Hyundai Getz to miejski samochód osobowy produkowany przez południowokoreańską markę w latach 2002-2011. W tym czasie oferowana była wyłącznie jedna generacja, która w 2005 roku przeszła gruntowny facelifting. Auto było do wyboru w dwóch typach nadwozia – 3 i 5-drzwiowy hatchback segmentu B. Spora za to była gama silników, w których pojawia się dużo jednostek benzynowych i wysokoprężnych. Do najbardziej polecanych należą 1.3 lub 1.4, które zapewniają wciąż rozsądne spalanie przy nieco większej mocy. Mocniejsze wersje są również lepiej wyposażone. Getz to funkcjonalne i solidne auto. Zawieszenie tworzą popularne kolumny MacPhersona i belka skrętna – nie ma tu zatem wysokiego komfortu, ale za to otrzymujemy trwałe rozwiązanie, które w razie problemów jest tanie w naprawie. Niskie są nie tylko koszty utrzymania, korzystny jest również stosunek ceny do jakości, którą otrzymuje kupujący. Jeśli zatem interesuje Cię używany Hyundai Getz, koniecznie sprawdź oferty sprzedaży zamieszczone na naszej stronie – tu z pewnością znajdziesz model dla siebie.
Hyundai Getz
Hyundai zanim zaczął oferować nowoczesne modele, które często znamy z nazwy składającej się z liczby i oraz numeru odpowiadającego wielkości miał na swoim koncie wiele samochodów, które znacznie odstają poziomem od tego, co południowokoreańska marka oferuje dzisiaj. Jednym z aut, które pojawiło się podczas rozwoju producenta z Korei Północnej był miejski model Getz.
Hyundai Getz – historia modelu
Hyundai Getz był całkowicie nowym samochodem Hyundaia, który po raz pierwszy został zaprezentowany pod postacią auta TB Concept w 2001 roku podczas targów motoryzacyjnych Tokyo Motor Show 2001. Światowa premiera wersji produkcyjnej samochodu miała miejsce rok później na prestiżowych, genewskich targach motoryzacyjnych Geneva Motor Show 2002.
Nowe auto Hyundaia było alternatywą dla modelu Accent, który był samochodem subkompaktowym plasującym się pomiędzy segmentem B i C. Getz to z kolei typowy mieszczuch. Samochód został skonstruowany przez mieszczące się w Niemczech europejskie studio projektowe marki i ma wiele wspólnego z miejskim modelem Kii, która należy do koncernu Hyundaia, czyli z Kią Rio. Ponadto Hyundai Getz to pierwszy w historii marki model, który został opracowany specjalnie z myślą o Starym Kontynencie.
Hyundai Getz oferowany był jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback o niewielkich rozmiarach. Z przodu ma on spore, ostro zakończone lampy, które wyróżniają się na tle niewielkiego pasa przedniego. Centralne miejsce zajmuje atrapa chłodnicy z logiem producenta na samym środku. Wewnątrz na desce rozdzielczej dominują kanciaste kształty, a całość przybiera asymetryczną formę.
Hyundai Getz trafił na rynek europejski, gdzie wylądowała znaczna większość samochodów. Jedynie co piąty egzemplarz został sprzedany poza Starym Kontynentem. Auto trafiło również do Australii, Nowej Zelandii, Indii czy też Ameryki Południowej. W rodzimej Korei Południowej samochód sprzedawany był jako Hyundai Click. W Japonii model został nazwany TB, a w Malezji produkcja odbywała się produkcja pod marką Inokom i auto sprzedawano jako Inokom Getz. W latach 2006-2009 samochód trafił również do Wenezueli. Tam było budowane jako Dodge Brisa.
W 2005 roku Hyundai przeprowadził spory facelifting swojego miejskiego hatchbacka. Zmienił on kształt atrapy chłodnicy na bardziej zaokrąglony, reflektory zyskały nowy, łezkowaty kształt, a jedną z najważniejszych zmian stało stało się lepsze zabezpieczenie przed korozją, które w pierwotnej wersji stało na niskim poziomie.
Produkcja Hyundaia Getz zakończyła się w 2011 roku. Następca auta powstał jednak już w roku 2008 i jest nim miejski Hyundai i20, który jeszcze lepiej został dostosowany do potrzeb rynku europejskiego i osiąga znaczne lepsze wyniki od poprzednika, który przetarł szlaki na Starym Kontynencie.
Hyundai Getz – dane techniczne
Hyundai Getz to mały miejski hatchback z segmentu B, który jest długi na 3810 do maksymalnie 3825 milimetrów przy rozstawie osi wynoszącym 2455 milimetrów. Szerokość miejskiego auta to 1665 milimetrów, a wysokość sięga 1490 milimetrów. Masa własna wynosi około tony. Bagażnik może pomieścić od 255 do 977 litrów. Hyundai Getz otrzymał cztery na pięć gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP.
Hyundai Getz – silniki
Hyundai w swoim małym hatchbacku zapewnił naprawdę szeroką ofertę jednostek napędowych. Silniki wysokoprężne to jedynie jednostka 1.5 CRDi, która występowała w trzech konfiguracjach o mocy wynoszącej 82, 88 lub 110 koni mechanicznych. Znacznie więcej dostępnych było silników benzynowych.
Podstawowa jednostka napędzana benzyną to silnik 1.1 o mocy 63 lub 67 koni mechanicznych. Kolejny w ofercie był silnik 1.3, który generuje 82 lub 86 KM. Do 100 KM zbliżył się 97-konny silnik 1.4. Tę barierę przekroczyły jednostki 1.6 o mocy 105 lub 106 koni mechanicznych.
Hyundai Getz – sytuacja na rynku
Sprawny Hyundai Getz może być znaleziony już za niecałe 3 tysiące złotych. Auto jest dostępne w naprawdę sporej liczbie egzemplarzy. Największe ceny osiąga odmiana cross, która potrafi kosztować do 12 tysięcy złotych.
Jeśli poszukujesz właśnie takiego auta, koniecznie sprawdź oferty sprzedaży na naszym portalu. Skorzystaj z intuicyjnej wyszukiwarki i znajdź model dopasowany do Twoich potrzeb. Zaznacz dane techniczne takie jak rodzaj paliwa, pojemność silnika, skrzynia biegów, czy regularny serwis ASO i przebieg w przypadku aut używanych.
Wśród opcji wyposażenia które są dostępne wybierz te, które Cię interesują najbardziej: komputer pokładowy, stabilizacja toru jazdy, czujnik deszczu, system multimedialny, kamera cofania, podgrzewane fotele czy inne. Warto nie skupiać się wyłącznie na zdjęciach i opisach, tylko w miarę możliwości sprawdzić również historię pojazdu za pomocą numeru VIN, co jest przydatne w przypadku używanych modeli.
Nie zwlekaj, załóż konto już dziś. Zapisuj do obserwowanych ogłoszenie dodane przez ulubiony komis lub salon. Aby dodać ofertę do obserwowanych zaloguj się do swojego konta.