Jego prezentacja i rozpoczęcie produkcji miała miejsce w 1980 roku. Auto było naprawdę podobne do innego samochodu dostawczego tego producenta, czyli Renault Master, lecz największą różnicą była oczywiście wielkość. Podczas gdy model Master był plasowany i do dziś znajduje się w segmencie E, tak Renault Trafic to przedstawiciel segmentu D. W swoim czasie Renault Trafic nie miało większej konkurencji, gdyż w tym segmencie w Europie można było zakupić jedynie Volkswagena Transportera oraz Mercedesa MB100.
W 1989 roku miejsce miał pierwszy facelifting Renault Trafic. Zmienił on umiejscowienie kierunkowskazów, a także wygląd przodu. Atrapa chłodnicy została zintegrowana wraz z całym pasem przednim i przestała od niego wystawiać, a przód nieco bardziej wydłużono, tak by to przedni zderzak był najbardziej wystającym elementem. Auto mimo bycia dość mocno przestarzałą konstrukcją w latach 90. utrzymało się na rynku aż do roku 2000. W tym czasie Renault wyprodukowało sporo ponad 900 tysięcy egzemplarzy modelu Trafic.
W 2001 roku zadebiutował następca, czyli Renault Trafic drugiej generacji. Tym razem samochód doczekał się bardziej godnego bliźniaka, gdyż wcześniej taką konstrukcją był Opel Arena, który jednak trafił tylko na niektóre rynki. Tym razem alians Opla z Renault przyniósł efekt w postaci Opla Vivaro, który oferowany był w całej Europie.
Renault dzięki modelowi Trafic udało się wraz z Oplem wygrać tytuł Van of the Year w roku 2002. Vivaro to nie jedyny bliźniak Trafica II. Inna taka konstrukcja to Nissan Primastar. Auto względem poprzednika zostało znacznie unowocześnione, ale też skrócone. Chcąc większej przestrzeni można się jednak zdecydować na jedną z dwóch długości. W 2006 roku auto wraz z bliźniaczym Vivaro przeszło facelifting, gdyż w życie weszły nowe normy emisji spalin Euro 4, co wymagało odświeżenia palety jednostek napędowych. Przy okazji nieco zmodyfikowano reflektory przednie oraz tył auta.
Najnowszy Trafic pochodzi z 2014 roku i znów powstał wraz z Oplem. Auto tak samo jak poprzednik ma dostępne dwie konfiguracje długości, a ponadto może być zakupiony w dwóch odmianach dotyczących wysokości nadwozia. Tym razem bliźniacy to również Vivaro, lecz ten samochód został już wycofany z racji przejęcia Opla przez rywala Renault, czyli francuski koncern PSA. Taki sam los spotkał Fiata Talento. Ponadto Trafic posłużył także do powstania Nissana NV300, a także Mitsubishi Express, które dostępne jest w Australii oraz Nowej Zelandii.
Renault Trafic – dane techniczne
Auto dostępne jest w czterech konfiguracjach dotyczących wymiarów. Wynika to z faktu, iż Trafic może być tworzony w dwóch różnych długościach i dwóch wysokościach. Podstawowa długość vana to 4999 milimetrów przy rozstawie osi rzędu 5399 milimetrów. Odmiana L2 ma z kolei dokładnie o 400 mm więcej w obu tych długościach, co oznacza, że długość to 5399 mm, a rozstaw osi wynosi 3498 mm. Szerokość auta to 1956 mm. Wysokość może sięgać z kolei 1971 lub 2495 mm. Van otrzymał trzy na pięć gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP.
Renault Trafic – silniki
Nowe Renault Trafic dostępne jest jedynie z silnikami wysokoprężnymi. Mają one pojemność wynoszącą 2.0 litra. Moc to z kolei 110, 150 lub 170 koni mechanicznych. Dwie najmocniejsze odmiany są dostępne również z automatycznymi przekładniami EDC.
Renault Trafic – sytuacja na rynku
Za nowe Renault Trafic należy zapłacić co najmniej 135 tysięcy złotych. Ceny są jednak bardzo zróżnicowane, gdyż sam wybór najmocniejszego silnika podnosi cenę do ponad 150 tysięcy. Ponadto dostępne jest dużo opcjonalnych elementów wyposażenia, które podwyższają koszt zakupu aut.
Jeśli poszukujesz sprawdzonego auta dostawczego sprawdź oferty na naszej stronie. Skorzystaj z intuicyjnej wyszukiwarki. Zaznacz dowolne dane techniczne takie jak pojemność silnika, silniki benzynowe, diesla lub elektryczne, skrzynia biegów, a także serwis ASO i przebieg w przypadku aut używanych.
Wśród opcji wyposażenia które są dostępne wybierz te, które Cię interesują: komputer pokładowy, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, systemem ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania, wskaźnik odległości do pojazdu poprzedzającego, elektryczne szyby..
Warto nie skupiać się wyłącznie na zdjęciach i opisach, tylko w miarę możliwości sprawdzić również historię pojazdu za pomocą numeru VIN, zwłaszcza jeśli decydujemy się na używane auto.
Zapisuj do obserwowanych ogłoszenie dodane przez ulubiony komis lub salon. Aby dodać ofertę do obserwowanych zaloguj się do swojego konta.