Kia Optima
2014·232000 km·Diesel·1685 cm³
53 000 PLNDo negocjacjiPodstawowe informacje
VINKNA...
WersjaXL
Rok produkcji2014
StanUżywane
Oferta prywatnaTak
TypSedan
Pojemność silnika1685 cm³
Moc silnika167 KM
Skrzynia biegówAutomatyczna
NapędNa przednie koła
KlimatyzacjaAutomatyczna
KolorSzary
Kraj pochodzeniaAustria
Liczba drzwi4
Liczba miejsc5
Cena do negocjacjiTak
Historia pojazdu
Opis
Przedmiotem ogłoszenia jest mój prywatny samochód Kia Optima z 2014 roku z silnikiem 1.7 CRDI i automatyczną skrzynią biegów w najbogatszej wersji wyposażenie XL/GT Line brakuje tylko szklanego dachu i łopatek przy kierownicy. Samochód posiadam ponad dwa lata i zrobiłem nim około 46 000 km. Olej silnikowy szmieniałem co 10 000 - 12 000 km, olej w skrzyni biegów został zmieniony w tym czasie raz, metoda statyczną. Na końcu opisu załączam link do szczegółowej dokumentacji serwisowej wraz ze zdjęciami.
Samochód został dodatkowo wyciszony, elementy wyciszone to: maska, częściowo komora grodziowa, nadkola, podłoga, wszystkie drzwi, bagażnik. Zdjęcia z tych prac również znajdują się w dokumentacji serwisowej. Klimatyzacja sprawna w maju 2023 roku był uzupełniany czynnik chłodniczy. Akumulator kupiony 12.10.2021.
Samochód posiada zmienioną mapę silnika obecnie ma 167 KM i 363 Nm dzięki czemu jest dużo bardziej dynamiczny niż początkowo. Razem z samochodem sprzedaję oryginalną nowa nieregenerowaną turbinę Garret, miała zostać wymieniona ale mechanik mówił, że ta w samochodzie jest jeszcze dobra (delikatnie ją słychać przez 2-3 minuty na zimnym silniku). Rok temu wymieniane poduszki amortyzatorów przednich. Samochód serwisowany w ASO do 2019 roku do przebiegu 120 000 km (posiadam książkę serwisową). W ostatnim czasie została poprawiona konserwacja tylnej części podwozia wraz z zawieszeniem. Samochód posiada oryginalne felgi aluminiowe z oponami w rozmiarze 225/45 r18 letnie to Nokian PowerProof RunFlat kupione w 2023 r. a zimowe to Kormoran Snow. Samochód jeździ bardzo pewnie, świetnie spisuje się na długi trasach i przy wysokich prędkościach. Skrzynia automatyczna to klasyczny hydrokinetyk który jest bezproblemowy w przeciwnieństwie do skrzyni DCT która występowała w nowszej generacji Optimy. Kia jest wartą uwagi alternatywą dla niemieckiej konkurecji. Zwłaszcza, że eksploatacja tego samochodu wychodzi dużo taniej.
Część wyposażenie samochodu:
- Podgrzewane, wentylowane elektryczne z pamięcią ustawień fotele przednie
- Podgrzewana tylna kanapa
- Wszystkie szyby są oryginalne oraz solarne
- Podgrzewana dolna przestrzen szyby pod wycieraczkami
- Podgrzewane lusterka i składane elektrycznie
- Podgrzewana kierownica
- Elektrochromatyczne lusterko wsteczne
- Nagłośnienie Infinity
- Wszystkie szyby automatyczne
- Klimatyzowany schowek
- Xsenonowe światła mijania wraz z doświetlaniem zakrętów
- Ledowe światła do jazdy dziennej
- Opcjonalne tylne ledowe światła pozycyjne i stopu
- Ledowe przednie światła przeciwmgielne
- Aktualna nawigacja GPS
- Bluetooth
- Kamera cofania
- Czujniki parkowania przód i tył
- Czujniki ruchu poprzecznego
- Automatyczne parkowanie równoległe
- Tempomat i limiter prędkości
- Monitorowanie martwego pola
- Bezkluczykowy dostęp
- Auto hold
- Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
- Aktywne utrzymanie pasa ruchu
- Komfortowe wsiadanie i wysiadanie (fotel automatycznie odsuwa się przy wysiadaniu i przysuwa po odpaleniu, opcję tę można konfigurować w ustawieniach)
- ABS, ESP, EBD
- Autoryglowanie zamków po ruszeniu
- Tylne szyby przyciemnione folią LLumar
Przed zakupem auta wykupiłem raport na autoDNA, w którym nie znaleziono zarejestrowanych uszkodzeń pojazdu (dla chętnych mogę go udostępnić). Na pewno samochód miał naprawianą przednią lewą lampę bo są na niej ślady naprawy. Samochód był sprowadzany z Austrii. Na dniach dołączę pomiary całego auta czujnikiem lakieru. W marcu tego roku naprawiane było uszkodzenie lewego tylnego błotnika, wymieniany był zderzak tylko oraz felga. Naprawa była wykonywana z OC w ASO KIA. Zdjęcia uszkodzeń w linku poniżej. Samochód jest w ciągłej eksploatacji, przebieg może rosnąć. Zgadzam się na sprawdzenia samochodu na stacji diagnostycznej czy u mechanika do czego zachęcam.
Z wad samochodu:
- zapocenie przy czujniku położenia wałka rozrządu (przypadłość tych silników, walczyłem z tym ale nadal się poci)
- wytarta skóra na kierowicy
- czasem na dużych dziurach coś "zastuka" ale dwóch diagnostów i jeden mechanik nie byli w stanie zlokalizować problemu
- myślę, że wypadało by odkazić parownik klimatyacji
Zdjęcia w lepszej jakości
https://photos.app.goo.gl/K8XW4qEMKgYfb9py9
Link do dokumentacji serwisowej
https://drive.google.com/drive/folders/10j6rxLqrFblp0V59HrJ8K8C0bkBlYtP5?usp=sharing
Odcinek PetrolHead, test mojego egzemplarza
https://www.youtube.com/watch?v=BjMZYWTEt0Y&t=6s
* Sprzedawca produktu objętego niniejszą ofertą jest osobą prywatną
dangollocation_on Kraków