Honda CR-V to kompaktowy SUV produkowany przez japońską markę od 1995 roku. W 2016 do sprzedaży trafiła jego piąta generacja, która w Europie zadebiutowała dopiero w 2018 roku. 5-drzwiowy SUV w swojej kabinie zaoferuje sporo przestrzeni dla 5 pasażerów, to właśnie pod względem przestronności ten model wygrywa z konkurencjom. Japoński model jest dobrym i dopracowanym samochodem. Oprócz ciekawego wyglądu zapewnia trwałość, dobre walory użytkowe i ogromny bagażnik o pojemności nawet 1670 litrów! CR-V bazuje na elementach i silnikach takich modeli jak Civic czy Accord – samo to świadczy o wysokiej jakości i niezawodności tego modelu. Potwierdzają to opinie dotyczące już pierwszej generacji – samochód jest wyjątkowo trwały i mało awaryjny. Poza tym bardzo dobrze znosi próbę czasu i nie cierpi na irytujące problemy powszechne w innych modelach tej klasy. W ofercie silnikowej dostępne są modele z jednostkami benzynowymi, wysokoprężnymi i hybrydowymi. Bez względu czy interesuje Cię nowa czy używana Honda CR-V, sprawdź koniecznie naszą stronę. Dostępne oferty sprzedaży są naprawdę zróżnicowane, więc z pewnością znajdziesz idealny egzemplarz.
Honda CR-V FAQ:
Jakie jest średnie spalanie Hondy CR-V?
Honda pełną parą stawia na elektryfikację swojej gamy modelowej. Zmiany te dotknęły także flagowego pełnowymiarowego SUVa marki, czyli Hondę CR-V. W nowej odsłonie modelu Japończycy zamontowali jednostkę hybrydową e:HEV, którą sami stworzyli tak by jak najbardziej obniżyć spalanie oraz emisję szkodliwych spalin.
Pod maską SUVa zamontowano 2-litrową jednostkę i-MMD z skrzynią e-CVT, dzięki czemu można osiągnąć możliwie jak najniższe średnie spalanie. Według obowiązującego aktualnie cyklu WLTP silnik ten w bazowej wersji z napędem na przednią oś potrzebuje średnio 6.6 litra na 100 km w cyklu mieszanym. Wartość ta może wynosić jednak nawet 7.2 litra na 100 kilometrów w najlepiej wyposażonej wersji z zamontowanym opcjonalnym napędem na obie osie.
Mniej dokładne i zaniżające testy NEDC mówią o spalaniu na poziomie około 5 litrów na 100 kilometrów zarówno w cyklu miejskim, pozamiejskim jak i mieszanym. Wartości te należy jednak brać ze sporą rezerwą, gdyż są sporo niższe niż te z cyklu WLTP.
Jaki silnik wybrać Hondy CR-V?
Honda ograniczyła wybór jednostki napędowej w nowej Hondzie CR-V e:HEV do braku wyboru. Niezależnie od wersji pod maską znajdzie się jednostka 2.0 i-MMD połączona z bezstopniową przekładnią e-CVT symulującą zmianę biegów. Moc maksymalna silnika benzynowego to 145 koni mechanicznych, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 175 niutonometrów. Dla silnika elektrycznego wartości te plasują się na poziomie 184 koni mechanicznych i 315 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Cały układ korzysta z wartości jednostki elektrycznej.
Silnik ten może być skonfigurowany z napędem na przód lub tył w każdej wersji wyposażenia poza najgorszą oznaczoną jako Comfort. Przyspieszenie do 100 km/h trwa od 8.6 do nawet 9.2 sekundy w najbogatszej wersji wyposażenia Executive, która korzysta z napędu na cztery koła. Prędkość maksymalna w każdej z edycji wynosi dokładnie 180 kilometrów na godzinę, co jest dość standardowe w dzisiejszych czasach.
Jakie są opinie o Hondzie CR-V?
Najnowsza odsłona piątej generacji Hondy CR-V jest dostępna na rynku od niedawna, więc nie ma jeszcze miarodajnych opinii na jej temat. Jej poprzednik z benzynowymi silnikami I-VTEC zbierał jednak dość mieszane recenzje. Największe zalety Hondy CR-V piątej generacji to oferowana wewnątrz przestrzeń, a także niskie koszty eksploatacji. W swoich ocenach jej użytkownicy wyróżniali także układ jezdny. Bezawaryjność nie wybija się ponad przeciętność i można ocenić ją jako niezłą. Spora część użytkowników Hondy CR-V zakupiłaby to auto ponownie.
Nową hybrydową Hondę CR-V do tej pory ocenili głównie osoby trudniące się testowaniem samochodów. Zwracają oni uwagę na dobre wykończenie i spasowanie wnętrza, które nie trzeszczy mimo sporych ilości twardych materiałów użytych przy jego wykończeniu. Pozytywnie oceniana jest także jednostka napędowa, która ma dobrą dynamikę i niezłe spalanie, które jest jednak dość spore na autostradach.
Jakie są wymiary Hondy CR-V?
Honda CR-V to typowy SUV klasy średniej. Jej długość mierzy dokładnie 4600 milimetrów przy rozstawie osi wynoszącym 2663 milimetry. Szerokość auta to 1855 milimetrów bez lusterek. Licząc ją na wysokości lusterek wynosi ona 1932 milimetry gdy są złożone oraz 2118 milimetrów gdy się je rozłoży.
Wysokość wraz z anteną sięga 1679 milimetrów dla modeli z napędem na przednią oś. Gdy auto posiada napęd na cztery koła wysokość wzrasta o 10 mm do poziomu 1689 milimetrów. Prześwit to 184 milimetry dla aut z napędem na przód i analogicznie do wysokości jest o 10 mm większy, gdy samochód wyposaży się w obie napędzane osie.
W bagażniku pomieścimy 497 litrów, ale złożenie tylnego rzędu siedzeń pozwala na uzyskanie 1059 litrów przestrzeni ładunkowej licząc do linii okien oraz 1694 litry, gdy pod uwagę weźmiemy całość bagażnika aż pod sufit. Masa własna auta w zależności od wersji wynosi od 1685 do 1797 kilogramów.
Jakie są ceny Honda CR-V?
Niewiele osób wie, iż Honda była jednym z prekursorów samochodów typu crossover. Koniec końców jednak wyprzedziła swoją epokę nie w tym pozytywnym znaczeniu, a pierwsze projekty przechodziły absolutnie bez echa. Teraz jednak przeglądając ogłoszenia Honda CR-V od razu widać spore zainteresowanie tym modelem. Jego wyjściowa cena w Polsce wynosi 154 000 złotych, zaś za najwyższy poziom wyposażenia zapłacimy aż 202 000 złotych.