Land Rover Range Rover Velar
2018·102000 km·Benzyna·1998 cm³
180 000 PLNDo negocjacjiPodstawowe informacje
Historia pojazdu
Opis
Powoli oswajamy się z myślą sprzedaży naszego Range Rovera. Samochód zamówiony przez nas do produkcji w salonie JLR w Polsce w 2018 roku. Na co dzień używamy dwóch innych samochodów. RR służy nam głownie na dłuższe wyjazdy wakacyjne oraz wyprawy weekendowe. Nasz Velar praktycznie nie wie co to korki. Lakier zaraz po zakupie został zabezpieczony specjalistyczną powłoką.
SUV w większości zbudowany z aluminium, co przekłada się na niespotykaną dla samochodów w tym rozmiarze (4.8m) wagę 1800kg. Samochód potrafi być bardzo dynamiczny, a przy tym nadal wyjątkowo komfortowy. Wg mojej wiedzy jest to wersja bez GPF (1800kg oraz 6.7s do 100 km/h). W drugiej połowie 2018 roku wprowadzono nową wersję o gorszych osiągach i większej wadze.
Range Rover Velar to:
- najlepsza prezencja wśród samochodów typu SUV
- legendarny napęd 4x4 z wieloma trybami pracy (śnieg, piasek, skały)
- wyjątkowy komfort resorowania
- wyciszenie na poziomie S klasy
- zaskakująco dobra dynamika prowadzenia w trybie sportowym
- samochód dla kierowcy (perfekcyjne zestrojenie układu kierowniczego, hamulców, reakcji na gaz i zawieszenia przez inżynierów JLR)
P250 posiada najmniej awaryjny silnik z gamy, wywodzący się z jednostki Forda 2.3 Ecoboost (łańcuch rozrządu). Najlepsza na rynku skrzynia automatyczna ZF 8B. Zawieszenie z regulowaną siłą tłumienia (tryby sport, komfort), jednak nie jest to pneumatyka, co przekłada się na niższe koszty serwisowe i bardziej dynamiczne prowadzenie.
Velar użytkowany rozsądnie. Dotarty zgodnie z wytycznymi, nigdy nie przekroczył 2.5k obr. na zimnym silniku. Nie bierze oleju (brak konieczności dolewek między wymianami).
Samochód serwisowany z dużą dbałością o najdrobniejsze szczegóły (udostępniam pełną historię serwisową):
- olej i filtry wymieniane co 12 miesięcy
- przeprowadzane zostały czynności serwisowe nie wymagane przez ASO (wymiana świec, oleju w mostach, skrzyni biegów, skrzyni rozdzielczej 4x4)
Sposób użytkowania samochodu potwierdzają:
- jedyna wymiana klocków i tarcz z tyłu dopiero przy przebiegu 74k km
- jedyna wymiana klocków i tarcz z przodu dopiero przy przebiegu 88k km
- nadal wszystkie elementy zawieszenia są fabryczne (brak wymian)
- auto prowadzi się tak, jakby wyjechało w tym roku z salonu
Velar nigdy nas nie zawiódł...
Ilość awarii: 0
Ilość podróży na lawecie: 0
Ilość wycieków: 0
Na gwarancji wymienione były dwa detale: mikroprzełącznik klamki, mocowanie kamery cofania.
Na przestrzeni 6 lat samochodem miałem trzy kolizje parkingowe (2018, 2019, 2021). Bezpośrednio po każdej szkodzie auto było sprawne i było nadal użytkowane przez okres kilku tygodni w oczekiwaniu na termin naprawy. Oczywiście udostępniam zdjęcia uszkodzeń. Dwie szkody dotyczyły uszkodzenia zderzaka z przodu (za każdym razem wymieniony). Raz udało mi się przerysować drzwi pasażera, co skutkowało ich wymianą na nowe. Velar posiada fabryczne szyby oraz fabryczną powłokę lakierniczą na wszystkich elementach metalowych, prawdopodobnie oprócz wspomnianych drzwi.
Atuty naszego egzemplarza:
Bezawaryjny
Pełna historia serwisowa
Pierwszy właściciel
Użytkowany przez osobę dbającą o samochody.
Przebieg w ponad 90% z długodystansowych tras (średnie prędkości 90 - 125 km/h)
Brak haka: nigdy nie ciągnął przyczepy
Brak relingów dachowych: nigdy nie jeździł z bagażnikiem na dachu
Najważniejsze opcje wyposażenia, jakie zostały skonfigurowane dodatkowo:
- pakiet Full Black
- przednie światła Full LED (mijania + drogowe)
- dach panoramiczny
- przyciemnione tylne szyby
- oświetlenie ambientowe
- czujniki parkowania + kamera
- tapicerka zamszowa łączona z materiałem
- usługi zdalne (sterowanie przez aplikację)
* Sprzedawca produktu objętego niniejszą ofertą jest osobą prywatną
Piotrlocation_on Gdańsk