addDodaj ogłoszenie
Samochody osobowe używane i nowe na sprzedaż

Kia Ev6

Ogłoszenia sprzedaży nowych i używanych Kia Ev6 od dealerów, komisów i osób prywatnych. Sprawdź ogłoszenia i porównaj ceny Kia Ev6

KIA EV6 - nowy elektryczny model

KIA EV6 to nie lada gratka dla wszystkich miłośników elektrycznych samochodów. To pierwszy model tej marki korzystający z platformy Electric - Global Modular Platform i zaprojektowany zgodnie z nową filozofią "Przeciwieństwa, które się przyciągają". Co jeszcze warto wiedzieć na temat tego auta południowokoreańskiego koncernu?

KIA EV6 – wymiary i pojemność silnika

KIA EV6 w wersji standardowej ma długość 468 cm, a w wersjach GT Line i GT - 469,5 cm. Jej długość to 188 cm (dla modeli GT Line oraz GT jest to 190 cm), a wysokość - 155 cm. Rozstaw osi samochodu wynosi 290 cm, a pojemność tylnego bagażnika - 490 l. Posiada on dodatkowy schowek pod tylną maską, który w wersji tylnonapędowej ma pojemność 52 l, a w wersji ADW - 20 l.

KIA EV6 – dane techniczne

KIA EV6 jest dostępny w 4 różnych wersjach silnikowych. Samochód może posiadać 1 napęd na tył lub 2 silniki elektryczne (napęd na 4 koła) oraz baterię o pojemności 58 lub 77,4 kWh. Dostępne są następujące napędy elektryczne:

Standard Range RWD - silnik o mocy 170 KM osiągający moment obrotowy na poziomie 350 Nm. Napęd tego typu posiada akumulator o pojemności 58 kWh oraz tylny napęd. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,5 s. Prędkość maksymalna wynosi tu 185 km/h, a zasięg - 400 km.

Long Range RWD - silnik o mocy 228 KM osiągający moment obrotowy na poziomie 605 Nm. Akumulator ma tu pojemność 77,4 kWh oraz tylny napęd. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s. Jego prędkość maksymalna to 185 km/h, a zasięg - do 510 km.

Long Range AWD - silnik o mocy 325 KM, który osiąga moment obrotowy wynoszący 605 Nm. Akumulator ma pojemność 77,4 kWh i napęd na 4 koła. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,4 s. Jego prędkość maksymalna to 185 km/h, a zasięg - do 490 km w przypadku 19 - calowych felg i do 460 km, w wersji z 20 - calowymi felgami.

GT AWD - silnik o mocy 585 km, który osiąga moment obrotowy wynoszący 740 Nm. Akumulator ma pojemność 77,4 kWh i napęd na 4 koła. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,5 s. Jego prędkość maksymalna to 260 km/g, a zasięg - do 400 km.

Wykorzystując szybką ładowarkę DC 350 kW, baterie w KIA EV6 można naładować w przeciągu zaledwie 18 minut. W przypadku prądu zmiennego o mocy 11 kW i mniejszego akumulatora, czas ładowania wynosi około 5 godzin, większego - 7 godzin.

KIA EV6 – wersje wyposażenia

Ile trzeba zapłacić za omawiane samochody KIA? Jeżeli chodzi o modele wyposażone w 170 - konny silnik elektryczny, tylnym napędem i baterią o pojemności 58 kWh, wersja Long Range RWD to wydatek rzędu 199 000 zł (EV6), 215 400 zł (EV6 Plus) i 237 900 zł (EV6 GT Line). Co do wersji Long Range AWD, kosztuje ona kolejno 216 900 zł (EV6), 232 400 zł (EV6 Plus) oraz 254 900 zł (EV6 GT Line). Wszystkie wymienione powyżej modele są objęte 7 - letnią gwarancją producenta i limitem 150 000 km.

Jakiego rodzaju elementy mogą się znajdować na wyposażeniu standardowym KIA EV6? Są to między innymi: 19 - calowe, aluminiowe felgi z diamentowym wykończeniem, w odcieniu ciemnej szarości, opony o wielkości 235/55 R19, przednie i tylne tarcze hamulcowe 18 cali, zestaw naprawczy, zintegrowane osie napędowe, zawieszenie "Performance", funkcja wyborów trybu jazdy (Normal, Eco, Sport oraz Snow), funkcja wyboru trybu pracy hamulców (Normal oraz Sport), czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszki powietrzne boczne, pasy bezpieczeństwa foteli przednich wraz z napinaczami i regulacją wysokości, ESC (system stabilizacji toru jazdy), ABS (system chroniący przed blokowaniem się kół w czasie hamowania) czy Line Keep Assist (asystent utrzymania pasa ruchu).

KIA EV6 Plus może być natomiast wyposażona dodatkowo w Blind Spot Detection (system monitorowania martwego pola w lusterkach), Blind Spot Collision Avoidance Assist (system, które automatycznie zmienia tor jazdy w sytuacji braku reakcji ze strony kierowcy na możliwość wystąpienia kolizji w czasie zmiany pasa) czy Rear Cross Traffic Collision Assist (system monitoringu ruchu pojazdów w czasie cofania wraz z funkcją automatycznego zatrzymania).