Kia Optima
2014·232000 km·Diesel·1685 cm³
53 000 PLNDo negocjacjiKup na ratyarrow_right_alt
Podstawowe informacje
VINKNA...
Rok produkcji2014
StanUżywane
Oferta prywatnaTak
TypSedan
Wersja wyposażeniaXL
Pojemność silnika1685 cm³
Moc silnika167 KM
Skrzynia biegówAutomatyczna
NapędNa przednie koła
KlimatyzacjaAutomatyczna
KolorSzary
Kraj pochodzeniaAustria
Liczba drzwi4
Liczba miejsc5
Cena do negocjacjiTak
Oblicz ratę Kia Optima
Historia pojazdu
Zleć badanie przed zakupem
Opis
Przedmiotem ogłoszenia jest mój prywatny samochód Kia Optima z 2014 roku z silnikiem 1.7 CRDI i automatyczną skrzynią biegów w najbogatszej wersji wyposażenie XL/GT Line brakuje tylko szklanego dachu i łopatek przy kierownicy. Samochód posiadam ponad dwa lata i zrobiłem nim około 46 000 km. Olej silnikowy szmieniałem co 10 000 - 12 000 km, olej w skrzyni biegów został zmieniony w tym czasie raz, metoda statyczną. Na końcu opisu załączam link do szczegółowej dokumentacji serwisowej wraz ze zdjęciami.
Samochód został dodatkowo wyciszony, elementy wyciszone to: maska, częściowo komora grodziowa, nadkola, podłoga, wszystkie drzwi, bagażnik. Zdjęcia z tych prac również znajdują się w dokumentacji serwisowej. Klimatyzacja sprawna w maju 2023 roku był uzupełniany czynnik chłodniczy. Akumulator kupiony 12.10.2021.
Samochód posiada zmienioną mapę silnika obecnie ma 167 KM i 363 Nm dzięki czemu jest dużo bardziej dynamiczny niż początkowo. Razem z samochodem sprzedaję oryginalną nowa nieregenerowaną turbinę Garret, miała zostać wymieniona ale mechanik mówił, że ta w samochodzie jest jeszcze dobra (delikatnie ją słychać przez 2-3 minuty na zimnym silniku). Rok temu wymieniane poduszki amortyzatorów przednich. Samochód serwisowany w ASO do 2019 roku do przebiegu 120 000 km (posiadam książkę serwisową). W ostatnim czasie została poprawiona konserwacja tylnej części podwozia wraz z zawieszeniem. Samochód posiada oryginalne felgi aluminiowe z oponami w rozmiarze 225/45 r18 letnie to Nokian PowerProof RunFlat kupione w 2023 r. a zimowe to Kormoran Snow. Samochód jeździ bardzo pewnie, świetnie spisuje się na długi trasach i przy wysokich prędkościach. Skrzynia automatyczna to klasyczny hydrokinetyk który jest bezproblemowy w przeciwnieństwie do skrzyni DCT która występowała w nowszej generacji Optimy. Kia jest wartą uwagi alternatywą dla niemieckiej konkurecji. Zwłaszcza, że eksploatacja tego samochodu wychodzi dużo taniej.
Część wyposażenie samochodu:
- Podgrzewane, wentylowane elektryczne z pamięcią ustawień fotele przednie
- Podgrzewana tylna kanapa
- Wszystkie szyby są oryginalne oraz solarne
- Podgrzewana dolna przestrzen szyby pod wycieraczkami
- Podgrzewane lusterka i składane elektrycznie
- Podgrzewana kierownica
- Elektrochromatyczne lusterko wsteczne
- Nagłośnienie Infinity
- Wszystkie szyby automatyczne
- Klimatyzowany schowek
- Xsenonowe światła mijania wraz z doświetlaniem zakrętów
- Ledowe światła do jazdy dziennej
- Opcjonalne tylne ledowe światła pozycyjne i stopu
- Ledowe przednie światła przeciwmgielne
- Aktualna nawigacja GPS
- Bluetooth
- Kamera cofania
- Czujniki parkowania przód i tył
- Czujniki ruchu poprzecznego
- Automatyczne parkowanie równoległe
- Tempomat i limiter prędkości
- Monitorowanie martwego pola
- Bezkluczykowy dostęp
- Auto hold
- Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
- Aktywne utrzymanie pasa ruchu
- Komfortowe wsiadanie i wysiadanie (fotel automatycznie odsuwa się przy wysiadaniu i przysuwa po odpaleniu, opcję tę można konfigurować w ustawieniach)
- ABS, ESP, EBD
- Autoryglowanie zamków po ruszeniu
- Tylne szyby przyciemnione folią LLumar
Przed zakupem auta wykupiłem raport na autoDNA, w którym nie znaleziono zarejestrowanych uszkodzeń pojazdu (dla chętnych mogę go udostępnić). Na pewno samochód miał naprawianą przednią lewą lampę bo są na niej ślady naprawy. Samochód był sprowadzany z Austrii. Na dniach dołączę pomiary całego auta czujnikiem lakieru. W marcu tego roku naprawiane było uszkodzenie lewego tylnego błotnika, wymieniany był zderzak tylko oraz felga. Naprawa była wykonywana z OC w ASO KIA. Zdjęcia uszkodzeń w linku poniżej. Samochód jest w ciągłej eksploatacji, przebieg może rosnąć. Zgadzam się na sprawdzenia samochodu na stacji diagnostycznej czy u mechanika do czego zachęcam.
Z wad samochodu:
- zapocenie przy czujniku położenia wałka rozrządu (przypadłość tych silników, walczyłem z tym ale nadal się poci)
- wytarta skóra na kierowicy
- czasem na dużych dziurach coś "zastuka" ale dwóch diagnostów i jeden mechanik nie byli w stanie zlokalizować problemu
- myślę, że wypadało by odkazić parownik klimatyacji
Zdjęcia w lepszej jakości
https://photos.app.goo.gl/K8XW4qEMKgYfb9py9
Link do dokumentacji serwisowej
https://drive.google.com/drive/folders/10j6rxLqrFblp0V59HrJ8K8C0bkBlYtP5?usp=sharing
Odcinek PetrolHead, test mojego egzemplarza
https://www.youtube.com/watch?v=BjMZYWTEt0Y&t=6s
* Sprzedawca produktu objętego niniejszą ofertą jest osobą prywatną
dangollocation_on Kraków